-
71. Data: 2012-04-28 22:29:48
Temat: Odp: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jngdmm$nam$...@i...gazeta.pl...
> On 2012-04-28 11:29, Cavallino wrote:
>
>>> Wyglada tradycyjnie na to, że Paweł uważa, że lewy pas powinien być
>>> wolny
>>
>> Nie, ale mają się znajdować na nim pojazdy wyprzedzające tych na prawym.
>> Jak nie chcą wyprzedzać, to niech jadą razem z nimi prawym.
>
> Poproszę jednak o podstawę prawną, nie twoje głębokie przekonanie.
Dostałeś już widzę nie raz, ale coś Ci się fakty nie podobają, więc nie
widzę sensu jej powtarzać.
-
72. Data: 2012-04-28 22:31:05
Temat: Odp: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> I równie wielu (w Polsce nawet więcej) ludzi uważa, że wolno im się wlec
>> pasem lewym, bo tak i już, jest asfalt, to trzeba tam wjechać i akurat
>> tam się wlec.
>
> Jak wszyscy się wleką, bo szybciej fizycznie się nie da, to w czym
> probelm?
W tym, że może wszyscy się wleką, bo na początku, na lewym pasie jedzie
jeden taki, któremu asfalt dla niego tylko wywalili, więc może sobie mieć
gdzie przeznaczenie pasa lewego?
-
73. Data: 2012-04-28 22:31:44
Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jngkbc$7fa$...@i...gazeta.pl...
> On 2012-04-28 13:26, RedLite(R) wrote:
>> W dniu 2012-04-28 13:09, Shrek pisze:
>>
>>> Zasadniczo nie mówimy to o jeżdzie pod prad. Od kiedy jazda lewym pasem
>>> łamie zasadę poruszania się prawa strona?
>>
>> Np. d momentu gdy się wleczesz i uniemożliwiasz sprawne wyprzedzanie. Bo
>> to m.in. wyprzedzanie jest jednym z manewrów uzasadniających
>> nieporuszenie się pasem prawym. :)
>
> To jeszcze raz od kiedy poruszanie się lewym pasem prawej jezdni gwałci
> zasady ruchu prawostronnego?
Od wtedy, gdy możesz się wlec pasem prawym, a tego nie chcesz robić.
-
74. Data: 2012-04-28 22:31:49
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2012-04-28 20:51, Ghost pisze:
>
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:jnh03g$4p4$1@cougar.axelspringer.pl...
>> On 2012-04-27 11:38:00 +0200, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> said:
>>
>>> W dniu 2012-04-27 11:02, to pisze:
>>>> ....i dynamiczna jazda po autostradzie. Może jakby wszyscy tak
>>>> jeździli,
>>>> to liczba korków w miastach i poza nimi by się zmniejszyła? No, ale nie
>>>> każdy tak dobrze ogarnia auto. Jak myślicie, jest to jakieś remedium na
>>>> duże natężenie ruchu czy lepiej jednak szukać innych sposobów?
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=S5CDHvkPeME
>>>>
>>>
>>> Myślę że lekarstwem na korki w miastach jest paliwo po 10-12PLN/litr ;)
>>
>> Jak by ci to deliktnie podsunąć, żeby szoku nie wywołać...?
>>
>> A gdyby (paliwo) było po 60 000 zł z litr, to tłok (na drogach) byłby
>> ujemny?
>> :)
>
> Zalezy od formalnej, matematycznej definicji tloku, moge sobie wyobrazic
> taka, ze bylby. Bynajmniej nie bezsensowna.
Wystarczy np logarytm( gęstość aut / stała Ignaca)
:)
pzdr
bartekltg
-
75. Data: 2012-04-28 22:32:48
Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jnh6lr$i84$...@i...gazeta.pl...
> On 2012-04-28 18:32, RedLite(R) wrote:
>> W dniu 2012-04-28 18:20, Shrek pisze:
>>
>>> Ale jeden z drugim naczyta się w na początku PoRD, że należy możliwie
>>> blisko prawej strony
>>
>> Bo taka jest zasada. Są wyjątki, ale nie zmienia to faktu, że to jest
>> punkt wyjścia.
>
> A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak są
> jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?
Raczej to Ty sobie wydumałeś jakiś kretynizm, którego w przepisach nie ma.
Po prostu nie rozumiesz co czytasz.
-
76. Data: 2012-04-29 08:56:05
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4f9c530f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f9c3d11$0$1298$6...@n...neostrada
.pl...
>>
>> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
>> news:jnec3g$u6l$1@news.icm.edu.pl...
>>>
>>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:4f9a6f88$0$26683$6...@n...neostrad
a.pl...
>>>>
>>>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
>>>
>>>>> Niepotrzebna nam tutaj trollernia z pręga.
>>>>
>>>> buahahaha, rzekl przedstawiciel grupy z nadmiarem idiotow
>>>
>>> To jest jakiś powód, żeby tą liczbę zwiększać, czy o co Ci chodziło?
>>
>> Gdyby nie uwzglednic moherow, podlaczenie pregierza obniza srednia.
>
>
> Mniej więcej tak samo, jak pozwolenie na import starych złomów, zmniejsza
> ilość złomów u nas.
A tu sie nie zgodze.
-
77. Data: 2012-04-29 11:51:28
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-04-28 21:07, RedLite(R) wrote:
>> Prawo jest tak skonstruowane, że są zasady ogolne -w tym przypadku
>> mozliwie blisko prawej strony i szczególne (które mają wyższość nad
>> ogólnymi) - w tym wypadku jezdnie jednokierunkowe lub o wyznaczonych
>> czterech pasach po dwa w każdą stronę, które sprawiają, że ta ogólna
>> odnosi się w praktyce do dróg z niewyznaczonymi pasami, albo po jednym
>> wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
>> pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).
>
>
> 1 fakt - mamy ruch prawostronny; jest nakaz trzymania się prawej strony
> jezdni.
W przypadku braku wyznaczonych pasów, lub jednym pasie w każdą stronę.
Ale wtedy nie ma w ogóle tematu "lewego pasa"
> 2 fakt - wyprzedzanie odbywa się lewym pasem, a wyjątki od tej reguły
> ściśle określa kodeks. (art 24.10)
Które to wyjątki stanową w praktyce, że jak są dwa wyznaczone pasy
możesz wyprzedzać dowolnym - czyli jak jest temat "lewego pasa" to w
praktyce dowolnym.
> 3 fakt tamowanie ruchu jest przewinieniem drogowym.
Fakt, jednak poruszanie się powyżej dopuszczalnej prędkości (a tak
zwykle jest) ciężko nazwać tamowaniem ruchu.
> Sumarycznie oznacza to, że poza obszarem zabudowanym, żeby nie łamać
> przepisów możesz 'zawalać' lewy pas tylko jeśli są trzy pasy do jazdy w
> tym samym kierunku.
Dobry zwyczaj.
Shrek.
-
78. Data: 2012-04-29 11:52:43
Temat: Re: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-04-28 22:32, Cavallino wrote:
>> A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak
>> są jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?
>
> Raczej to Ty sobie wydumałeś jakiś kretynizm, którego w przepisach nie ma.
> Po prostu nie rozumiesz co czytasz.
Jest jasno określone której połowy jezdni masz się trzymać. Połowy. Lub
prawej jezdni - czego nie rozumiesz?
Shrek.
-
79. Data: 2012-04-29 11:55:32
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-04-28 20:51, RedLite(R) wrote:
> W dniu 2012-04-28 18:43, Shrek pisze:
>
>>>> A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i
>>>> dlaczego?
>>>
>>> Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
>>> że szybciej niż ci na prawym :D
>
>> Dalej bym prosił, żebyś podkreślił stosowny fragment cytowanego przez
>> ciebie przepisu.
>
> "unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
> bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego"
ROTFL - i gdzie twoim zdaniem w tym przepisie jest zawarte "Znaczy prawy
pas _jest_ dla zapierdalającej elity. Tyle ". Falandysz by nie dowiódł
że unikanie wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
polega na zapiedalaniu;)
Shrek.
-
80. Data: 2012-04-30 10:52:08
Temat: Odp: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jnj31b$75n$...@i...gazeta.pl...
> On 2012-04-28 22:32, Cavallino wrote:
>
>>> A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak
>>> są jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?
>>
>> Raczej to Ty sobie wydumałeś jakiś kretynizm, którego w przepisach nie
>> ma.
>> Po prostu nie rozumiesz co czytasz.
>
> Jest jasno określone której połowy jezdni masz się trzymać. Połowy. Lub
A gdzie tam masz "lub"?
> prawej jezdni - czego nie rozumiesz?
Jakim prawem dodajesz do przepisu słowa, których tam nie ma.
A które zmieniają jego treść.