  • Data: 2017-05-24 12:23:08
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trzeba dodac ze i jak tak liczylem jak w wawie siedzialem.
    > Po pewnym czasie mi wyszlo ze autem jest tak samo drogo jak autobusem przy czym
    > bilet powinien kosztować sporo więcej.
    > Gdzieś mi sie o oczy obiło ze cena biletu to 1/3 czy 1/2 kosztów jakie ponosi ZTM.
    > Więc jak bilet kosztował 3.6pln to prawdziwa cena byla na poziomie 6-9pln. Czy
    jakos tak.

    > I to sprawilo ze nie dziwilem sie korkom w wawie. Bo i jazda tramwajem byla
    wolniejsza niz jazda samochodem. Ba! bylo nawet wolniej niz rowerem na dosyc dlugim
    odcinku...

    > Ja rozumiem idee doplat ale gdzieś kiedys trzeba powiedziec dość. Bo gdzieś granica
    doplaty istnieje...

    > Ja bym nawet zaproponował zrobienie komunikacji zupelnie darmowej.
    > Niech HGW dorzuci jeszcze te brakujaca 1/3 i zobaczmy co sie stanie.
    >
    > Jesli niewiele sie zmieni to znaczy ze jakosc usługi jest denna skoro nie ma
    dodatkowych chętnych. Jesli sie ludzie rzucą to znaczy ze cena jest za wysoka...

    I tu widać problemy z dopłatami - koszt czy "interes społeczny". Przy
    czym czasem postawienie na ten interes powoduje większe zyski w innym
    aspekcie. To ma sens, gdy ten inny aspekt jest także w sferze publicznej
    (żeby nie było, że wszyscy dopłacamy, a korzystają tylko wybrane firmy).
    Ps. W Warszawie za bilet całodobowy obejmujący II strefę można
    przejechać ponad 100 km samochodem. Gdzie tu sens wsiadania w autobus i
    telepania się 3x dłużej? Niech mnie ktoś przekona... :-)

    T.