  • Data: 2011-12-29 19:53:56
    Temat: Re: Ekologia jak się patrzy!
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4efc5f75$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Nie trolluje, ale jeśli masz na myśli skutek moich postów, to prawie
    > zawsze jest zajebisty -- ciekawa dyskusja. ;)

    LOL

    > Więc oświeć mnie, co takiego się w tych samochodach tak strasznie
    > popsuło, co powoduje, że nie da się naprawić i sprzedać taniej, tylko
    > trzeba utylizować.

    Tapicerka - w zasadzie do wyrzucenia - czyli fotele, dywaniki, podsufitka,
    boczki, wygłuszenia, izolacje, deska (krótko mówiąc rozbierasz wszystko do
    gołej blachy)
    Instalacja elektryczna - praktycznie w całości
    Liczniki, wskaźniki, przełączniki.
    Linki. Filtry.Łożyska. Z silnika zostaje korpusik, bo rozebraniu,
    sprawdzeniu i stwierdzeniu obecności, będz nieobecności korozji. Osprzęt
    raczej nie przeżyje.
    Akumulator. Przekładnia kierownicza - przynajmniej do regenracji.
    Reflektory.

    Zostają zewnętrzne plastiki i karoseria, które trzeba rozebra i wyczyścić.
    Pytanie co z profilami zamkniętymi, które mogą wymagać ponownej konserwacji.

    Naprawde uważasz, ze da sie to naprawić w sposób, który nie spowoduje
    podwojenia wartości auta lub nie spowoduje mnożących sie problemów podczas
    eksploatacji tanio naprawionego auta?

    A przemysłowa utylizacja powoduje odzyskanie w praktyce >90% surowców z
    jakich zbudowany jest samochód.
    Metale, niemetale, plastik, guma - a wszystko to bez rozkręcania, a tylko
    przez zmielenie i oddzielenie odpowiednich granulatów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł