  • Data: 2018-06-17 01:37:02
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 16 Jun 2018 04:48:51 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Ale tak że 1200 to może? :)

    Mnie o rozmiar pamieci chodzi.

    > Ja w każdym razie, już w '93, hmm... bodajze z Maloki, ale pewności nie mam,
    > no, ćwierć wieku... na pracowym kompie (do synchronizacji zegarynki z
    > serwerem czasu w Dallas), miałem 386, DOS, z 1 MB (tak, mega, nie
    > giga-bajtem), 40 MB HDD i całkiem sporo się zmieściło, z gołymi babami z
    > BBSów i nie tylko :)...

    A tu mamy 64KB RAM+ROM.

    No i to byly zlote czasy dla modemow, a teraz ... a co to jest modem ?
    Juz nawet nie pamietam kiey ostatni raz uzywalem :-(

    > ZTCP. C64, oparty na 6502, może max wyciągnąć 2400, własnymi możliwościami.

    O ile pamietam, to stacja dyskow byla na laczu szeregowym, i dawala
    sie przeprogramowac na 19200, bo normalnie to byl tragicznie wolna :-)

    ten procesor robi ok 1 MIPS, to mamy ok 500 rozkazow na bajt - az za
    duzo, wiec to nie koniec mozliwosci.

    > Nie powiem, na ile dałby więcej portem równoległym, w każdym razie, transfer
    > dyskowy, fabrycznie ok. 4 kbps, w trybie warp szedł ok. 100 kbps (tak, sto
    > kilobitów na sekundę), dając prockowi jedynie 10 cykli na 1 bit transmisji,
    > zaznaczam, na łaczu szeregowym.

    Ktore ma sprzetowy rejestr i w koncu mamy 80 cykli na bajt.

    No chyba, ze nie ma, i czysto programowo wachlujemy jednym bitem?

    Tak nawiasem mowiac - pamietam jakis system monitorujacy na 8080.
    Modem 9600 ... ale wiele ich.
    No i tak liczymy - od jednego przerwanie co 1ms, zanim przerwanie
    przyjmiemy, zrzucimy rejestry, sprawdzimy ktory port, odtworzymy ...
    no zabraknie czasu przy 10 modemach.
    W efekcie przerwanie bylo zegarowe co ok 0.5ms, sprawdzalo polingiem
    wszystkie porty.

    > Oczywiście, wiadomo, WARP jest obłożony kosztami takiej imprezy, nietrudno
    > się domyślić jakimi, choć podstawowa kontrola błędów jest zachowana (nie w
    > każdej realizacji). W trybie WARP można też zrobić kopiowanie dyskietek,
    > leci OIDP, z ok. 20-krotnym przyspieszeniem. Gdyby mój laptop miał mieć
    > podobną wydolność transfery z dyskiem, to powinien ciąć, zakładając
    > szeregowe łącze i WARP, 2x2.8=5.6, czyli jakieś 560 Mbps.

    Tak nawiasem mowiac, to IBM sie nacial podobnie.
    DMA w 8088/86/286 bylo za wolne, i AT z HDD komunikowal sie rozkazami
    OUTR/INR

    J.