eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki › Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
  • Data: 2013-11-08 09:59:16
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-08 09:08, janusz_k pisze:

    > Oo kurcze, zaplułem monitor :)Dawno się tak nie uśmiałem, a sam
    > pamiętam jak naprawiałem radia lampowe i telewizory i to gorące chass-is
    > było poważnym problemem aby się nie zapomnieć :)

    Od biedy można było do zasilania urządzenia zastosować trafo separujące,
    aczkolwiek nie o tym tu mówimy - chyba stosunkowo rzadko zdarzało się
    porażenie do Ziemi.

    Czasami nagłaśniałem różne imprezy. Nieraz to były kwiatki. Jak się
    jakaś ekipa spięła, to gitarzysta miał na strunach 110V (na jakiejś
    samoróbce), pomiędzy obudowy różnych segmentów też można było włączyć
    żarówkę ;)
    Ale notorycznie albo pierdziało 50Hz, albo ludzie dawali mi składową
    stałą (nieraz znaczną) na kablach sygnałowych do miksera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.