eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEfektywna jazda w korku › Re: Efektywna jazda w korku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Shrek <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Efektywna jazda w korku
    Date: Sun, 29 Apr 2012 11:51:28 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <jnj2v0$75n$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f9a60a8$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <jndtb7$26d$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9aaa30$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnf3h1$b5p$1@inews.gazeta.pl> <jng22l$t79$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9b8d30$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <jng5kd$6et$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9b9ba1$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <jng736$9h4$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9bad13$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <jngd6j$m9c$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9bb8ef$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <jngdr8$nam$2@inews.gazeta.pl>
    <4f9bc573$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnggv3$hp$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9bc96d$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <jngj56$546$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9bd3b6$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <jngkbc$7fa$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9bd8ca$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnh5bf$f5a$4@inews.gazeta.pl>
    <4f9c1b88$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnh6lr$i84$1@inews.gazeta.pl>
    <4f9c3ff6$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1335693088 7351 83.142.196.43 (29 Apr 2012 09:51:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Apr 2012 09:51:28 +0000 (UTC)
    X-User: lskorupka
    In-Reply-To: <4f9c3ff6$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2446614 pl.pregierz:2002604
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-04-28 21:07, RedLite(R) wrote:

    >> Prawo jest tak skonstruowane, że są zasady ogolne -w tym przypadku
    >> mozliwie blisko prawej strony i szczególne (które mają wyższość nad
    >> ogólnymi) - w tym wypadku jezdnie jednokierunkowe lub o wyznaczonych
    >> czterech pasach po dwa w każdą stronę, które sprawiają, że ta ogólna
    >> odnosi się w praktyce do dróg z niewyznaczonymi pasami, albo po jednym
    >> wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
    >> pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).
    >
    >
    > 1 fakt - mamy ruch prawostronny; jest nakaz trzymania się prawej strony
    > jezdni.

    W przypadku braku wyznaczonych pasów, lub jednym pasie w każdą stronę.
    Ale wtedy nie ma w ogóle tematu "lewego pasa"

    > 2 fakt - wyprzedzanie odbywa się lewym pasem, a wyjątki od tej reguły
    > ściśle określa kodeks. (art 24.10)

    Które to wyjątki stanową w praktyce, że jak są dwa wyznaczone pasy
    możesz wyprzedzać dowolnym - czyli jak jest temat "lewego pasa" to w
    praktyce dowolnym.

    > 3 fakt tamowanie ruchu jest przewinieniem drogowym.

    Fakt, jednak poruszanie się powyżej dopuszczalnej prędkości (a tak
    zwykle jest) ciężko nazwać tamowaniem ruchu.

    > Sumarycznie oznacza to, że poza obszarem zabudowanym, żeby nie łamać
    > przepisów możesz 'zawalać' lewy pas tylko jeśli są trzy pasy do jazdy w
    > tym samym kierunku.

    Dobry zwyczaj.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: