eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektronika dziśRe: Elektronika dziś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!peer02.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Subject: Re: Elektronika dziś
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <2...@g...com>
    <s41dkd$ja2$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <6064692c$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <s446oi$nod$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <6065b4ef$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Mirek <m...@n...dev>
    Date: Thu, 1 Apr 2021 19:45:30 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <6065b4ef$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl-PL
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <606606ba$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.217.141.33
    X-Trace: 1617299130 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 23913 178.217.141.33:57712
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763518
    [ ukryj nagłówki ]

    On 01.04.2021 13:56, J.F. wrote:

    > Normalnie nawet uszkodzenie elementu nie wywali bezpiecznika, bo
    > przeciez prad musi przeplynac przez sterowane urzadzenie - grzalke,
    > silnik, zawor - ktore ograniczy prad plynacy do bezpiecznej wartosci.
    > Moze jakies dodatkowe zwarcie bylo.
    >

    Ja miałem przypadek, że skropliny z blaszanej obudowy pociekły sobie pod
    filtr zasilania (w trosce o użytkownika zrobiona jest szpara akurat w
    tym miejscu w osłonie płytki) i zrobiło piękne zwarcie jarając po drodze
    jedną ścieżkę sygnałową. Pralkę udało się naprawić, ale uszkodzone były
    rozległe.
    Ciekawie się zachowywał silnik bez sygnału z tacho: kręcił się coraz
    szybciej aż łomot! przeskakiwał łuk w okolicach szczotek i wywalało
    różnicówkę. Komutator był czyściutki, szczotki też w porządku.
    Po naprawie tego tacho (opornik na płytce) wszystko wróciło do normy i
    triak silnika przeżył i przecież przy wirowaniu kręci się o wiele
    szybciej niż wtedy bez tacho - ktoś noże mi to wytłumaczyć?

    --
    Mirek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: