  • 1. Data: 2009-03-05 15:18:54
    Temat: EXC 525 - problem z gaznikiem (?)
    Od: doktorski <d...@g...com>

    6, tu doktorski;

    Ubiegly sezon na EXC skonczylem z objawem duszenia sie silnika przy
    ostrym odwinieciu manetki na niskich obrotach (bieg jalowy i ciut
    powyzej). Do konca sezonu przelatalem podnoszac nieco obroty biegu
    jalowego. Obiecalem sobie, ze w zime sie tym zajme. Czasu juz niewiele
    wiec czas do roboty.

    Tu pytanie: czy podobny objaw wynika z zatkania ktorejs z dysz czy to
    moze kwestia pompki przyspieszacza? Moze ktos przerabial podobny
    problem i zasugeruje rozwiazanie? Nie chce mi sie rozkladac gaznika na
    czynniki pierwsze bo jak go zloze to pewnie zostanie mi w reku
    fefnascie srubek... :) Nigdy nie bylem mocny w gaznikach ale jak bede
    musial to dam rade.

    Wiec? Gdzie szukac przyczyny? Co sprawdzic w pierwszej kolejnosci?

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 2. Data: 2009-03-05 16:10:31
    Temat: Re: EXC 525 - problem z gaznikiem (?)
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > musial to dam rade.
    >
    > Wiec? Gdzie szukac przyczyny? Co sprawdzic w pierwszej kolejnosci?

    Mogla sie przytkac dysza wolnych obrotow, odowiada za moc do 25% otwarcia
    przepustnicy.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 3. Data: 2009-03-05 18:49:05
    Od: "rychoo" <r...@g...pl>

    sprawdz przepustnice , blaszka moze zaczynac sie wykruszac/pekac, a jak
    peknie na dobre to narobi burdelu w silniku.

  • 4. Data: 2009-03-05 19:13:24
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 5 Mar, 17:10, "Karambol" <m...@w...pl> wrote:

    > Mogla sie przytkac dysza wolnych obrotow, odowiada za moc do 25% otwarcia
    > przepustnicy.
    Niestety, to nie to. Dysze drozne. Jutro wrzucam gaznik w
    ultradzwieki, moze pomoze.

    Dzisiaj zmienialem tez olej. Zdarzyla sie dziwna rzecz. Silnik
    rozgrzany, wykrecam korek spustowy. Oleju wylecialo jakos niewiele ale
    uznalem, ze to tylko wrazenie. Filtry wymienione wiec zalewam swiezym.
    I co? Dalo sie wlac tylko 1 litr. Co za cholera? Przy spuszczaniu
    oleju zawsze majtam drynda jak sie da zeby wylac jak najwiecej starego
    oleju. Z gniazd filtrow tez wyciagam wszystkie resztki. Gdzie sie
    moglo pozostale 0,5 litra zapodziac? Jakies pomysly?

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 5. Data: 2009-03-05 21:53:32
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Uzytkownik "doktorski" napisal

> [...]
    > oleju. Z gniazd filtrow tez wyciagam wszystkie resztki. Gdzie sie
    > moglo pozostale 0,5 litra zapodziac? Jakies pomysly?

    *** Jesli zlewales zaraz po zgaszeniu to moze to siedziec po roznych
    zakamarkach ukladu- ja zawsze po wykreceniu wszystkich korkow i wywaleniu
    filtrow, kilkakrotnie niezbyt energicznie przekopuje konia zeby reszta syfu
    tez miala szanse splynac. Najlepiej przechylic go lekko w lewo - na strone
    wylotu z gniazd filtrow. Nie nalezy z tym przesadzac, bo wysuszenie filmu
    olejowego na wspolpracujacych czesciach to tez nic dobrego. Przy takiej
    procedurze warto przed odpaleniem przekopac go bez zaplonu (jesli nie masz
    stacyjki, to trzymajac wcisnietego kill-switch'a) kilkanascie razy zeby
    podpompowac uklad.
    Co do opisanych objawow gaznikowych- to w pewnym stopniu jest to normalne
    dla mechanicznego gaznika, ze przy raptownym otwarciu z wolnych obrotow
    (takich naprawde "postojowych") ma prawo sie zadlawic, ale zakladam ze
    wczesniej bylo lepiej skoro postrzegasz to jako problem, wiec ja na Twoim
    miejscu zaczalbym od rozebrania, umycia, wydmuchania (koniecznie z
    wykreceniem wszystkich dysz) i ustawienia mieszanki na wolnych i poziomu
    plywaka. Przy rozbiorce zobaczysz od razu czy nie zawiesil sie tloczek
    pompki przyspieszacza. Jak wszystko gra, a efektow brak, to trza sie
    przygotowac na wymiane dysz.
    Pozdr
    Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

  • 6. Data: 2009-03-06 08:27:45
    Od: "rrolek" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Jeśli masz gaźnik FCR bez MX to być może zaciera się oś obrotu dźwigni
    naciskającej (za pomocą sprężyny) na dźwignie pompki tzw
    "przyśpieszającej".

    Zdejmij osłonę mocowania linek i zobacz czy chodzi i jak szybko. Jak stoi,
    albo ma mały skok, albo idzie wolno lub z zacięciami - rozbierz, przeczyść
    itd.

    W gaźnikach z MX ta dźwignia jest już zabudowana i brud jej nie straszny.
    Pozdr
    rr