-
Data: 2017-05-24 12:23:08
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
>>
>> Z tymi dopłatami to nie do końca jest prosta sprawa. Mamy np.
>> komunikację miejską komunalną - teoretycznie. Ale taka Warszawa ogłasza
>> przetargi na obsługę części linii - i zarabiają prywatni (Veolia,
>> Michalczewski). Więc dopłata dla ZTM idzie na "zaspokojenie potrzeb
>> komunikacyjnych mieszkańców" czy do prywatnej kieszeni?
>> Poza tym bez problemu można skasować pewne produkty/usługi wytwarzane
>> przez państwowe czy komunalne firmy i przekazać w ręce prywatne. I
>> zniknie problem dopłat, ale często znikną też same usługi czy produkty -
>> bo prywatnym się nie opłaci, a za byt dużą cenę ludzie nie będą kupować.
>> Ja jestem najlepszym przykładem - po kolejnych podwyżkach cen biletów
>> (jeszcze niby pod zarządem HGW) zacząłem jeździć autem, bo taniej,
>> szybciej i przyjemniej.
>> T.
>
> Trzeba dodac ze i jak tak liczylem jak w wawie siedzialem.
> Po pewnym czasie mi wyszlo ze autem jest tak samo drogo jak autobusem przy czym
> bilet powinien kosztować sporo więcej.
> Gdzieś mi sie o oczy obiło ze cena biletu to 1/3 czy 1/2 kosztów jakie ponosi ZTM.
> Więc jak bilet kosztował 3.6pln to prawdziwa cena byla na poziomie 6-9pln. Czy
jakos tak.
>
> I to sprawilo ze nie dziwilem sie korkom w wawie. Bo i jazda tramwajem byla
wolniejsza niz jazda samochodem. Ba! bylo nawet wolniej niz rowerem na dosyc dlugim
odcinku...
>
> Ja rozumiem idee doplat ale gdzieś kiedys trzeba powiedziec dość. Bo gdzieś granica
doplaty istnieje...
>
>
> Ja bym nawet zaproponował zrobienie komunikacji zupelnie darmowej.
> Niech HGW dorzuci jeszcze te brakujaca 1/3 i zobaczmy co sie stanie.
>
> Jesli niewiele sie zmieni to znaczy ze jakosc usługi jest denna skoro nie ma
dodatkowych chętnych. Jesli sie ludzie rzucą to znaczy ze cena jest za wysoka...
>
I tu widać problemy z dopłatami - koszt czy "interes społeczny". Przy
czym czasem postawienie na ten interes powoduje większe zyski w innym
aspekcie. To ma sens, gdy ten inny aspekt jest także w sferze publicznej
(żeby nie było, że wszyscy dopłacamy, a korzystają tylko wybrane firmy).
Ps. W Warszawie za bilet całodobowy obejmujący II strefę można
przejechać ponad 100 km samochodem. Gdzie tu sens wsiadania w autobus i
telepania się 3x dłużej? Niech mnie ktoś przekona... :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.17 12:39 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:16 J.F.
- 24.05.17 13:46 r...@k...pl
- 24.05.17 14:15 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 14:20 J.F.
- 24.05.17 14:24 r...@k...pl
- 24.05.17 14:31 Pszemol
- 24.05.17 14:31 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 14:33 Pszemol
- 24.05.17 14:48 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 15:31 Pszemol
- 24.05.17 15:39 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=