  • Data: 2020-07-13 19:29:19
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Kojarzy mi się, że rozważaliśmy kupienie 20M HDD obciętego do 10M
    > (chyba były takie rzeczy, że jak po produkcji się okazywało, że
    > gdzieś są błędy na nośniku to był sprzedawany jako o połowę mniejszy).
    > Ale nie pamiętam czy w końcu kupiliśmy taki 1/2 czy jakoś całe 20M.

    Pierwsze dyski do IBM PC/XT oferowane były w pojemnościach 10 i 20 MB.
    Ale takiego 10 MB nigdy nie widziałem, pierwszy jaki miałem, to był
    20 MB. Mam go zresztą do dzisiaj jako egzemplarz muzealny.
    Nie słyszałem też, by ktoś z powodu jednego błędu rezygnował z połowy
    powierzchni. Natomiast "bad sectors" były czymś absolutnie normalnym.
    Nowy dysk miał je wypisane na obudowie, przy formatowaniu trzeba było
    to przepisać do polecenia.

    > Praca bez HDD to było krótkotrwałe doświadczenie i potem RAM dyski już
    > mnie nie interesowały :)

    Ja tego używałem z HDD. Czas dostępu do dysku był zauważalny, użycie
    ramdysku przyspiedszało mi pracę. A przynajmniej czyniło ja bardziej
    komfortową.

    --
    Jarek