  • Data: 2022-12-28 20:31:29
    Temat: Re: EasyZ80 - ciąg dalszy walki z retro komputerkiem
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.12.2022 18:03, J.F wrote:

    > To potrafi byc efekt oscyloskopu - obciazenia przez niego, lub na
    > koncu kabla.

    Pomiary były robione na przyzwoitym i względnie współczesnym Siglencie.
    Wydaje mi się, że powinien sobie poradzić z sygnałem 10 MHz...

    > A moze zawartosc dysku zła?
    > te inne opcje to tez z dysku, czy z ROM?

    W tej chwili tam nie ma żadnego (fizycznego) dysku. EasyZ80 jest
    komputerem zgodnym z magistralą RC2014. Został jednak zaprojektowany w
    ten sposób, że może działać jako SBC, gdyż wszystkie podstawowe
    komponenty są już na płytce. Podejrzewam, że to widoczne na screenie
    IDE0 w tym wypadku oznacza opcjonalną kartę CF. Widać zresztą, że system
    jej nie znajduje. Nie powinna być ona jednak wymagana do odpalenia
    systemu, gdyż:
    1. W ROM-ie mamy m.in. program monitora i dwa interpretery BASIC-a,
    które do działania nie wymagają pamięci dyskowej.
    2. W ROM-ie rezyduje także CP/M, który powinien ruszyć z wbudowanego ROM
    dysku i móc korzystać z RAM dysku. Widać, że system rozpoznaje te nośniki.

    Problem w tym, że nawet jeśli uda się wyświetlić to menu, to nie mogę
    wybrać żadnej z tych opcji, bo system jest na tym etapie kompletnie
    nieresponsywny,

    > A jakis analizator, chocby ten Saleae masz?
    >
    > Choc tu juz raczej nie pomoze - za duzo działa, za trudno bedzie
    > sledzic co sie dalej dzieje.

    Właśnie od analizatora zaczynałem. Tak doszedłem do wniosków, o których
    napisałem na początku (widać aktywność na magistrali, widać reakcję na
    reset). Oscyloskopu potrzebowałem tak naprawdę aby upewnić się co do
    kształtu przebiegu na linii zegara CPU, bo Saleae już sobie nie radził z
    interpretacją (pokazywał nieregularny sygnał prostokątny o wahającej się
    częstotliwości).

    Trudno będzie mi w tej chwili ustalić w ten sposób coś więcej skoro
    wiadomo, że system działa i wykonuje kod, tylko z jakiegoś powodu jest
    niestabilny.