    From: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: EXC 525 - problem z gaznikiem (?)
    Date: Thu, 5 Mar 2009 22:53:32 +0100

    Uzytkownik "doktorski" napisal

    Przy spuszczaniu
    > oleju zawsze majtam drynda jak sie da zeby wylac jak najwiecej starego
    > oleju. Z gniazd filtrow tez wyciagam wszystkie resztki. Gdzie sie
    > moglo pozostale 0,5 litra zapodziac? Jakies pomysly?

    *** Jesli zlewales zaraz po zgaszeniu to moze to siedziec po roznych
    zakamarkach ukladu- ja zawsze po wykreceniu wszystkich korkow i wywaleniu
    filtrow, kilkakrotnie niezbyt energicznie przekopuje konia zeby reszta syfu
    tez miala szanse splynac. Najlepiej przechylic go lekko w lewo - na strone
    wylotu z gniazd filtrow. Nie nalezy z tym przesadzac, bo wysuszenie filmu
    olejowego na wspolpracujacych czesciach to tez nic dobrego. Przy takiej
    procedurze warto przed odpaleniem przekopac go bez zaplonu (jesli nie masz
    stacyjki, to trzymajac wcisnietego kill-switch'a) kilkanascie razy zeby
    podpompowac uklad.
    Co do opisanych objawow gaznikowych- to w pewnym stopniu jest to normalne
    dla mechanicznego gaznika, ze przy raptownym otwarciu z wolnych obrotow
    (takich naprawde "postojowych") ma prawo sie zadlawic, ale zakladam ze
    wczesniej bylo lepiej skoro postrzegasz to jako problem, wiec ja na Twoim
    miejscu zaczalbym od rozebrania, umycia, wydmuchania (koniecznie z
    wykreceniem wszystkich dysz) i ustawienia mieszanki na wolnych i poziomu
    plywaka. Przy rozbiorce zobaczysz od razu czy nie zawiesil sie tloczek
    pompki przyspieszacza. Jak wszystko gra, a efektow brak, to trza sie
    przygotowac na wymiane dysz.
    Pozdr
    Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400