-
1. Data: 2009-06-27 13:12:33
Temat: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: MW <m...@i...pl>
Witam
Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny). Problem w tym, ze instalacja
w motocyklu ma 6V i pradnice, ktora laduje od 2000 obr/min.
Na wolnych obrotach prad idzie z akumulatora, ktory ma ok. 5,5V.
Na wyzszych obrotach pradnica daje ok. 7,2V.
Chcialbym zastosowac ten przerywacz:
http://www.gpmoto.pl/produkt-424-przerywacz-kierunko
wskazow.html
lub ewentualnie ten (pierwszy na liscie)
http://www.czesci-motocyklowe.pl/?mode=shop&branch=5
5&page=1
Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
problemu na wolnych obrotach ?
Dodam, ze ja mam w kierunkach zarowki 15W, a przerywacze sa na 21W.
Bede wdzieczny za pomoc :)
pozdrawiam
Milosz
-
2. Data: 2009-06-27 13:53:14
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: Mateusz Viste <m...@n...please>
On Saturday 27 June 2009 15:12, MW wrote:
> Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
> problemu na wolnych obrotach ?
5,5V - 7,2V to jeszcze rozsądne widełki dla urządzenia 6V (jak na
zastosowanie motoryzacyjne).
Według mnie, nie będzie problemu. Ewentualnie możnaby się pokusić o
równoległe dolutowanie do wejść tego przerywacza kondensatora 10V/1000uF,
coby zlikwidować wszelkie niewygodne szpilki (i podtrzymać chwilowo
napięcie jak na sekundę-dwie spadnie)...
Pozdrawiam,
Mateusz Viste
-
3. Data: 2009-06-27 16:45:06
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: "PcmOL" <...@...net>
"Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message
news:crkhh6-n01.ln1@mail.viste-family.net...
> On Saturday 27 June 2009 15:12, MW wrote:
>> Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
>> problemu na wolnych obrotach ?
>
> 5,5V - 7,2V to jeszcze rozsądne widełki dla urządzenia 6V (jak na
> zastosowanie motoryzacyjne).
>
> Według mnie, nie będzie problemu. Ewentualnie możnaby się pokusić o
> równoległe dolutowanie do wejść tego przerywacza kondensatora 10V/1000uF,
> coby zlikwidować wszelkie niewygodne szpilki (i podtrzymać chwilowo
> napięcie jak na sekundę-dwie spadnie)...
Jak spadnie, elektrolit nic tu nie pomoże.
Na szpile powinien być selfresistant.
Nic nie kombinować - powinno działać.
-
4. Data: 2009-06-27 17:41:11
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
MW pisze:
> Witam
>
> Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
> kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).
Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.
--
Filip.
-
5. Data: 2009-06-29 05:50:15
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>
Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
news:h25lji$552$1@inews.gazeta.pl...
> MW pisze:
>> Witam
>>
>> Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
>> kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).
>
> Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.
>
Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".
-
6. Data: 2009-06-29 07:36:23
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
William Bonawentura pisze:
> Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
> kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".
Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy
przerobi w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.
--
Filip.
-
7. Data: 2009-06-29 08:27:22
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>
Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
news:h29qtn$gdk$1@inews.gazeta.pl...
> William Bonawentura pisze:
>
>> Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
>> kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".
>
> Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
> eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy przerobi
> w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.
>
To inaczej - napisz co to jest ta homologacja na przerywacz kierunkowskazów.
Kto ją może wystawić, jakie normy trzeba spełniać żeby dopuścić w PL do
użytkowania. Bo mam wrażenie, że wystarczy wystawienie deklaracji CE.
-
8. Data: 2009-06-29 12:10:22
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości
news:h29qtn$gdk$1@inews.gazeta.pl...
> > Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
> > kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".
>
> Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
> eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy
> przerobi w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.
To nawet nie chodzi o zapalenie się na ulicy (choć to też, bo różni ludzie
robią różne dziwne rzeczy ze swoimi samochodami/motocyklami) i nawet nie o
to, że zostanie to zrobione źle, bo często jest to zrobione dużo lepiej,
niż gdyby się za to wzięło tzw. ASO. Chodzi o to, że każde, nawet jakieś
banalne grzebanie przy czymkolwiek związanym z bezpieczeństwem jest
_doskonałym_ pretekstem dla:
1) firmy ubezpieczeniowej (własnej i ew. sprawcy)
2) poszkodowanego w zdarzeniu drogowym
2a) szczególnie, gdy poszkodowany jest sprawcą
3) producenta i gwaranta
żeby klienta up..lić gdy się coś stanie.
Oczywiście prosty chłopaczyna montujący sobie np. diodowe lampy w swoim
golfie 2 takich niuansów nie ogarnia. Do czasu, aż się coś nie stanie.
e.
-
9. Data: 2009-07-06 07:32:56
Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
Od: "EM" <e...@p...onet.pl>
>> Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
>> kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).
>
> Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.
Ogólnie elektroniczny przerywacz powinien miec same zalety. Stare instalacje
motocyklowe z prądnicą miały problemy z zachowaniem stałości napięcia. Poza
tym duże prądy, stary bimetaliczny przerywacz - same problemy. Elektroniczny
powinien być znacznie lepszy - zapewnić pewne działanie oraz większą jasność
żarówek kierunkowskazów.
Co do homologacji to nie ma co przesadzać. Jeśli chodzi o
lampy/żarówki/żarówki LED to oczywiście bym się w to nie pchał, ale sam
przerywacz ma praktycznie 2 ważne parametry - częstotliwość pracy, drugi to
sygnalizacja przepalenia żarówki za pomocą zwiększonej częstotliwości pracy.
Bimetaliczny stary przerywacz na 6V często robi psikusy - potrafi wcale nie
działać.
Nie tak dawno był problem z kupieniem elektronicznego przerywacza na 6V -
dzisiaj jak widać już nie ma.
--
Pozdr
EM