eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki › Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
  • Data: 2013-11-07 20:57:22
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:527bbb97$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...

    > I tu popadasz w lekka nieścisłość. Jeżeli ten Lincoln będzie siał poza
    > pasmem amatorskim to można się spodziewać interwencji URT.

    Przeca pisałem o tym
    "Fabryczne urządzenia muszą spełniać normy bo są to urządzenia
    wprowadzane na rynek ale i samoróbki także
    nie moga sobie wyłazić poza pasmo, czy siać produktami uboczne jak
    harmoniczne powyżej norm"

    Więc jeżeli ten lincoln jest zgodny z normami ETSI to jego produkty
    niepożądane
    nie przekraczają wartości dopuszczalnych i nikt nic nikomu nie zrobi.
    Mierzy się w zakresie do 1GHz (w pewnych warunkach pomiary wykonuje się
    także do 3GHz)
    Niepożądane nie mogą przekraczać 250nW, przy czym są wyjątki,
    gdzie nie mogą przekraczać 4nW. Ciekawostką jest że te wyjątki dotyczą tylko
    zakresów częstotliwości
    w której pracują nadajniki radiowe UKF FM oraz telewizyjne a nie jakiś super
    służb.
    Nie wiem jak dzisiaj, ale w super służbach panowała kiedyś zasada. W ch..
    kilowatów i tępy odbiornik.