eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEkologiczne elektrykiRe: Ekologiczne elektryki
  • Data: 2020-01-09 20:11:30
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Friday, January 10, 2020 at 3:37:40 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
    > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 12:19:03 UTC-6 użytkownik j...@j...org
    napisał:
    > > On Friday, January 10, 2020 at 3:02:59 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
    > > > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 11:35:21 UTC-6 użytkownik
    j...@j...org napisał:
    > > > > On Friday, January 10, 2020 at 1:56:43 AM UTC+9, Kris wrote:
    > > > > > https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html
    > > > >
    > > > > Trochę dziwne te gdybanie.
    > > > >
    > > > > Z jednej strony, do bilansu CO2 elektryków doliczają CO2 które powstało
    podczas produkcji auta elektrycznego. OK.
    > > > >
    > > > > A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które
    powstało podczas produkcji auta tradycyjnego.
    > > >
    > > > Bo do wyprodukowania baku i pompy paliwa tego co2 duzo nie schodzi.
    > > >
    > > > A karoseria ta sama, i zamiast aluminium czy stali na silnik jest miedz na
    cewki.
    > > >
    > > > Nie ma co doliczac.
    > > >
    > > > Ale jak lubisz to policz, przedstaw porownanie, podyskutuje sie.
    > >
    > > No chyba nie chodzi tylko o sam bak i pompę do paliwa.
    > >
    > > Np. tu:
    > >
    > > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24409428,polska-jest-j
    ednym-z-czolowych-eksporterow-czesci-i-akcesoriow.ht
    ml
    > >
    > > Do tej pory najbardziej wartościowym elementem pojazdu był silnik spalinowy.
    Ale w jego
    > > miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się
    dużo mniej
    > > części i jest mniej awaryjny.
    > >
    >
    > Z grubsza nieprawda.
    > Nieprawda o tyle ze roznice sa nieduze. W sensie kosztownosci produkcji i
    wydobycia. Jesli sa roznice to na poziomie 40-60%. Czyli w praktyce waciki. Mozna sie
    klocic o to ze jeden silnik ciezszy jest o te 100kg co w kontekscie calego auta to sa
    waciki.
    >
    > Podobnie reszta kosztow.
    >
    > Gdyby porownac melexa do malucha to bym sie od biedy zgodzil ze melex prostszy i
    tanszy. Ale jak tesle czy inny leaf do jakiegos fokusa porownasz to juz sie okazuje
    ze dupa, nie ma taniej.
    >
    > I od drugiej strony. Jakby elektryki byly takie tansze w budowie to by nie byly
    takie drogie.
    >
    > Na kanale rich rebuilds gostek ma filmy z kosztorysami wymiany silnikow w tesli.
    > tam ceny sa w okolicy 2600 za sztuke.
    >
    > crate engine to cena od 2500 dolarow wiec podobnie.
    >
    > Nie sadze aby kopacze miedzi jakos specjalnie obnizali czy podwyzszali ceny dla
    producentow silnikow.
    >
    > > albo:
    > >
    > > Jak można łatwo się domyślić mniejsza produkcja części samochodowych (samochody

    > > elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego
    sektora.
    > >
    >
    > No czesci jest troche wiecej. Ale one nie takie trudne do wykonania. Tak czy siak
    liczy sie wydatek energii. Ciagniecie kilometrow drutu i blach na stojan moze byc
    upierdliwsze niz nalanie bloku silnika.
    >
    > > albo:
    > >
    > > Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych

    > > elementów.
    > >
    >
    > To czemu taki drogi?
    > No i trzeba 2 albo 4.
    >
    > >
    > >
    > > Czy może zamartwiają się losem producentów baków?
    >
    > Mysle ze probujesz popychac propagande.
    > A sprawa jest prosta. Dzis koszt produktu to poza marza typu apple tylko materialy,
    energia i ewentualne knowhow.
    >
    > Jakims cudem elektryki tansze od zwyklych nie sa.
    >
    > I to biorac pod uwage ze do ich produkcji uzywa sie juz wydobytych metali
    (karoseria elektryka jest zrobiona ze starych spaliniakow).


    No ale ale. Tu jest dobry artykuł o tym, dlaczego u jednych badaczy samochód
    elektryczny to więcej CO2, a u innych - mniej:

    https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-v
    ehicles-help-to-tackle-climate-change

    A recent working paper from a group of German researchers at the thinktank Institute
    for Economic Research (ifo) found that "electric vehicles will barely help cut CO2
    emissions in Germany over the coming years". It suggests that, in Germany, "the CO2
    emissions of battery-electric vehicles are, in the best case, slightly higher than
    those of a diesel engine".


    A z drugiej strony:

    Other recent studies of electric cars in Germany have reached the opposite
    conclusion. One study found that emissions from EVs have emissions up to 43% lower
    than diesel vehicles. Another detailed that "in all cases examined, electric cars
    have lower lifetime climate impacts than those with internal combustion engines".



    Czyli pomału dochodzimy do wniosków naukowca z kawału - "po wyrwaniu wszystkich
    odnóży mucha ogłuchła":

    These differences arise from the assumptions used by researchers.



    Przykładowo, co do CO2 zużytym do produkcji baterii:

    Around 50% of the battery lifecycle emissions come from the electricity used in
    battery
    manufacture and assembly, so producing batteries in a plant powered by renewable
    energy -
    as will be the case for the Tesla factory - substantially reduces lifetime
    emissions.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: