  • 1. Data: 2011-07-05 18:13:36
    Temat: EOS 20D + lampa 550 EX - jak odpalić flesza zdalnie ?
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Pomóżcie prosze, bo jestem daleko od domu, gdzie zostawiłem instrukcje i nie
    udaje mi się tak ustawic lampy, aby błysnęła ustawiona zdala od aparatu (błysk
    lampy 550EX ma być wywołany błyskiem lampy wbudowanej w aparat). Ustawiam
    przełącznik tuż przy stopce lampy na "SLAVE" (testowałem też "MASTER"),
    następnie wybieram kanał (?) CH: 1, 2, 3, 4 (przetestowałem wszystkie) oraz tryb
    SLAVE (A, B, C). No i nie działa.

    Dziękuję za pomoc,

    latet

  • 2. Data: 2011-07-05 23:07:32
    Temat: Re: EOS 20D + lampa 550 EX - jak odpalić flesza zdalnie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2011, Latet wrote:

> [...]
    > "MASTER"), następnie wybieram kanał (?) CH: 1, 2, 3, 4 (przetestowałem
    > wszystkie) oraz tryb SLAVE (A, B, C). No i nie działa.

    A może być "wersja teoretyczna", oparta o działanie zdalnego
    wyzwalania w innych systemach? ;) (w Canonie nie miałem przyjemności,
    ale dziwnym by było jakby nomenklatura istotnie się różniła)
    Jeśli ten aparat pozwala sterować lampą za pomocą lampy wbudowanej
    (nie mam pojęcia), to lampa w aparacie na master (a w lampie na slave).
    No i rzecz jasna ten sam kanał. *W menu aparatu*! (bo jak inaczej
    mają się dogadać?)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-07-05 23:10:35
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    > (nie mam pojęcia), to lampa w aparacie na master (a w lampie na slave).
    > No i rzecz jasna ten sam kanał. *W menu aparatu*! (bo jak inaczej

    W menu aparatu nic takiego nie znajduję... :-/

    latet

  • 4. Data: 2011-07-06 05:39:10
    Od: "colin" <c...@i...pl>

    > Dziękuję za pomoc,

    Bez ST-E2 sie nie da

  • 5. Data: 2011-07-06 11:26:40
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 20:13, Latet pisze:
> [...]
    > (testowałem też "MASTER"), następnie wybieram kanał (?) CH: 1, 2, 3, 4
    > (przetestowałem wszystkie) oraz tryb SLAVE (A, B, C). No i nie działa.

    z tego co pamiętam to nie będzie, gdyż "goły" 20D nie wyzwala radiowo
    lamp. A co do samej lampy to oczywiście jak chcesz ją wyzwolić w
    przyszłości to ustawiasz w tryb SLAVE (MASTER jest wyzwalaczem czyli
    "nadajnikiem") i wszystkie lampy na tym samym kanale (CH od CHANNEL
    czyli kanał)...

  • 6. Data: 2011-07-06 18:07:16
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Bez ST-E2 sie nie da

    Cholera, nie spodziewałem się, że się nie da, zwłaszcza, że pamiętałem, że
    kiedyś robiłem tak zdjęcia... Ale już mi się przypomniało, że wtedy to ja miałem
    nie Canona, ale Minoltę i do tego... analogową (!). Dawne dzieje.

    latet

  • 7. Data: 2011-07-07 13:18:30
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <> napisał w wiadomości ...

    > błysk lampy 550EX ma być wywołany błyskiem lampy wbudowanej w aparat

    z tym sprzętem tak się niestety nie da

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 8. Data: 2011-07-07 15:24:11
    Od: greenman <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-05 19:13, Latet pisze:
> [...]
    > (testowałem też "MASTER"), następnie wybieram kanał (?) CH: 1, 2, 3, 4
    > (przetestowałem wszystkie) oraz tryb SLAVE (A, B, C). No i nie działa.

    Dobrze robisz,
    tylko aparat musisz zmienić na - co najmniej 600D...