eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki › Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
  • Data: 2013-11-07 21:19:03
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie dalej jak przedwczoraj dostałem na emaila zaproszenie na webinar
    > dotyczący projektowania nowoczesnych lamp wielkiej mocy na wysokie
    > częstotliwości (mikrofalowe). Widać są jeszcze masochiści.

    Wiem: klistron, magnetron itp. Zupełnie inna technologia niż pentoda na
    fale krótkie.

    > Uświadomię Cię w takim razie, że w wielu dziedzinach (np. energetyka i
    > transport kolejowy) cały czas z powodzeniem stosuje się (a także cały
    > czas bada i rozwija) akumulatory zasadowe, które obsługi wymagają. I
    > jakoś nie widać żeby pojawił się dla nich dobry zamiennik.

    A widziałeś zasadowy akumulator samochodowy? Pytanie dotyczyło
    akumulatora kwasowego i to konkretnie samochodowego, no to konkretnie
    odpowiadam, że żadnych korków się nie wykręca.

    Poza tym akumulator samochodowy używany do radiostacji to też jest
    dziadostwo. Radiostacja nie potrzebuje prądu rozruchowego 500A.
    Współcześnie są produkowane akumulatory o pojemnościach podobnych co
    samochodowe, ale bez 500A prądu rozruchowego i dzięki temu są
    tańsze/trwalsze.

    Ale skamieliny o tym nie wiedzą.

    > A ja tym bym nie podłączał, właśnie ze względy na sprawy porażeniowe.

    Ja też _raczej_ bym nie podłączał, ale uważałbym to za porażkę
    techniczną, żeby sprzęt miał być wrażliwy na coś takiego. A dopały z
    gorącym chassisem powinny mieć transformator sygnałowy (separacyjny) na
    wejściu. Właśnie dla celów bezpieczeństwa. Albo optoizolację.