  • 11. Data: 2018-11-28 15:19:58
    Temat: Re: Elektryczne klopoty
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:

    > https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/sam
    ochody-elektryczne-są-za-ciche-więc-co-logiczne-unia
    -europejska-wymusi-montowanie-generatorów-odgłosów-s
    ilnika/ar-BBPRnDp

> [...]
    > porusza się najwolniej. Do tej układanki dodajmy ogólną tendencję do
    > wprowadzania ograniczeń prędkości w miejscach zabudowanych nawet do 30
    > km/h. Rosnąca ilość elektrycznych samochodów na drogach sprawia, że
    > coraz częściej dochodzi do wypadków związanych z tym, że pieszy nie
    > słyszał nadjeżdżającego pojazdu. Właśnie dlatego Unia Europejska wkrótce
    > wymusi na producentach tych samochodów, aby te emitowały specjalne
    > odgłosy przy poruszaniu się z niewielką prędkością."
    >
    > I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

    w.nhtsa.gov/SampleSounds

    > J.

    A kiedy rowery będą musiały buczeć? :-)
    Zwłaszcza te elektryczne...
    T.

  • 12. Data: 2018-11-28 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Unia Europejska wkrĂłtce wymusi na producentach tych samochodĂłw, aby te
    > emitowały specjalne odgłosy przy poruszaniu się z niewielką

    To jest w sumie dokładnie to o czym pisze od dawna - jezeli piesi nie
    beda dbali o własne bezpieczenstwo to kierowcy nawet przy najlepszych
    intencjach beda sie mylic...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 13. Data: 2018-11-28 19:04:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:43, JDX pisze:
    > [...]
    > Przecież pomysł nie jest nowy. Zdaje się tak z 10 lat temu miszcze
    > marketingu i dizajnu z BMW doszli do wniosku, że ówczesne M5 za słabo
    > brzmi i dodali ,,wspomaganie" brzmienia silnika za pomocą systemu audio.
    > :-) Pomysł iście koreański. Tudzież chiński. :-)
    > W sklepie Play, masz apki z bulgotem silnika, podłączane przez BT/OBDII.
    Do koloru do wyboru. Telefon podłączasz do zestawu audio i bulgoczesz :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 14. Data: 2018-11-28 20:20:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 15:19, T. pisze:

    > A kiedy rowery będą musiały buczeć? :-)
    > Zwłaszcza te elektryczne...

    Za moich młodych lat w rowerach (bynajmniej, nie elektrycznych)
    przypinało się pokrywkę z lodów Calypso, aby stukała o szprychy.
    Taka moda była.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-11-28 22:47:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:32, J.F. pisze:
    [...]

    > "Co ciekawe - nowe prawo w Szwajcarii jest krytykowane. Pojawiają się
    > głosy, które twierdzą, że rozwiązania powinny być bardziej
    > rygorystyczne. Bardzo krytyczne są zwłaszcza organizacje zrzeszające
    > osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny
    > emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te
    > czekające na zmianę świateł."
    >
    > A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
    > "ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

    Czujnik ruchu i szczekanie jadowitego psa :]
    Działa nie tylko na slepych we wszystkich językach naraz :D Znacznie
    lepsze niż wyjce "alarm" lub chujwiecoto?

    Nie znam żadnej osoby, która oprze się jadowitemu ujadaniu. Zgodne z
    naturą i ekologiczne :D

  • 16. Data: 2018-11-29 12:28:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:

    > https://web.archive.org/web/20130305141413/http://ww
    w.nhtsa.gov/SampleSounds

    Mnie pasują takie dźwięki

    https://www.youtube.com/watch?v=nY2wB_PCEm8

    Film prawie nowy - z 2012r ;)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2018-11-29 12:49:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 29 Nov 2018 12:28:56 +0100, Miroo

    > Mnie pasują takie dźwięki

    Dla mnie nadal to absurd -- i tak jesteśmy bombardowani dźwiękami ze
    wszystkich stron, zamiast dbać o ciszę, ew. ucząc ludzi aby zaczęli zwracać
    uwagę na samochody (w końcu kiedyś większość jednak będzie elektryczna), to
    ją celowo zaburzamy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-11-29 12:55:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-29 o 12:49, Myjk pisze:
> [...]
    > uwagę na samochody (w końcu kiedyś większość jednak będzie elektryczna), to

    Wgraj sobie dźwięk "sprzedawcy lodów" nie dość że będą Cię szukali
    wzrokiem po całej ulicy, to wieczorami jak pojedziesz gdzieś w bloki lub
    na wieś, będziesz wkurwiał małe dzieci :D

  • 19. Data: 2018-11-29 13:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    w.nhtsa.gov/SampleSounds

    >Mnie pasują takie dźwięki
    >https://www.youtube.com/watch?v=nY2wB_PCEm8
    >Film prawie nowy - z 2012r ;)

    Taki jakis ... elektryczny :-)

    A swoja droga - audi nie ma jakiejs przekladni, ktora sama taki dzwiek
    wygeneruje ?

    J.

  • 20. Data: 2018-11-29 14:45:41
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-29 o 12:55, LordBluzg(R) pisze:
    > Wgraj sobie dźwięk "sprzedawcy lodów" nie dość że będą Cię szukali
    > wzrokiem po całej ulicy, to wieczorami jak pojedziesz gdzieś w bloki lub
    > na wieś, będziesz wkurwiał małe dzieci :D

    Kurna, ile razy miałem ochotę tego gościa zamordować...
    Do tej pory jak słyszę ten dźwięk to podświadomie szukam kamienia.
    Kilka razy dziennie, dzień w dzień, tak głośny, że słychać 2 osiedla
    dalej :(