  • Data: 2017-08-14 21:38:39
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/14/2017 8:45 PM, Shrek wrote:
    > A fakty są takie, że elektryki

    A daj juz spokoj z tymi elektrykami, i tak beda i tak, nie ma znaczenia
    ile ktos namacha sie rękami.

    > Mówisz o tym rysunku z twojego artykułu?
    > http://www.atom.edu.pl/images/stories/atomowe/ej_swi
    at/udzial_ej_w_strukturze.png
    > Cholera - dałbym głowę, że ten ciemny pasek się powiększa;)

    To doczytaj co szacujemy dalej:

    http://www.bp.com/pl_pl/poland/centrum_prasowe/infor
    macje_prasowe/press_20160222_rynek_energetyczny.html

    "Nastąpi gwałtowne spowolnienie wzrostu zapotrzebowania na węgiel tak,
    że do roku 2035 jego udział w miksie energetycznym spadnie do rekordowo
    niskiego poziomu".

    Z punktu widzenia kopcenia interesuja mnie wylacznie wegiel bo on zabija
    - wprost. To w temacie "kopcenia".

    > Przepraszam. A która to już pierwsza elektrownia jądrowa, którą za
    > chwilę już zaczniemy budować? Bo jestem prawie pewny, że skończymy ją
    > razem z CPL, stoczną morską w Radomiu i Centralnym Kosmodromem w
    > Koluszkach.

    Nie, idzie powoli bo obecna opcja polityczna imbecyli stoi w poprzek
    koncpecji poprzedniej opcji politycznej imbecyli. Taki kraj, że co nowy
    rzad to nowy plan 30-letni.

    Ale zbudują. Są przyparci do sciany, inaczej będzie 20 stopień
    zasilania. Ludzie naprawde potrzebują klimy latem.

    > I dokładnie tak właśnie było. Najpierw pojawiły się "hipsterskie"
    > rozwiązania z lat 30 XIX wieku, potem pół wieku później powstała
    > pierwsza "prawdziwa" (w sumie też jednak "zabawkowa") i po kolejnych 20
    > latach pojawił się pierwszy "tramwaj" na berlińskim S bahnie. Z kolei
    > prawdziwe lokomotywy poza "tramwajowymi" to w zasadzie już końcówka lat
    > 30, a i to była awangarda. Powszechna elektryfikacjia kolei to już po
    > wojnie. Jak widzisz minęło jakieś 70 lat odkąd hipsterska technologia
    > stała się dominującą.

    Teraz obserwuj jak szybko elektryczne samochody staną sie dominujace.
    Gwarantuje że wczesniej niż za 70 lat. Gwarancja gówniana, wiem. Ale
    przecież to newsy.

    > No i większośc tych co się smiali jak i tych co była wizjonerami
    > rozstrzygnięcia w postaci powszechnej elektryfikacji nie dożyła.

    Bo postęp, proszę ciebie, przyspiesza. Tamte 70 lat rozwoju to obecne
    ... no nie będe wywysal z palca. Zobaczymy. Mysle że za mojego marnego
    życia doczekam się pierwszej sprzedaży połowy samochodow elektrycznych.

    > Z tym że rozwuj technologi w danym kierunku jest nieunikniony i
    > oczywisty to bym uważał, bo w latach 60 wydawało się być niemal
    > oczywiste, że wszystko (łącznie z samochodami i pociągami, a już na
    > pewno wszystkim statkami będzie atomowe). No i nie jest.

    Wiele rzeczy jest. Wiele nie. Na przeszkodzie stala tylko miniaturyzacja
    reaktora której nie udało się przeprowadzić. Obecna sytuacja jest inna:
    po drodze napierniczają samochody które udowodniły ze można. Czyli
    analogia bez sensu: wtedy były wizje bez dowodow że się da. Teraz mamy
    wizje z dowodami.

    > Z dużym
    > prawdopodobieństwem samochód elektryczny jest przyszłością motoryzacji,
    > ale może się okazać, że wcale bo nie. Albo ktoś wymyśli co innego, albo
    > jeśli nie rozwiąże się problemu ładowania w 5 minut, to technologia
    > okaże się być slepym zaułkiem.

    Dlatego szkoda mi wodorowych. Ale prawda jest też taka że do 90%
    zastosowań elektryczny z zasiegiem 100km w moim przypadku wystarczy.
    Wniosek z tego że w okresie przejściowym bedą ludzie mieli po dwa, różne
    do róznych zastosowań. Podobnie jak ja mam teraz dwa spalinowe, duży i mały.

    > Gdyż albowiem? Bo zostaną zakazane?

    Tak. Ciężko to przeskoczyć.

    > Oczywiście, że jest. To tylko politycy. Jak się suweren wkurwi, to się
    > odwróci.

    Tak jest tylko w gównianych demokracjach jak nasza. W stabilnych raczej
    nikt nie będzie odwracał planu zmniejszenia umieralności na raka płuc
    bez względu na to kto to wymyslił.

    > Coś ci się znów za przeproszeniem pojebało. Spójrz jeszcze raz jaka to
    > grupa i jakie jest pierwsze zdanie postu inicjującego.

    Tu jest branch o atomie. Bym sie nawet nie odezwal o elektrykach bo to
    religijne jak widac tematy. Odezwałem się z powodu oczywistej głupoty
    ktora wymaga natychmiastowego rozgniecenia butem.

    > A pochuj mają spalać gaz i dyskutować o CO2, jak mają 98% wody?

    98% wody w czym?