  • 11. Data: 2011-10-10 12:09:25
    Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem
    > kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z
    > gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie
    > karku kilkanaście km wcześniej ;)

    Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-)

    --
    Artur

  • 12. Data: 2011-10-10 12:11:28
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-10-10 08:06, Lewis wrote:
    > Czołem.
    >
    > Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
    > odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
    > trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
    > powiedzieć oskarżony o brednie ;P

    da się, jeżdżąc w granicach 120 km/h i odpuszczając pedał gazu, gdy
    osiągniemy żądaną prędkość. Mój 2.6 V6 150KM przy takiej jeździe w/g
    komputera (a on z reguły się nie myli) udało mi się zejść do 7,5/100,
    kiedy trochę muszę podgonić to wychodzi tak 8,6/100... Myślę, że to
    przyzwoity wynik. Przy dużych silnikach nie ma tragedii w spalaniu na
    trasie, wręcz przeciwnie, gorzej jest tam gdzie wymagane jest ruszanie
    co chwila z miejsca i dużo rozpędzania - czyli miasto.

  • 13. Data: 2011-10-10 12:28:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie
    >wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

    Stacje paliwowe w Polsce zamkniete ? Gdzie takie sa, ja to chyba
    Auchan tylko znam, ze faktycznie czynne w dni targowe od 8 do 22.

    >Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
    >wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
    >dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi
    >nie

    A te tiry to gdzie tak jada w wyborcza niedziele :-)

    >http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=
    player_embedded
    >Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne

    Ale predkosc srednia jaka - 73 km/h czy to maksymalna ? :-)

    Bo my nie mamy watpliwosci ze nawet duzy silnik moze spalic malo, ale
    kto bedzie w trasie 50km/h jechal, jesli to nie jest gierkowka w
    remoncie ? I po co wtedy kupowac 2.0T, skoro w zupelnosci wystarczy
    1.2sdi, ktory zreszta spali polowe tego, wiec benzyniak jest nadal
    kompletnie nieoszczedny :-)

> [...]
    >którzy z gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali
    >na złamanie karku kilkanaście km wcześniej ;)

    A predkosc jaka wtedy byla ? Bo jesli dobrze rozumiem sytuacje to
    powinienes sie rozpedzic do 200 zeby ich dogonic, ale pewnie lampka
    rezerwy nie pozwolila :-)
    Czyli im sie nie chcialo ?

    Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial
    zwolnic.

    J.

  • 14. Data: 2011-10-10 14:19:23
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 10 Paź, 11:03, Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> wrote:
    > Witam

    > Szacun, u mnie 3.0 230KM automat spala gazu 15/100 w trasie ale z 4
    > osobami i 4 rowerami :) - nie sprawdzalem ile spali pusty z samym kierowca.
    > Moze mam instalke do wyregulowania :)
    >
    > --
    > jarek

    Po mieście ile ??
    Mój obciążony spala max litra na 100km więcej. (Mondeo MK3 Kombi jakby
    porównywać w wyobraźni wielkość wozów).
    Instalację mam na Stagu 300 premium ;), wtryski Hana, i śmiem
    twierdzić, że na gazie lepiej się zbiera niż na benzynie :)
    Po DC jak wyrabiam nadgodziny to potrafię spalić i pod 20 :)

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-10-10 14:20:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 10 Paź, 12:11, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > da si , je d c w granicach 120 km/h i odpuszczaj c peda gazu, gdy
    > osi gniemy dan pr dko . M j 2.6 V6 150KM przy takiej je dzie w/g
    > komputera (a on z regu y si nie myli) uda o mi si zej do 7,5/100,
    > kiedy troch musz podgoni to wychodzi tak 8,6/100... My l , e to
    > przyzwoity wynik. Przy du ych silnikach nie ma tragedii w spalaniu na
    > trasie, wr cz przeciwnie, gorzej jest tam gdzie wymagane jest ruszanie
    > co chwila z miejsca i du o rozp dzania - czyli miasto.

    Potwierdzam :)

    Pozdrawiam !

  • 16. Data: 2011-10-10 14:59:21
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2011-10-10 14:19, Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    > twierdzić, że na gazie lepiej się zbiera niż na benzynie :)
    > Po DC jak wyrabiam nadgodziny to potrafię spalić i pod 20 :)

    Po miescie to bywa i 18 :)
    E46 kombi 330xi automat wiec sporo pozera naped na 4 kapcie.
    Tez stag 300 i wtryski hana zielone.

    --
    jarek

  • 17. Data: 2011-10-10 15:03:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 12:09, AZ pisze:

    > Oczywiscie. Tylko oni po drodze zjedli obiad :-)

    Możliwe ale musieli ten obiad wchłonąć w jakieś 1.5minuty ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 18. Data: 2011-10-10 15:09:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 12:28, J.F pisze:
    > Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    > Stacje paliwowe w Polsce zamkniete ? Gdzie takie sa, ja to chyba Auchan
    > tylko znam, ze faktycznie czynne w dni targowe od 8 do 22.

    W opisie filmu jest. DK8 od Sztabina do Białegostoku w niedzielę po 18
    nie ma ani jednej czynnej stacji, czyli jakieś 75km bez najmniejszego
    wodopoju.

    > A te tiry to gdzie tak jada w wyborcza niedziele :-)

    Głosować :D

    layer_embedded

    > Ale predkosc srednia jaka - 73 km/h czy to maksymalna ? :-)

    W opisie też jest, średnia z odcinka 34km --> 73km/h

> [...]
    > remoncie ? I po co wtedy kupowac 2.0T, skoro w zupelnosci wystarczy
    > 1.2sdi, ktory zreszta spali polowe tego, wiec benzyniak jest nadal

    Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek DK8
    przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km)

    > A predkosc jaka wtedy byla ? Bo jesli dobrze rozumiem sytuacje to
    > powinienes sie rozpedzic do 200 zeby ich dogonic, ale pewnie lampka
    > rezerwy nie pozwolila :-)
    > Czyli im sie nie chcialo ?

    Jakieś 110km/h, widocznie szybki i wściekły jak zobaczył więcej
    przestrzeni to się przestraszył albo zwyczajnie udało mu się kilka tirów
    po drodze wyprzedzić i zwyczajnie nie oddalił się ode mnie ślamazarnego
    o więcej niż 200m ;)

    > Bo oczywiscie jest jasne ze "szybki i wsciekly" na gierkowce musial
    > zwolnic.

    Na DK8 też ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2011-10-10 15:17:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

    >Ja jechałem 75-90km/h tyle co praktycznie wszyscy (do tego odcinek
    >DK8 przed Białymstokiem to ograniczenia 50km/h przez jakieś 7km)

    1.2sdi wyrobi nawet 90km/h :-)

> [...]
    >przestrzeni to się przestraszył albo zwyczajnie udało mu się kilka
    >tirów po drodze wyprzedzić i zwyczajnie nie oddalił się ode mnie

    Tym niemniej widzac kawalek przestrzeni powinien docisnac.
    Ty tez, i 110 nie wystarczyloby na dogonienie.
    Widac mu sie nie chcialo.

    >Na DK8 też ;)

    Mialem na mysli Warszawa-Piotrkow, czyli tez DK8.
    Ale na jednym pasie ogrodzonym barierkami wyprzedzic tira sie nie da,
    wiec oczywiscie masz racje ze wscieklosc pozwala przyspieszyc o 200m
    :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-10-10 15:21:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Możliwe ale musieli ten obiad wchłonąć w jakieś 1.5minuty ;)

    Taaaa... Czesto spotykam sie z sytuacjami na trasie (jadac motocyklem),
    ze na stacje zajezdza samochod i ktos mowi: patrz, tak jechal jechal a
    jestesmy chwile po nim. Tyle, ze ja juz zjadlem, wypilem kawe i pale
    drugiego papierosa ;-)

    --
    Artur