  • 81. Data: 2014-01-06 01:47:38
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:yhydxsxu6ojt$.dlg@badworm.pl...
    > Wczoraj złapałem w pracy 220V DC (zasilanie automatyki w układzie IT) i
    > _kompletnie_ nic nie czułem - o tym, że kabel był jednak pod napięciem,
    > zorientowałem się gdy podczas wyciągania go przez przepust w obudowie
    > zwarły się dwie żyły, lekko błysnęło i poleciał bezpiecznik 10A. Nie
    > byłem przy tym jakoś specjalnie odizolowany od ziemi - stałem w butach
    > roboczych na wykładzinie dywanowej, przykrywającej goły beton i kanał
    > kablowy przykryty metalową pokrywą.

    Na swojej centrali często brałem w ręce 110@50, potrzebne do sygnalizacji na
    łączach analogowych do central pod Warszawą. Jeśli ręce miałem suche, nie
    czułem absolutnie nic. Jeśli jednak było choć trochę wilgoci, to zaraz
    szczypało.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 82. Data: 2014-01-06 16:20:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik AlexY napisał:
    > Aż tak to nie (mimo że to zima była a pomieszczenie bez ogrzewania),
    > puszka co dłubałem była tuż nad posadzką więc robota na klęczkach, nie
    > mam pojęcia czemu to przeżyłem, dałbym se rękę uciąć że przynajmniej się
    > opierałem o tą rozdzielnię, może za gruba warstwa farby była.

    Może zainwestuj w jakiś bezdotykowy wykrywacz pola? Np próbnik Fazer 777
    lub miernik elektryka z tą funkcją, np. Brymen BT-69. Przesuniesz
    wewnątrz puszki i już wiesz, czy naprawdę wszystkie obwody wyłączyłeś.
    Tylko zawsze testuj obok, na innej, włączonej.

  • 83. Data: 2014-01-06 22:52:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 21:41:16 +0000, AlexY napisał(a):

    > Ta, użyłbym może ze 2 razy, mogłem po prostu sprawdzić neonówką, tyle że
    > byłem pewien że odłączyłem co trzeba, żaden inny przyrząd nic by tu nie
    > zmienił bo zwyczajnie bym go nie użył :) .
    > Inna sprawa gdyby to była nowoczesna rozdzielnia z kontrolkami fazy a
    > nie produkt powojenny..

    ... to by sie okazalo ze kontrolka sie wyswietla na komputerze w
    rozdzielni :-)

    J.

  • 84. Data: 2014-01-07 18:47:08
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    > byłem pewien że odłączyłem co trzeba, żaden inny przyrząd nic by tu nie
    > zmienił bo zwyczajnie bym go nie użył :) .

    Twoja sprawa ale neonówką lub miernikiem musisz po prostu sprawdzić
    wszystkie widoczne zaciski. To chwilę trwa i zniechęca do sprawdzania.
    Wykrywaczem pola przesuniesz i już wiesz (no powiedzmy masz 99%
    pewności) że nie ma zasilania. Czy nigdy nie trafiłeś na pajęczarstwo,
    lewe podłączenia? Nigdy w życiu bym nie zaufał tylko odłączeniu w
    rozdzielni. Ludzie są bardzo pomysłowi w indywidualnym modyfikowaniu
    instalacji.