  • Data: 2024-08-23 01:57:01
    Temat: Re: EOS 90D i sentymenty
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-22, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Nowe analogowe aparaty fotograficzne reklamowane przez influencerów.
    > Przy czym Rollei 35 AF chociażby ma jakiś urok, ale Pentax 17 to według
    > mnie jakieś hipsterskie nieporozumienie. Plus, jak zwykle, jakaś

    Na rynku cały czas są rozmaite chińskie analogii klasy pudełka na lunch,
    ale też rozmaite (podobnej klasy) Kodaki. A z tym Rollei'am i Pentaxem
    to chyba faktycznie próba uszczknięcia czegoś z hipsterskiego uniwersum.

    > chińszczyzna. Jak w przypadku winyli, jeżeli komuś zależy na
    > anologowości, niech zainteresuje się starym sprzętem.

    > Z winylem IMHO udało się z uwagi na "organoleptyczny" urok formatu: te
    > wszystkie ładne koperty i gramofony, zaszczepione przekonanie o lepszym
    > dźwięku, niż w cyfrze... Nota bene był to duży sukces firm
    > fonograficznych w walce z "piractwem", bo płytę trzeba fizycznie mieć,
    > przegrywanie traci sens.

    Ma urok MZ głownie sentymentalny. Pewnie ma też urok dla obecnych
    pokoleń na zasadzie telefonu stacjonarnego z tarczą - kto to widział, że
    całkiem przyzwoita muzyka może grać z takiej płyty z jakimiś rowkami.

    > Gorzej, jak widzę, idzie z odrodzeniem mody na kasety kompaktowe.
    >
    > Co do prościej niż fotografia analogowa - przecież nikt z targetu nie
    > będzie wywoływał filmu w koreksie w łazience i siedział przy czerwonej
    > lampce z kuwetami i powiększalnikiem. Wyśle do labu i dostanie odbitki z
    > powrotem.

    Labów już dawno i nadal mało. Jak ktos to za nas obrobi to można jedynie
    negatyw pokazać bo w odbitkach nic specjalnego. Ot taki wydruk jak i
    przy cyfrowej.

    --
    Marcin