  • 61. Data: 2012-04-28 18:32:32
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 18:20, Shrek pisze:

    > Ale jeden z drugim naczyta się w na początku PoRD, że należy możliwie
    > blisko prawej strony

    Bo taka jest zasada. Są wyjątki, ale nie zmienia to faktu, że to jest
    punkt wyjścia.

    > a dalej już nie
    > czytają i głupoty wypisują.

    :/

    --

    RedLite(R)

  • 62. Data: 2012-04-28 18:32:55
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 18:24, RedLite(R) wrote:

    > No ten ten

    A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i dlaczego?

    Shrek.

  • 63. Data: 2012-04-28 18:36:30
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 18:32, Shrek pisze:

    > A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i dlaczego?

    Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
    że szybciej niż ci na prawym :D

    --

    RedLite(R)

  • 64. Data: 2012-04-28 18:42:40
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 18:32, RedLite(R) wrote:

    > Bo taka jest zasada. Są wyjątki, ale nie zmienia to faktu, że to jest
    > punkt wyjścia.

    A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak są
    jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?

    Prawo jest tak skonstruowane, że są zasady ogolne -w tym przypadku
    mozliwie blisko prawej strony i szczególne (które mają wyższość nad
    ogólnymi) - w tym wypadku jezdnie jednokierunkowe lub o wyznaczonych
    czterech pasach po dwa w każdą stronę, które sprawiają, że ta ogólna
    odnosi się w praktyce do dróg z niewyznaczonymi pasami, albo po jednym
    wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
    pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).

    Zostaje kwestia pasów 2+1, ale wtedy jest podwójna ciągła, co powinno
    rozwiać wątpliwości, zresztą przypadek tak marginalny, że nie chce mi
    się o nim dyskutować - mogę ci oddać walkowerem, albo strzałkami
    kierunkowymi na pasach tu sytuacja jest oczywista.

    Shrek.

  • 65. Data: 2012-04-28 18:43:38
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 18:36, RedLite(R) wrote:

    > Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
    > że szybciej niż ci na prawym :D

    Dalej bym prosił, żebyś podkreślił stosowny fragment cytowanego przez
    ciebie przepisu.

    Shrek.

  • 66. Data: 2012-04-28 20:51:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak by ci to deliktnie podsunąć, żeby szoku nie wywołać...?
    >
    > A gdyby (paliwo) było po 60 000 zł z litr, to tłok (na drogach) byłby
    > ujemny?
    > :)

    Zalezy od formalnej, matematycznej definicji tloku, moge sobie wyobrazic
    taka, ze bylby. Bynajmniej nie bezsensowna.

  • 67. Data: 2012-04-28 20:51:58
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 18:43, Shrek pisze:

    > Dalej bym prosił, żebyś podkreślił stosowny fragment cytowanego przez
    > ciebie przepisu.

    "unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego"

    plus

    Art. 19.2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    1. jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym
    jazdy w tym samym kierunku.

    --

    RedLite(R)

  • 68. Data: 2012-04-28 20:55:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To jest jakiś powód, żeby tą liczbę zwiększać, czy o co Ci chodziło?

    Gdyby nie uwzglednic moherow, podlaczenie pregierza obniza srednia.

  • 69. Data: 2012-04-28 21:07:59
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 18:42, Shrek pisze:

> [...]
    > wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
    > pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).

    1 fakt - mamy ruch prawostronny; jest nakaz trzymania się prawej strony
    jezdni.
    2 fakt - wyprzedzanie odbywa się lewym pasem, a wyjątki od tej reguły
    ściśle określa kodeks. (art 24.10)
    3 fakt tamowanie ruchu jest przewinieniem drogowym.

    Sumarycznie oznacza to, że poza obszarem zabudowanym, żeby nie łamać
    przepisów możesz 'zawalać' lewy pas tylko jeśli są trzy pasy do jazdy w
    tym samym kierunku.

    --

    RedLite(R)

  • 70. Data: 2012-04-28 22:29:10
    Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    a.pl...

    > Gdyby nie uwzglednic moherow, podlaczenie pregierza obniza srednia.

    Mniej więcej tak samo, jak pozwolenie na import starych złomów, zmniejsza
    ilość złomów u nas.