  • Data: 2016-03-31 16:48:22
    Temat: Re: Elektrozawór z cewką AC zasilany z DC
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 31.03.2016 um 15:55 schrieb J.F.:

    > Ale to dosc wyzylowany byl.
    > Pytanie - na granicy wytrzymalosci termicznej, czy na granicy nasycenia
    > pracowal ?
    >
    > Bo jesli pierwsze - to w jakich warunkach uzywales, jesli on powinien
    > pracowac takze latem w Teksasie, Newadzie czy Meksyku :-)
    Kaliforni ;-)
    W USA są wszędzie klimatyzacje i raczej obawiałbym się szronu niż
    przegrzania. Moim pierwszym czynem codziennie rano było przestawienie
    klimy z 65F na 80. Ale jakiś mądry inaczej przestawiał wieczorem
    spowrotem. Na zewnątrz było 100-110.

    A stycznik zdechł termicznie. Miał dużą indukcyjność uzwojenia, jakieś
    kilkadziesiąt mH i różnica impedancji między 50 i 60Hz wystarczyła, by
    się przegrzał. Prawdopodobnie zadziałałby, gdyby mu obniżyć napięcie o
    te 20%, ale ponieważ go i tak szlag trafił, zakupiliśmy do niego szpulę
    na 50Hz i było ok. Ten stycznik załączał transformator 20kVA do
    zasilania silnika. Niestety urządzenie jest chwilowo niedostępne.
    Zostało obudowane płytami gipsowymi ;-).

    Waldek