    Date: Tue, 7 Mar 2023 13:24:03 +0100
    Subject: Re: EasyZ80 - ciąg dalszy walki z retro komputerkiem
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, po kilku miesiącach wróciłem do projektu i udało mi się zdebugować
    przyczynę problemu. Okazało się, że nie ma ona nic wspólnego z linią
    zegarową. Na takie zachowanie urządzenia tak naprawdę składały się dwie
    przyczyny:

    1. Główna - okazało się, że w układzie GAL zastosowałem zły wsad. Na
    Githubie autora dostępne są dwa pliki jed - "wdg" i "no_wdg". Jeden z
    nich generuje sygnał resetujący watchdoga MAX691 na podstawie aktywności
    na magistrali, drugi tego nie robi. Użyty powinien być wsad generujący
    ten sygnał - druga wersja przeznaczona jest dla osób, które chciałyby
    zmodyfikować projekt i zastosować jakiś prostszy układ nadzorujący
    zasilanie, niewyposażony w WDT. Okazało się, że nazwy plików są mylące i
    to "no_wdt" generuje potrzebny sygnał. Efekt był taki, że układ
    cyklicznie mi się resetował.

    2. Dodatkowo nałożyły się na to problemy z UARTEM powodowane tym, że
    Z84C40 najwyraźniej nie do końca kontaktował z podstawką. Dociśnięcie
    scalaka pomogło.

    Teraz komputerek działa już od kilkunastu godzin, nawet na kwarcu 10 MHz
    i bez rezystora pull-up na linii zegarowej. Zauważyłem tylko, że jest
    relatywnie wrażliwy na wstrząsy - raz na jakiś czas mocniejsze trącenie
    płytki powoduje rzucenie błedem przez BIOS. Jednak jeśli leży spokojnie
    na stole, to działa stabilnie.