  • Data: 2009-09-08 08:15:25
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jednak tez nie jest tak rozowo. Moc nominalna to on osiaga tylko
    > czasami. Zwykle wieje za slabo, albo za mocno. A sam taki wiatrak tez
    > kosztuje,
    Kosztuje tyle a i tak sie nie oplaca i to mimo sztucznej redystrybucji kosztow.

    > kosztuje teren na ktorym stoi - przeciez gmina ma konkretne
    > straty wynikajace z tego, ze ktos tam nie postawi domu, nie bedzie mial
    > pola, albo fabryki.

    Straty? Dla gminy? wiesz ile ja mam zysku ze ostatnio na marsa nie polecialem.
    Normalnie, wszystko wydam na podroz na ksiezyc.
    Jakby to byly czasy feudalne to jakies straty feudał mogl by miec, no albo
    potencjalne, nierealne zyski. Ale nazywanie tego stratami to przegiecie.
    Trzymaj higiene swiatopogladowa. :)

    > Sens istnienia tych wiatrakow jest taki sam jak
    > innych dziwolagow - eurokolchoz zarzadzil, ze ilestam energii ma byc ze
    > zrodel odnawialnych i basta. Oplacalne to jest dzieki doplata - a
    > pieniadze na doplaty biora sie - no walasnie, taka zagadka.

    Jest fajny art na temat PV.
    http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2338834,0
    0.asp
    Gostek sobie kupil po bardzo preferencyjnych warunkach, dostal doplate stanowa,
    mieszka w kalifornii (pi* oko szerokosc na jakiej lezy egipt). I i tak sie nie
    oplaca. Tyle na temat baterii slonecznych i elektryki.

    Solary do grzania wody - swietnie. Reszta juz tylko jako hobby.

    --
    Lukasz Sczygiel
    http://coraline.bazarek.pl