  • Data: 2009-08-07 20:14:16
    Temat: Re: EP1 na Dpreview
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant wrote:

    > Zupełnie nie o to chodzi.
    > To jest naprędce wykombinowane zdjęcie o rozmiarach takiego z sigmy, z
    > canona dwunastomegapikselowego:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/sigma_c.jp
    > Jeśli powiesz, że z sigmy będzie miało więcej szczegółów czy czegoś tam,
    > to sorry - ja się poddaję.
    > A zdjęcie wykręciłem na netbooku eee, bo taki tu tylko teraz mam,
    > zresztą z jpg ściągniętego z netu.

    Ja już nie wiem o co ci chodzi, na wielu stronach są dowody na to, że
    foveon jest lepszy jeśli chodzi o detale. Ty jednak z dziwnym uporem
    twierdzisz inaczej. I tutaj istotne jest założenie, czy wszystkie 10-12
    MPix zmniejszone do 4,7MPix mają "podobną"(do foveona) jakość, czy
    niektóre, czy tylko te które posiadzasz, czy kilka wybranych.

    Co może dowodzić jeden, czy kilka wyselekcjonowanych jpgów? tylko to, że
    wyjątek potwierdza regułę. Ten obrazek jest bardzo ładny, ma mnówstwo
    detali.. itd, Szkoda, że nie wiadomo jak, w takich warunkach,
    poradziłaby sobie Sigma.

    Proponuję pobawić się w audiofilów, żeby w końcu uciąć te regularnie
    pojawiające się dyskusje.

    -Wybierz jakieś pismo o jak najlepszej jakości druku, powszechnie
    dostępne w kioskach (miesięcznik?)
    -podaj stronę, ze sporą ilością grafiki z dużą ilością kolorów i detali
    (sporo zieleni, jakiś czerwony lub niebieski, cyjan, magenta.. itd, oraz
    tekst)
    -na zdjęciu powinny znaleźć się obie krawędzie pisma.
    -zdjęcia robione przy świetle dziennym, bez lamp, softboxów itd.
    -udostępniamy jpg/tiff/png wszystko jedno, byle tylko nie zwalić
    wszystkiego na enkoder jpg.
    -udostępniamy również raw, żeby każdy zainteresowany mógł sobie
    poćwiczyć we własnym zakresie.
    -przy okazji można sobie porównać obiektywy.
    Zainteresowany?

    --
    http://www.iixn.net