  • 11. Data: 2009-11-30 11:14:07
    Temat: Re: [EOS 400D] długi zapis zdjęć z długim czasem naświetlania - normalne?
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Yogi(n) pisze:

    > Zgaduje, że aparat robi zdjęcie "dekielka" żeby prawidłowo poodejmować
    > szumy i zdechłe piksele. I chyba większośc aparatów tak "ma".

    Co to znaczy zdjęcie "dekielka"? Przecież obiektyw jest otwarty. Czy
    to znaczy że nie wolno wtedy ruszać aparatu? Bo ja czasami wtedy
    przenoszę statyw z aparatem w inne miejsce z niecierpliwości.

    --
    Michał.

  • 12. Data: 2009-11-30 11:16:49
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Lol pisze:

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze zgadłeś ;) - oczywiście można to wyłączyć, tylko, że raczej nie
    > warto.

    Dzięki za wyjaśnienie.

    A czy te dane są zapisywane bezpośrednio w danym pliku zdjęcia i czy
    wpływają na jego wygląd? Co jeśli w trakcie ruszę aparat lub zmieni
    się naświetlana scena (np. przejedzie samochód) - czy zmieni to te
    zapisywane dane?

    I w takim razie dlaczego pierwsze zdjęcie po włączeniu aparatu jest
    zapisywane błyskawicznie, a następne nie?

    --
    Michał

  • 13. Data: 2009-11-30 13:14:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Michał Smoczyk wrote:

    > Co to znaczy zdjęcie "dekielka"? Przecież obiektyw jest otwarty. Czy
    > to znaczy że nie wolno wtedy ruszać aparatu? Bo ja czasami wtedy
    > przenoszę statyw z aparatem w inne miejsce z niecierpliwości.

    Robi zdjęcia z zamkniętą migawką. Więc można przenosić. Chodzi o
    eliminację szumów pochodzących z rozgrzania matrycy.

    wer

  • 14. Data: 2009-11-30 13:31:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michał Smoczyk pisze:

    > Przeczytaną, nie uczę się jej na pamięć, a ty tak? Sprawdziłeś że
    > jest to wyraźnie napisane o co pytałem?

    Na pewno jest, ale można przegapić, chociaż w mojej instrukcji (Pentax)
    są takie fajne wykrzykniki przy każdym temacie, które, tak się składa,
    wyjaśniają większość wątpliwości. U mnie jest tak, że jak przeczytam, to
    może i nie pamiętam, ale pamiętam, że coś takiego było. Czasami jednak
    nie potrafię sam znaleźć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2009-11-30 18:16:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > wpływają na jego wygląd? Co jeśli w trakcie ruszę aparat lub zmieni
    > się naświetlana scena (np. przejedzie samochód) - czy zmieni to te

    Dane są odejmowane od zdjęcia - po to je własnie robi. Ale możesz oczywiście
    przenosić aparat, bo zdjęcie "referencyjne" jest całkowicie czarne, przy
    zamkniętej migawce.

    > I w takim razie dlaczego pierwsze zdjęcie po włączeniu aparatu jest
    > zapisywane błyskawicznie, a następne nie?
    Prawdopodobnie zima matryca jeszcze nie szumi, dlatego za pierwszym razem
    aparat może odpuścić sobie zdjęcie "ślepe".

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2009-11-30 18:17:48
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Robi zdjęcia z zamkniętą migawką. Więc można przenosić. Chodzi o
    > eliminację szumów pochodzących z rozgrzania matrycy.

    No właśnie, nie przeczytałem i się powymądrzałem nitkę wyżej ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2009-11-30 18:29:05
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > może i nie pamiętam, ale pamiętam, że coś takiego było. Czasami jednak nie

    Nie wszystko jest w manualu...
    Moj komentarz dotyczy wlasciwie wiekszosci kasliwych uwag w tym watku.
    Jako, ze sam mam 400D i instrukcje kiedys ze znudzeniem przeczytalem,
    wiem, ze informacja o redukcji szumow przy dlugich ekspozycjach tam jest,
    tyle, ze nie jest tam wyjasnione jak to dziala. Dlatego czlowiek nie
    babrajacy sie
    na co dzien w zdechlych pikselach i podobnych tematach ma prawo nie wiedziec
    dlaczego zajmuje to tyle czasu i pytac czy inne sprzet robia to szybciej.
    ---

  • 18. Data: 2009-11-30 20:24:49
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "Michał Smoczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zgaduje, że aparat robi zdjęcie "dekielka" żeby prawidłowo poodejmować
    > szumy i zdechłe piksele. I chyba większośc aparatów tak "ma".

    Czyli rozumiem to nie zależy za bardzo od modelu aparatu i wszystkie
    (większość modeli) tak mają (taka balszoja technologia).

    A czy klatka naświetlaną BULBEM np. 20 minut też następne 20 minut
    będzie mielona? Ktoś z was robił kiedyś zdjęcia przy takich czasach
    i może podzieli się doświadczeniami?

    Jeśli tak to porażka, nie tylko dla cierpliwości fotografa, ale
    również dla żywotności baterii -- np. w przypadku zdjęć na powietrzu
    zimą.

    --
    Michał

  • 19. Data: 2009-11-30 22:40:39
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > Jeśli tak to porażka, nie tylko dla cierpliwości fotografa, ale
    > również dla żywotności baterii -- np. w przypadku zdjęć na powietrzu
    > zimą.

    A kto powiedzial, ze cyfra jest dobra na wszystko?
    ---

  • 20. Data: 2009-12-01 10:10:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "greenman" S9UQm.101338$C...@n...ams2

> [...]
    > dlaczego zajmuje to tyle czasu i pytac czy inne sprzet robia to szybciej.

    Imo nie ma takiego prawa. IMO ma prawo do niewiedzy czy niewiedzenia,
    ale nie do nie wiedzieć. ;)

    A nawet, jeśli ktoś wie, też może pytać. :) Dla jaj -- chociażby. ;)
    Tak sobie myślę... Ja dla tych swoich jaj tyle robię, a te jaja są bezużyteczne... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'