-
31. Data: 2014-09-18 00:15:46
Temat: Re: EGR
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 16.09.2014 o 08:26, Przemeq pisze:
> Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
> Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
> Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot
> sadzą.
> Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
> Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
> Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.
Zaślepiałem raz dawno temu w 16CNZ oplowskim. Auto z dołu zbierało się
ciut lepiej i paliło 0,5l mniej (u mnie EGR padł i zamiast wymienić,
został zaślepiony).
--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
32. Data: 2014-09-18 00:18:52
Temat: Re: EGR
Od: Mateusz <n...@o...pl>
Hmmm,
nie jestem fachowcem z mechaniki samochodowej,
ale czy to możliwe, że C4 Grand Picasso 1,8 16V benzyna nie ma w ogóle EGR?
Kolega w C5 zaślepił otwór po rzekomym EGR, a ja jeżdżę sobie
z tym otworem, coś jest nie tak? Albo może być?
M.
-
33. Data: 2014-09-18 13:07:55
Temat: Re: EGR
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 17 Sep 2014 12:11:37 +0200, Przemeq
> Panowie ja zaślepiam.
Wiadomo, w końcu twoja rura wydechowa jest z tyłu.
> teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka
Się ma samochód, to wypada o niego dbać.
> Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy
> filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało,
> a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń.
Czyszczenie dolotu to nie jakieś przeraźliwe pieniądze
a i nie robi się tego codziennie...
--
Pozdor Myjk
-
34. Data: 2014-09-28 21:57:04
Temat: Re: EGR
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2014-09-16 15:47, Trybun pisze:
> W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
>> On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
>>> W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:
>>>
>>>> IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko
>>>> taki, że
>>>> czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
>>>> obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
>>>> wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
>>>> zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie
>>>> ruszał.
>>>
>>> Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
>>> mowa o dieslu
>>
>> Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
>> względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)
>>
>> Shrek.
>
> Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
> dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
> nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
> ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
> 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
> zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
> Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
To sie pochwal co ta auto i jaki silnik.
--
Pozdr
Janusz_K