  • Data: 2017-08-14 15:28:14
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/14/2017 1:21 PM, Shrek wrote:
    > Nie - Wisiaczek zawarł dwie tezy - że elektryki kopcą gdzie indziej "w
    > dwójnasób" co jest bliskie prawdy jeśli ograniczymy się do emisji CO2 i
    > następnie, że podobnie jest z atomem (co jest trzecią prawdą).

    To jest gówno prawda. Atom jest najczystszym źródłem enegrii o takiej
    mocy znanym ludzkości mającym zastosowanie komercyjne. Miejmy nadzieje
    że pierwszym będzie niedługo fuzja.

    > Z ciekawości - mógłbyś mnie nakierować na posta z wyjaśnieniem tej
    > idiotycznej metodyki?

    Porównano koszt produkcji samochodu elektrycznego w CO2 z eksploatacją
    samochodu spalinowego. Ktoś "zapomniał" doliczyć koszt produkcji
    samochodu spalinowego.

    > Czyli brudny, nastoletni pasek w tedeiku "daje" mniej niż nówka sztuka
    > ekologiczna tesla.
    > Co jest nie tak w tej metodyce?

    Zakładanie że świat opiera się o elektrownie węglowe. Dodatkowo
    zakładanie że kraje ktorych nie stać na elektrownie atomowe mają więcej
    tesli.

    > emitują więcej CO2 niż spalinki. Oczywiście wiem, ze tesle mogą jeżdzić
    > na prąd z wiatraczków, elekrowni wodnych, czy nawet przebrzydły atom,
    > ale jednak w zdecydowanej większości jeżdzą na węgiel.

    Nie. Prawde mowić elektrowie węglowe sa w silnym odwrocie od dawna. Mają
    chyba jak pamiętam mniej niż 40% i to maleje od 1995 roku z coraz
    wieksza dynamiką. Więc żadna zdecydowana większośc, chyba że mówisz o
    jakimś dziadowskim kraju na zadupiu Europy gdzie rząd uwzględnia opinie
    wszelakich Wiesiaczków przy budowie zaplecza energetycznego.