  • 1. Data: 2009-11-29 09:31:30
    Temat: [EOS 400D] długi zapis zdjęć z długim czasem naświetlania - normalne?
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Witam,

    zauważyłem i zdziwiłem się, że przy wykonywaniu zdjęć
    wieczornych/nocnych z długimi czasami naświetlania czas zapisu
    zdjęcia na kartę jest równy czasowi naświetlania klatki (Canon EOS
    400D). Na przykład jeśli robię zdjęcie naświetlane 3 minuty, po po
    naświetleniu 3 minuty trwa zapis na kartę pamięci (wyświetla "BUSY"
    na ekranie i świeci się czerwona dioda).

    Jest to chyba niezależne od rodzaju karty pamięci, jej rozmiaru i
    szybkości -- sprawdziłem z kilkoma różnymi. Podejrzewam że to coś
    związanego z buforem w aparacie, ale dlaczego zapisuje równie długo
    co naświetla? 3 min..., skąd taka zależność? Przecież danych do
    zapisania nie ma więcej.

    Nie próbowałem, ha!, ale czy gdyby naświetlać na BULBie np. 10 minut
    to też by 10 minut zapisywał? Porażka.

    Ciekawostka: po włączeniu aparatu, pierwsze zdjęcie, np. 2 minutowe,
    aparat zapisuje bardzo krótko, ale już każde następne "standardowo"
    długo, czyli tyle ile czas naświetlania.

    Pytanie do użytkowników tego aparatu - też tak macie? To bug czy
    ficzer? ;-) A jak jest w innych (nowszych) modelach DSLR EOSów?

    Pozdrawiam,

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-11-29 09:36:29
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Smoczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > naświetleniu 3 minuty trwa zapis na kartę pamięci (wyświetla "BUSY"
    > na ekranie i świeci się czerwona dioda).

    Zgaduje, że aparat robi zdjęcie "dekielka" żeby prawidłowo poodejmować szumy
    i zdechłe piksele. I chyba większośc aparatów tak "ma".

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2009-11-29 09:38:48
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zgaduje, że aparat robi zdjęcie "dekielka" żeby prawidłowo poodejmować
    > szumy i zdechłe piksele. I chyba większośc aparatów tak "ma".

    Dobrze zgadłeś ;) - oczywiście można to wyłączyć, tylko, że raczej nie
    warto.

    --
    Lol

  • 4. Data: 2009-11-29 10:17:03
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "Michał Smoczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Pytanie do użytkowników tego aparatu - też tak macie? To bug czy
    > ficzer? ;-) A jak jest w innych (nowszych) modelach DSLR EOSów?

    Ficzer - long exposure noise reduction.

    > Michał

    KZ

  • 5. Data: 2009-11-29 12:07:39
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Michał Smoczyk pisze:
    > zauważyłem i zdziwiłem się

    Z ciekawości - do 400D nie dodają instrukcji w zestawie? ;)

    --
    PSYLO

  • 6. Data: 2009-11-29 13:14:51
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    PSYLO pisze:

    > Z ciekawości - do 400D nie dodają instrukcji w zestawie? ;)

    Dodają

    --
    Michał

  • 7. Data: 2009-11-29 15:16:28
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Michał Smoczyk pisze:
    > Dodają

    W takim razie polecam przeczytać, dowiesz się wielu przydatnych rzeczy o
    swoim sprzęcie. Piszę to poważnie i bez uszczypliwości. Ja rozumiem, że
    dla większości ludzi przeczytanie instrukcji do czegokolwiek niemal
    uwłacza godności, niemniej jednak warto - po samych symbolach na
    przyciskach nie poznasz potężnych możliwości swojego własnego aparatu.

    --
    PSYLO

  • 8. Data: 2009-11-29 19:46:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał Smoczyk" hetf67$6c6$...@a...news.neostrada.pl

    > 400D). Na przykład jeśli robię zdjęcie naświetlane 3 minuty, po po
    > naświetleniu 3 minuty trwa zapis na kartę pamięci (wyświetla "BUSY"
    > na ekranie i świeci się czerwona dioda).

    Canon twierdzi, że tak ma być. Przynajmniej w mojej instrukcji do C 450 D.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-11-29 20:21:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 14:14, Michał Smoczyk <m...@w...pl> wrote:

    > Dodają
    >
    > --
    > Michał

    dodaja instrukcje do zetawu ale niestety jeszcze nieprzeczytana przez
    nabywce.

  • 10. Data: 2009-11-30 11:10:27
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > dodaja instrukcje do zetawu ale niestety jeszcze nieprzeczytana przez
    > nabywce.

    Przeczytaną, nie uczę się jej na pamięć, a ty tak? Sprawdziłeś że
    jest to wyraźnie napisane o co pytałem?

    --
    Michał