-
Data: 2017-05-24 12:23:08
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
>>
>> Z tymi dopłatami to nie do końca jest prosta sprawa. Mamy np.
>> komunikację miejską komunalną - teoretycznie. Ale taka Warszawa ogłasza
>> przetargi na obsługę części linii - i zarabiają prywatni (Veolia,
>> Michalczewski). Więc dopłata dla ZTM idzie na "zaspokojenie potrzeb
>> komunikacyjnych mieszkańców" czy do prywatnej kieszeni?
>> Poza tym bez problemu można skasować pewne produkty/usługi wytwarzane
>> przez państwowe czy komunalne firmy i przekazać w ręce prywatne. I
>> zniknie problem dopłat, ale często znikną też same usługi czy produkty -
>> bo prywatnym się nie opłaci, a za byt dużą cenę ludzie nie będą kupować.
>> Ja jestem najlepszym przykładem - po kolejnych podwyżkach cen biletów
>> (jeszcze niby pod zarządem HGW) zacząłem jeździć autem, bo taniej,
>> szybciej i przyjemniej.
>> T.
>
> Trzeba dodac ze i jak tak liczylem jak w wawie siedzialem.
> Po pewnym czasie mi wyszlo ze autem jest tak samo drogo jak autobusem przy czym
> bilet powinien kosztować sporo więcej.
> Gdzieś mi sie o oczy obiło ze cena biletu to 1/3 czy 1/2 kosztów jakie ponosi ZTM.
> Więc jak bilet kosztował 3.6pln to prawdziwa cena byla na poziomie 6-9pln. Czy
jakos tak.
>
> I to sprawilo ze nie dziwilem sie korkom w wawie. Bo i jazda tramwajem byla
wolniejsza niz jazda samochodem. Ba! bylo nawet wolniej niz rowerem na dosyc dlugim
odcinku...
>
> Ja rozumiem idee doplat ale gdzieś kiedys trzeba powiedziec dość. Bo gdzieś granica
doplaty istnieje...
>
>
> Ja bym nawet zaproponował zrobienie komunikacji zupelnie darmowej.
> Niech HGW dorzuci jeszcze te brakujaca 1/3 i zobaczmy co sie stanie.
>
> Jesli niewiele sie zmieni to znaczy ze jakosc usługi jest denna skoro nie ma
dodatkowych chętnych. Jesli sie ludzie rzucą to znaczy ze cena jest za wysoka...
>
I tu widać problemy z dopłatami - koszt czy "interes społeczny". Przy
czym czasem postawienie na ten interes powoduje większe zyski w innym
aspekcie. To ma sens, gdy ten inny aspekt jest także w sferze publicznej
(żeby nie było, że wszyscy dopłacamy, a korzystają tylko wybrane firmy).
Ps. W Warszawie za bilet całodobowy obejmujący II strefę można
przejechać ponad 100 km samochodem. Gdzie tu sens wsiadania w autobus i
telepania się 3x dłużej? Niech mnie ktoś przekona... :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.17 12:39 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:16 J.F.
- 24.05.17 13:46 r...@k...pl
- 24.05.17 14:15 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 14:20 J.F.
- 24.05.17 14:24 r...@k...pl
- 24.05.17 14:31 Pszemol
- 24.05.17 14:31 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 14:33 Pszemol
- 24.05.17 14:48 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 15:31 Pszemol
- 24.05.17 15:39 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=