  • Data: 2010-09-21 22:57:45
    Temat: Re: Ekoterrotysci znow atakuja S7
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    LEPEK pisze:

    > Bo budowanie dróg szybkiego ruchu szkodzi środowisku. Ale pomaga ludziom
    > i gospodarce.

    Tyle, ze da sie wybudować drogę w sposób szkodzący środowisku mniej.

    Długo by dyskutować... Trzeba wejść na jakiś poziom
    > zamożności, aby mieć możliwość chronienia przyrody przy perspektywie
    > wzrostu gospodarczego.

    Można wybić łosie i wilki, mięso sprzedać na karmę. Można wyciąć lasy,
    sprzedać drewno. Będzie w cholerę kasy i nie będzie potrzeby chronienia
    środowiska pozbawionego elementów do chronienia. Ale nie tędy droga
    chyba... Zresztą kraje zamożne nagle zobaczyły jakie straty poczyniły w
    środowisku (w drodze do zamozności) i teraz pakują potworną kasę na
    przywrócenie środowiska do normalności.

    Najlepszym pomysłem jest rozwój zrównoważony, połączenie aspektów
    ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. W przypadku wspomnianej
    drogi, wybudować ją tak, aby służyła ludziom ale jednocześnie tak, aby
    nie przeciąć zwierzakom szlaków wędrówki, czyli wybudować dla nich w
    odpowiednim miejscu przeprawy.

    Chronienie motylków jakoś mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

    Oczywiście temat jest w cholerę trudny i złożony, nie wiem czy na
    dyskusję na grupie.

    Seco