eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochodyRe: Elektryczne samochody
  • Data: 2017-05-24 10:35:57
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-05-23 o 14:24, Pszemol pisze:
    > "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    > news:44d7284a-edb7-4565-9be3-dd26a55eb182@googlegrou
    ps.com...
    >> Sam sobie policz. Znajdz dotacje do dowolnej filharmonii i ile
    >> ludzi rocznie do niej przychodzi. Podzielic kwote przez liczbe ludzi
    >> trzeba.
    >
    > Zaprezentuj te obliczenia.
    >
    >> Prad robiony z wegla jest potrzebny wszystkim i dlatego wszyscy
    >> musza sie zrzucic na gorke dla tych co go wydobywaja zeby chcieli to
    >> robic.
    >
    > Ale bzdury pleciesz. Prąd jest potrzebny tylko tym, którzy za niego płacą.
    > A jeśli płacą za mało to powinni płacić więcej.
    >
    >> Restrukturyzacja zeby zlodziejstwa nie bylo, nie widze przeciwskazan.
    >> Ale kopalnie z ktorych wegiel jest drozszy niz na gieldzie w Amsterdamie
    >> albo Londynie mamy sami wydobywac bo nam wszystkim sie to oplaca.
    >
    > Pierniczysz.
    >
    >> Zwlaszcza ze prad na wyjsciu z elektrowni wychodzi w cenie pozwalajacej
    >> na wstawienie go na gielde.
    >
    > Jasne, i wypłacenie milionów prezesowi prywatnej firmy,za państwową kasę.
    >
    >> Morawiecki mowil o planie stworzenia taryfy tylko na ogrzewanie,
    >> zeby piece weglowe zlikwidowac. Na poziomie dwudziestu groszy
    >> za kilowatogodzine mialo by byc. Na dodatek nikt by nie dokladal
    >> tylko rzad by zrezygnowal z niektorych podatkow od takiego pradu.
    >
    > To jest ekwiwalent dopłacenia.

    Z tymi dopłatami to nie do końca jest prosta sprawa. Mamy np.
    komunikację miejską komunalną - teoretycznie. Ale taka Warszawa ogłasza
    przetargi na obsługę części linii - i zarabiają prywatni (Veolia,
    Michalczewski). Więc dopłata dla ZTM idzie na "zaspokojenie potrzeb
    komunikacyjnych mieszkańców" czy do prywatnej kieszeni?
    Poza tym bez problemu można skasować pewne produkty/usługi wytwarzane
    przez państwowe czy komunalne firmy i przekazać w ręce prywatne. I
    zniknie problem dopłat, ale często znikną też same usługi czy produkty -
    bo prywatnym się nie opłaci, a za byt dużą cenę ludzie nie będą kupować.
    Ja jestem najlepszym przykładem - po kolejnych podwyżkach cen biletów
    (jeszcze niby pod zarządem HGW) zacząłem jeździć autem, bo taniej,
    szybciej i przyjemniej.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: