    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    Date: Sun, 21 May 2017 20:41:49 -0500

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:979654e4-f065-44da-b2d5-722e451341e2@googlegrou
    ps.com...
    > Uwazasz ze praca gornikow nie jest w Polsce potrzebna?

    Ty tak napisałeś, że jest nierentowna.

    > A ja uwazam ze jest. Zprad robiony z polskiego wegla
    > kosztuje na wyjsciu z elektrowni ok 11 groszy.

    Wliczasz dotacje?

    > Prad jak wiadmomo w XXI wieku jest raczej potrzebny.
    > Nie ma znaczenia ze gdzies w swiecie mozna kupic wegiel
    > 20% taniej. Gdyby kupic taniej to w duzej skali zysku by
    > nie bylo bo wiecej niz zaoszczedzone trzeba by wydac na
    > zasilki rozne dla bezrobotnych jacy by sie pojawili po
    > zamknieciu kopaln.

    To nie tak jest że wszyscy górnicy poszliby na bezrobocie.
    Nie histeryzuj.

    > To nie jest tak ze jak zamknac kopalnie to prace straca
    > tylko zatrudnieni w tej kopalni. Gdzies pisali ze jedno
    > miejsce pracy w kopalni generuje ponad dwa miejsca
    > pracy poza kopalnia. Te miejsca pracy poza kopalniami
    > sa rentowne.

    Są rentowne KOSZTEM DOTACJI do kopalni.
    Są rentowne tylko dlatego, że ktoś z naszych podatków
    do tego interesu DOPŁACA.

    > To lepiej dolozyc do gornikow zeby uratowac trzy razy
    > tyle miejsc pracy.

    Jeszcze lepiej sfinansować im kurs instalatora paneli EV
    lub mechanika obsługującego wiatraki, aby się
    przekwalifikowali z zawodu XIX-wiecznego na zawód z XXI wieku.

    > Ekonomia z niektorych bredzen Janusza Mikke jest oderwana
    > od rzeczywistosci jak on sam. Mamy duzo wegla i bedziemy
    > go wydobywac i spalac zeby miec prad i cieplo bez wzgledu
    > na koszty z tym zwiazane. Bo to sie oplaca calemu spoleczenstwu.

    Jeśli się to tak opłaca, to dlaczego węgiel nie kosztuje tyle, aby
    się kopalni opłacało go wydobywać bez dopłat do śmierdzieli?
    Jak mam już do czegoś dopłacać to wolę dopłacać do wiatraków
    i paneli elektrycznych niż do brudnego węgla i potem leczyć
    górników z chorobami płuc którzy od pylicy idą na rentę
    w wielu 45 lat.