-
X-Received: by 2002:a25:d990:: with SMTP id q138mr9085036ybg.114.1578595058376; Thu,
09 Jan 2020 10:37:38 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:d990:: with SMTP id q138mr9085036ybg.114.1578595058376; Thu,
09 Jan 2020 10:37:38 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
de!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.
nl!tr3.eu1.usenetexpress.com!feeder.usenetexpress.com!tr2.iad1.usenetexpress.co
m!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!g89no4096999qtd.0!news-out.g
oogle.com!w29ni452qtc.0!nntp.google.com!g89no4096992qtd.0!postnews.google.com!g
oogle-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 9 Jan 2020 10:37:38 -0800 (PST)
In-Reply-To: <2...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
References: <1...@g...com>
<4...@g...com>
<5...@g...com>
<2...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <6...@g...com>
Subject: Re: Ekologiczne elektryki
From: s...@g...com
Injection-Date: Thu, 09 Jan 2020 18:37:38 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 99
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2669724
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 12:19:03 UTC-6 użytkownik j...@j...org
napisał:
> On Friday, January 10, 2020 at 3:02:59 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
> > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 11:35:21 UTC-6 użytkownik j...@j...org
napisał:
> > > On Friday, January 10, 2020 at 1:56:43 AM UTC+9, Kris wrote:
> > > > https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
-diesle.html
> > >
> > > Trochę dziwne te gdybanie.
> > >
> > > Z jednej strony, do bilansu CO2 elektryków doliczają CO2 które powstało podczas
produkcji auta elektrycznego. OK.
> > >
> > > A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które
powstało podczas produkcji auta tradycyjnego.
> >
> > Bo do wyprodukowania baku i pompy paliwa tego co2 duzo nie schodzi.
> >
> > A karoseria ta sama, i zamiast aluminium czy stali na silnik jest miedz na cewki.
> >
> > Nie ma co doliczac.
> >
> > Ale jak lubisz to policz, przedstaw porownanie, podyskutuje sie.
>
> No chyba nie chodzi tylko o sam bak i pompę do paliwa.
>
> Np. tu:
>
> http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24409428,polska-jest-j
ednym-z-czolowych-eksporterow-czesci-i-akcesoriow.ht
ml
>
> Do tej pory najbardziej wartościowym elementem pojazdu był silnik spalinowy. Ale
w jego
> miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się
dużo mniej
> części i jest mniej awaryjny.
>
Z grubsza nieprawda.
Nieprawda o tyle ze roznice sa nieduze. W sensie kosztownosci produkcji i wydobycia.
Jesli sa roznice to na poziomie 40-60%. Czyli w praktyce waciki. Mozna sie klocic o
to ze jeden silnik ciezszy jest o te 100kg co w kontekscie calego auta to sa waciki.
Podobnie reszta kosztow.
Gdyby porownac melexa do malucha to bym sie od biedy zgodzil ze melex prostszy i
tanszy. Ale jak tesle czy inny leaf do jakiegos fokusa porownasz to juz sie okazuje
ze dupa, nie ma taniej.
I od drugiej strony. Jakby elektryki byly takie tansze w budowie to by nie byly takie
drogie.
Na kanale rich rebuilds gostek ma filmy z kosztorysami wymiany silnikow w tesli.
tam ceny sa w okolicy 2600 za sztuke.
crate engine to cena od 2500 dolarow wiec podobnie.
Nie sadze aby kopacze miedzi jakos specjalnie obnizali czy podwyzszali ceny dla
producentow silnikow.
> albo:
>
> Jak można łatwo się domyślić mniejsza produkcja części samochodowych (samochody
> elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego
sektora.
>
No czesci jest troche wiecej. Ale one nie takie trudne do wykonania. Tak czy siak
liczy sie wydatek energii. Ciagniecie kilometrow drutu i blach na stojan moze byc
upierdliwsze niz nalanie bloku silnika.
> albo:
>
> Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych
> elementów.
>
To czemu taki drogi?
No i trzeba 2 albo 4.
>
>
> Czy może zamartwiają się losem producentów baków?
Mysle ze probujesz popychac propagande.
A sprawa jest prosta. Dzis koszt produktu to poza marza typu apple tylko materialy,
energia i ewentualne knowhow.
Jakims cudem elektryki tansze od zwyklych nie sa.
I to biorac pod uwage ze do ich produkcji uzywa sie juz wydobytych metali (karoseria
elektryka jest zrobiona ze starych spaliniakow).
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.20 19:48 r...@o...pl
- 09.01.20 20:11 j...@j...org
- 09.01.20 20:54 s...@g...com
- 09.01.20 22:14 m4rkiz
- 09.01.20 22:51 s...@g...com
- 09.01.20 23:15 m4rkiz
- 10.01.20 08:25 Cavallino
- 10.01.20 09:07 Kris
- 10.01.20 14:08 J.F.
- 10.01.20 14:22 J.F.
- 10.01.20 14:36 Shrek
- 10.01.20 15:02 Cavallino
- 10.01.20 18:37 laisar
- 13.01.20 16:58 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=