  • 21. Data: 2010-02-01 10:51:39
    Temat: Re: Ekologia w elektronice i nie tylko.
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kk wrote:

    > Poruszę tu luźny temat związany z elektroniką , ekologią i robieniem ludzi
    > w jajo.
    > A może mi się tak tylko wydaje.
    > W każdym razie albo mam dejawu albo sytuacja się powtarza.
    >
    > Mianowicie w TV pojawia się reklama namawiająca do oszczędności energii
    > elektrycznej.
    > "Ty śpisz, a 20% prądu ucieka" czy coś w tym stylu.
    > Czyli drobne idywidualne oszczędności to w skali globu kolejne uratowane
    > od zagłady gatunki flory i fauny.
    >
    > Tyle,że ...

    10mln ludzi, 1W strat na kazda osobe. 10MW strat na polske.
    to zaledwie tyle co zuzywa 5 lokomotyw, albo produkuje niewielka elektrownia
    wodna.

    oczywiscie ktos moglby powiedziec ze przy 10W to juz 100MW i to tyle co
    zuzywaja wszystkie lokomotywy na chodzie w polsce i tyle produkuje niewielki
    blok elektrowni weglowej... ale to nadal smieszne ilosci.

    btw. niektorzy grzeja pradem (zwlaszcza jak spia - taryfa nocna ;) . wszyscy
    grzeja w ogole...

    imho bardziej ekologiczne byloby wprowadzenie systemu rozliczen takiego jak
    np. w holandii, tj. uzytkownik moze wybrac dowolnie PRODUCENTA energii. lubi
    atomowki - kupi od grupy elektrowni atomowych. lubi wode i duze sztuczne
    jeziora - kupi od hydroelektrowni. lubi monumentalne wiatraki na horyzoncie
    ... itd.
    skonczylyby sie byc moze paradoksy ze zieloni cos tam probuja ludziom
    wcisnac o oszczedzaniu, gdy tymczasem polskie hydroelektrownie ... maja
    NIEWYKORZYSTANE NADWYZKI.

    zdaje sie w .pl mialo to wejsc dla klienta indywidualnego juz od tego roku,
    ale cos nie slychac...

  • 22. Data: 2010-02-01 11:00:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 31 Sty, 16:12, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Nie pamiętam odbiornika, który zużywałby 20W. Obecnym bliżej do 2W. A
    > tendencje są takie, żeby zejść poniżej 0.5W.

    Były kilkanaście lat temu konstrukcje, w których "standby" polegało
    tylko na odcięciu zasilania torów odchylania, cała przetwornica
    normalnie pracowała nonstop, tam pobór prądu w standby mógł być spory.

    J.

  • 23. Data: 2010-02-01 12:44:59
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Temat tego wątku odbiega od tego co jest w nim opisane.
    Bo tutaj mowa raczej o oszczędnościach energii elektrycznej, niż o ekologii.

    Ja osobiście wyłączam TV oraz TVSAT z zasilania. Ciągną w standby w sumie
    25W. Sporo. Przecież to jakieś 7zł na miesiąc.

    Mnie ekologia w elektronice kojarzy się raczej z tematami:
    RoHS
    świetlówki kompaktowe

    i każdy z nich to temat rzeka...

    Taka ciekawostka - znajomy ostatnio był w Japonii i nie zauważył, by
    stosowali tam świetlówki kompaktowe. No ale może był zbyt mało
    spostrzegawczy. Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?
    --
    Pozdr
    EM

  • 24. Data: 2010-02-01 13:34:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    > Były kilkanaście lat temu konstrukcje, w których "standby" polegało
    > tylko na odcięciu zasilania torów odchylania, cała przetwornica
    > normalnie pracowała nonstop, tam pobór prądu w standby mógł być spory.

    Ale ileż tych odbiorników pozostało, skoro odbiornik, który kilka lat
    temu (2001?) złomowałem był już "green" i pobierał w standby mniej niż
    5W? A to była jeszcze stara generacja - bez procesorów sterujących
    wszystkim.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-02-01 13:35:36
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Były już: globalne ocieplenie, globalna pandemia grypy i
    > globalny kryzys. Ciekawe co następnego wymyślą.

    Globalna Paranoja.

    Michał

  • 26. Data: 2010-02-01 14:01:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki efekt będzie miało zaoszczędzenie tych kilku kWh ?

    będzie je można przydzielić komuś innemu, odsuwając w czasie konieczność
    modernizacji infrastruktury, która jest (o czym wszyscy siedzący w temacie
    wiedzą) w katastrofalnym stanie.

    e.

  • 27. Data: 2010-02-01 14:04:57
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przesadzaj z tym odłączaniem.
    > Miałem kiedyś telewizor Lazuryt i jego się wyłączało tylko mechanicznie.
    > Pilota właśnie po to wymyślili żeby nie wyłączać. Zgadzam się co do
    > jednego:

    Raczej żeby nie wstawać z kanapy, aby zmienić głośność czy kanał lub
    włączyć/wyłączyć na chwilę.

    > poziom poboru mocy w stanby powinien być jak najniższy.

    Czego nie można powiedzieć o tunerze N-ki, w której standby polega na
    przyciemnieniu wyświetlacza i zablokowaniu wyjścia A/V. Pobór praktycznie na
    tym samym poziomie non stop :P Wyłączenie z sieci jest proste, ale
    uruchamianie trwa irytująco długo, do tego zapomina wpisy w EPG i włącza na
    jednym durnym kanale.
    Troszkę nie podoba mi się tendecja rozwoju sprzętu RTV. Mamy coraz szybsze
    elementy, a telewizor po ponownym podłączeniu do sieci musi wystartować
    system operacyjny (kiedyś się rozgrzewał), co w niektórych modelach twa i
    ponad pół minuty. Mam stary TV Sanyo, na którym obraz pojawia się po około 3
    sekundach. Jedyny element, jaki musi się nagrzać to katoda kineskopu.
    Co za przeszkoda, żeby telewizory LCD świeciły od chwili włączenia? Niech
    obraz będzie brzydki, ale żeby coś było widać i słychać. Poza tym wszelkie
    ustawienia mogą być przechowywane w pamici FRAM, jeśli podtrzymanie
    bateryjne RAM nie wchodzi w grę.

    Michał

  • 28. Data: 2010-02-01 14:31:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    > będzie je można przydzielić komuś innemu, odsuwając w czasie konieczność
    > modernizacji infrastruktury, która jest (o czym wszyscy siedzący w temacie
    > wiedzą) w katastrofalnym stanie.

    Bzdura - te "oszczędności" mają tak mikroskopijny udział w całkowitym
    zużyciu energii, że są zupełnie bez znaczenia dla infrastruktuey. Na
    dokładkę energia ta jest zuzywana w czasie, gdy energetyka dławi się
    jej nadmiarem.
    Cała akcja to głupawa propaganda i tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2010-02-01 14:56:10
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    Jest sobie linia wysokiego napiecia , idzie to do transformatora obnizajacego
    na 380V , jaka sprawnosc maja takie transformatory ? 85 , 90 czy 95 %

    i co z tego ze wszyscy w domu , czy bloku wylacza wszystkie odbiorniki jak
    transformator pobiera w nocy i tak swoje jalowe 10% na straty czyli w takim
    100osobowym bloku jakies marne pare , paredziesiat kW

    taka reklama w TV jest tansza niz usprawnienie infrastruktury :)

  • 30. Data: 2010-02-01 21:20:55
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > "Ty śpisz, a 20% prądu ucieka" czy coś w tym stylu.
    > Czyli drobne idywidualne oszczędności to w skali globu kolejne uratowane

    Ekologia to sposób na wyrwanie dopłaty z Unii na projekty proekologiczne.
    A całe "globalne" ocieplenie to tylko 5 sekund w historii wszechswiata,
    kiedy jest trochę cieplej.
    Jakby nie takie wahania, to dinozaury żyłyby do dzisiaj,. a nikt nie oskarża
    dinozaurów,
    że były nieekologiczne....
    Wytworzenie materiałów do elektrowni wiatrowej powoduje większe zużyceie
    energii
    niż jej zaoszczędzenie z wiatru....sic!

    Nie mniej jednak namawiam do osazczędności, nawet, gdy nie jest opłacalna.
    W naszym kraju od lat spłukujemy kible wodą pitną. DLACZEGO????

    Feromon