-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.64
.MISMATCH!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Elektryczne samochody
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <oenva8$71d$1@dont-email.me>
<e...@g...com>
<ofqipt$2om$2@dont-email.me>
<8...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<ofs928$g0o$1@dont-email.me>
<9...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<1...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<2...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<4...@g...com>
<og2gc1$6q4$5@dont-email.me>
<592545f0$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 24 May 2017 12:23:08 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <a...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 42
Message-ID: <59255f0e$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.64.123
X-Trace: 1495621390 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 95.49.64.123:58634
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3963
X-Received-Body-CRC: 982997326
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605684
[ ukryj nagłówki ]
>>
>> Z tymi dopłatami to nie do końca jest prosta sprawa. Mamy np.
>> komunikację miejską komunalną - teoretycznie. Ale taka Warszawa ogłasza
>> przetargi na obsługę części linii - i zarabiają prywatni (Veolia,
>> Michalczewski). Więc dopłata dla ZTM idzie na "zaspokojenie potrzeb
>> komunikacyjnych mieszkańców" czy do prywatnej kieszeni?
>> Poza tym bez problemu można skasować pewne produkty/usługi wytwarzane
>> przez państwowe czy komunalne firmy i przekazać w ręce prywatne. I
>> zniknie problem dopłat, ale często znikną też same usługi czy produkty -
>> bo prywatnym się nie opłaci, a za byt dużą cenę ludzie nie będą kupować.
>> Ja jestem najlepszym przykładem - po kolejnych podwyżkach cen biletów
>> (jeszcze niby pod zarządem HGW) zacząłem jeździć autem, bo taniej,
>> szybciej i przyjemniej.
>> T.
>
> Trzeba dodac ze i jak tak liczylem jak w wawie siedzialem.
> Po pewnym czasie mi wyszlo ze autem jest tak samo drogo jak autobusem przy czym
> bilet powinien kosztować sporo więcej.
> Gdzieś mi sie o oczy obiło ze cena biletu to 1/3 czy 1/2 kosztów jakie ponosi ZTM.
> Więc jak bilet kosztował 3.6pln to prawdziwa cena byla na poziomie 6-9pln. Czy
jakos tak.
>
> I to sprawilo ze nie dziwilem sie korkom w wawie. Bo i jazda tramwajem byla
wolniejsza niz jazda samochodem. Ba! bylo nawet wolniej niz rowerem na dosyc dlugim
odcinku...
>
> Ja rozumiem idee doplat ale gdzieś kiedys trzeba powiedziec dość. Bo gdzieś granica
doplaty istnieje...
>
>
> Ja bym nawet zaproponował zrobienie komunikacji zupelnie darmowej.
> Niech HGW dorzuci jeszcze te brakujaca 1/3 i zobaczmy co sie stanie.
>
> Jesli niewiele sie zmieni to znaczy ze jakosc usługi jest denna skoro nie ma
dodatkowych chętnych. Jesli sie ludzie rzucą to znaczy ze cena jest za wysoka...
>
I tu widać problemy z dopłatami - koszt czy "interes społeczny". Przy
czym czasem postawienie na ten interes powoduje większe zyski w innym
aspekcie. To ma sens, gdy ten inny aspekt jest także w sferze publicznej
(żeby nie było, że wszyscy dopłacamy, a korzystają tylko wybrane firmy).
Ps. W Warszawie za bilet całodobowy obejmujący II strefę można
przejechać ponad 100 km samochodem. Gdzie tu sens wsiadania w autobus i
telepania się 3x dłużej? Niech mnie ktoś przekona... :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.17 12:39 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:00 Budzik
- 24.05.17 13:16 J.F.
- 24.05.17 13:46 r...@k...pl
- 24.05.17 14:15 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 14:20 J.F.
- 24.05.17 14:24 r...@k...pl
- 24.05.17 14:31 Pszemol
- 24.05.17 14:31 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 14:33 Pszemol
- 24.05.17 14:48 Zenek Kapelinder
- 24.05.17 15:31 Pszemol
- 24.05.17 15:39 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo