eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEcodriving na egzaminieRe: Ecodriving na egzaminie
  • Data: 2015-12-02 16:21:20
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:565ebe69$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:n3m10q$bj2$...@n...news.atman.pl...
    > On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
    >>> http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-e
    co-driving-na-egzaminie-wideo
    >> No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
    >> Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?
    >
    > Tam jest podstawa prawna podana.
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
    0594
    >
    > "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się
    > poz. 25 i 26 w brzmieniu:
    >
    > 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie
    > egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B,
    > B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy
    > kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na
    > wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na
    > minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie
    > 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana
    > powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola
    > pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"
    >
    > Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
    > wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".
    >
    >>Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.
    >
    > Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
    > po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
    > zajedzie :-)
    > A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala
    > firma Valeo i ZF :-)
    >
    >>Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy
    >>3000-4500 i nic się nie dzieję;)
    >
    > Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
    >
    > Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy
    > :-)
    > A tak swoja droga:
    > -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od
    > auta.

    Bardzo zalezy od auta. 4 przy 50 to tyle, żeby spokojnie staczać się z
    niewielkiego wzniesienia. Podjazd pod górkę, to już masakra. Ale co się
    przejmujesz, to nie Twój samochód.

    > -urzednicy jezdza dieslami ?

    To jeszcze jeden przykład, że urzędnicy nie znają się na tym czym się
    zajmują.

    > -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    > obrotomierz ?

    Trzeba by zobaczyc przetarg z WORD-u.

    > -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

    Zielone pole w zacytowanym przepisie dotyczy tylko kategori C, D i
    pochodnych.
    Dla B muszą być utrzymywane wymienione zakresy prędkości.
    W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to
    było w Polonezie? Czasem są obrotomierze nawet bez czerwonego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: