  • Data: 2009-06-18 07:22:22
    Temat: Re: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 pisze:

    > Detale zależą od poprawności kalibracji. Jeśli ich nie widać to oznacza
    > nieprawidłową regulację. Czerni Pan nie straci, bez obaw. Zapas
    > kontrastu jest na CG tak duży, że może Pan spokojnie manewrować punktem
    > czerni bez spowodowania jej świecenia.

    Kiedy właśnie jest tak: patrzę na obrazek z detalami na poziomie 1,2,3 itd.
    "Defaultowo" widać je patrząc na wprost dopiero od około 8. Wystarczy się jednak
    odchylić o 20 stopni a stają się doskonale widoczne...
    Podnoszę punkt czerni (liniowa charaktertstyka, i mówię o krzywych karty bo ta
    belinea nie ma kalibracji, rzecz jasna) o 1,2,3 i co się dzieje?
    Czarne tło natychmiast zaczyna być coraz jaśniejsze (co widać w kompletnej
    ciemności),
    ale... nadal nie widać najniższych pasków. Dopiero przy poziomie czerni rzędu 6-7
    zaczynają być odróżnialne. W tym momencie ekran świeci już, jak za przeporszeniem TN.

    Wbrew logice, ale tak właśnie się dzieje... może jakieś dziwne rzeczy
    dzieją się w samym sterowaniu w monitorze?

    A na tym (chyba) IPS-ie który mam przed sobą, widzę detale już od poziomu 1,
    no może 2, bez żadnych specjalnych manipulacji.