-
Data: 2020-01-09 20:11:30
Temat: Re: Ekologiczne elektryki
Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Friday, January 10, 2020 at 3:37:40 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
> W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 12:19:03 UTC-6 użytkownik j...@j...org
napisał:
> > On Friday, January 10, 2020 at 3:02:59 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
> > > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 11:35:21 UTC-6 użytkownik
j...@j...org napisał:
> > > > On Friday, January 10, 2020 at 1:56:43 AM UTC+9, Kris wrote:
> > > > > https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
-diesle.html
> > > >
> > > > Trochę dziwne te gdybanie.
> > > >
> > > > Z jednej strony, do bilansu CO2 elektryków doliczają CO2 które powstało
podczas produkcji auta elektrycznego. OK.
> > > >
> > > > A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które
powstało podczas produkcji auta tradycyjnego.
> > >
> > > Bo do wyprodukowania baku i pompy paliwa tego co2 duzo nie schodzi.
> > >
> > > A karoseria ta sama, i zamiast aluminium czy stali na silnik jest miedz na
cewki.
> > >
> > > Nie ma co doliczac.
> > >
> > > Ale jak lubisz to policz, przedstaw porownanie, podyskutuje sie.
> >
> > No chyba nie chodzi tylko o sam bak i pompę do paliwa.
> >
> > Np. tu:
> >
> > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24409428,polska-jest-j
ednym-z-czolowych-eksporterow-czesci-i-akcesoriow.ht
ml
> >
> > Do tej pory najbardziej wartościowym elementem pojazdu był silnik spalinowy.
Ale w jego
> > miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się
dużo mniej
> > części i jest mniej awaryjny.
> >
>
> Z grubsza nieprawda.
> Nieprawda o tyle ze roznice sa nieduze. W sensie kosztownosci produkcji i
wydobycia. Jesli sa roznice to na poziomie 40-60%. Czyli w praktyce waciki. Mozna sie
klocic o to ze jeden silnik ciezszy jest o te 100kg co w kontekscie calego auta to sa
waciki.
>
> Podobnie reszta kosztow.
>
> Gdyby porownac melexa do malucha to bym sie od biedy zgodzil ze melex prostszy i
tanszy. Ale jak tesle czy inny leaf do jakiegos fokusa porownasz to juz sie okazuje
ze dupa, nie ma taniej.
>
> I od drugiej strony. Jakby elektryki byly takie tansze w budowie to by nie byly
takie drogie.
>
> Na kanale rich rebuilds gostek ma filmy z kosztorysami wymiany silnikow w tesli.
> tam ceny sa w okolicy 2600 za sztuke.
>
> crate engine to cena od 2500 dolarow wiec podobnie.
>
> Nie sadze aby kopacze miedzi jakos specjalnie obnizali czy podwyzszali ceny dla
producentow silnikow.
>
> > albo:
> >
> > Jak można łatwo się domyślić mniejsza produkcja części samochodowych (samochody
> > elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego
sektora.
> >
>
> No czesci jest troche wiecej. Ale one nie takie trudne do wykonania. Tak czy siak
liczy sie wydatek energii. Ciagniecie kilometrow drutu i blach na stojan moze byc
upierdliwsze niz nalanie bloku silnika.
>
> > albo:
> >
> > Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych
> > elementów.
> >
>
> To czemu taki drogi?
> No i trzeba 2 albo 4.
>
> >
> >
> > Czy może zamartwiają się losem producentów baków?
>
> Mysle ze probujesz popychac propagande.
> A sprawa jest prosta. Dzis koszt produktu to poza marza typu apple tylko materialy,
energia i ewentualne knowhow.
>
> Jakims cudem elektryki tansze od zwyklych nie sa.
>
> I to biorac pod uwage ze do ich produkcji uzywa sie juz wydobytych metali
(karoseria elektryka jest zrobiona ze starych spaliniakow).
No ale ale. Tu jest dobry artykuł o tym, dlaczego u jednych badaczy samochód
elektryczny to więcej CO2, a u innych - mniej:
https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-v
ehicles-help-to-tackle-climate-change
A recent working paper from a group of German researchers at the thinktank Institute
for Economic Research (ifo) found that "electric vehicles will barely help cut CO2
emissions in Germany over the coming years". It suggests that, in Germany, "the CO2
emissions of battery-electric vehicles are, in the best case, slightly higher than
those of a diesel engine".
A z drugiej strony:
Other recent studies of electric cars in Germany have reached the opposite
conclusion. One study found that emissions from EVs have emissions up to 43% lower
than diesel vehicles. Another detailed that "in all cases examined, electric cars
have lower lifetime climate impacts than those with internal combustion engines".
Czyli pomału dochodzimy do wniosków naukowca z kawału - "po wyrwaniu wszystkich
odnóży mucha ogłuchła":
These differences arise from the assumptions used by researchers.
Przykładowo, co do CO2 zużytym do produkcji baterii:
Around 50% of the battery lifecycle emissions come from the electricity used in
battery
manufacture and assembly, so producing batteries in a plant powered by renewable
energy -
as will be the case for the Tesla factory - substantially reduces lifetime
emissions.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.20 20:54 s...@g...com
- 09.01.20 22:14 m4rkiz
- 09.01.20 22:51 s...@g...com
- 09.01.20 23:15 m4rkiz
- 10.01.20 08:25 Cavallino
- 10.01.20 09:07 Kris
- 10.01.20 14:08 J.F.
- 10.01.20 14:22 J.F.
- 10.01.20 14:36 Shrek
- 10.01.20 15:02 Cavallino
- 10.01.20 18:37 laisar
- 13.01.20 16:58 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=