-
21. Data: 2014-09-16 17:53:41
Temat: Re: EGR
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lv939t$ha6$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
>> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
>>
>>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
>>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>>
>> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
>> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
>
> 2010 i nic nie jest wycięte :)
Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano obowiązkowo
Euro 5.
-
22. Data: 2014-09-16 18:01:04
Temat: Re: EGR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:
> Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
> dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
> nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
> ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
> 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
> zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
> Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu.
Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG.
Shrek.
-
23. Data: 2014-09-17 08:21:53
Temat: Re: EGR
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-09-16 18:01, Shrek pisze:
> On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:
>
>> Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
>> dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
>> nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
>> ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
>> 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
>> zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
>> Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
>
> No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu.
> Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG.
>
> Shrek.
Daj spokój z tym szczęściem, to tylko auto..;-)
"Prosta benzyna"... mam takowy. o kilka lat młodszy od dieselka. Obroty
falują, zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem powodują spadek obrotów,
wizyta u trzech autoelektryków i bezradnie rozkładane ręce. Pozostała
wizyta w serwisie Chevroleta, no fakt, dali radę zlikwidować falowanie
obrotów, ale nic nie mogą poradzić na tą opóźnioną reakcję na zdjęcie
nogi z pedału gazu. Auto mam niecałe pół roku a wizyty u mechaników
kosztowały mnie ponad 1000zł, a co gorsza auto nadal niesprawne.
Dieselka mam rok i jedyne koszty to paliwo.
-
24. Data: 2014-09-17 08:31:59
Temat: Re: EGR
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:lv939t$ha6$...@n...news.atman.pl...
>> W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
>>> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
>>>
>>>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
>>>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>>>
>>> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
>>> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
>>
>> 2010 i nic nie jest wycięte :)
>
> Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
> obowiązkowo Euro 5.
Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.
A 2010 to nie Ceed tylko Mondeo MK4 1.8 który nie ma FAP-a, wersja 2.0
już ma.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
25. Data: 2014-09-17 11:12:58
Temat: Re: EGR
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:
>
> "Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem
powodują spadek obrotów
Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na potencjometr" a nie
mechaniczny.
Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem reakcji na gaz,
zarówno na wdepnięcie,
jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się zepsuło. A po prostu
tak ma być, i już.
-
26. Data: 2014-09-17 11:22:15
Temat: Re: EGR
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-09-16 12:24, P.B. pisze:
> Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
> przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
> będzie mniejsza.
Oraz przy okazji zmniejszy się stopień snapełnienia czyli końcowe ciśnienie
sprężania.
Spalanie będzie zachodziło w innych warunkach fizycznych, niedokładnie takich, jak
zaplanowano.
> Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
> będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.
Jedyne co można powiedzieć z prawdopodobieństwem bliskim 100% to to, że moc
maksymalna wzrośnie.
Średnia sprawność energetyczna - niekoniecznie, średnie spalanie też niekoniecznie.
-
27. Data: 2014-09-17 11:30:49
Temat: Re: EGR
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-09-17 11:12, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:
>
>>
>> "Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym
>> opóźnieniem powodują spadek obrotów
>
> Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na
> potencjometr" a nie mechaniczny.
> Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem
> reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie,
> jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się
> zepsuło. A po prostu tak ma być, i już.
>
Teraz wydaje się że nie ma prostych samochodów. Ale mimo wszystko gdy w
benzyniaku podniosę maskę to wiem co jest co, a w dieslu widzę tylko
"ciemność".. Nawet nie mam pojęcia gdzie znajdują się filtry paliwa, a
co tu dopiero powiedzieć o świecach żarowych itp rzeczach
charakterystycznych do tego typu silników..
Nie, w moim chodzi tylko o wolne opadanie obrotów, nie ma żadnych
zastrzeżeń do do reakcji na gaz przy przyspieszaniu. I teraz jeszcze
sobie przypomniałem że także nie usunęli mi w serwisie usterki
polegającej na poszarpywaniu autem przy ujmowaniu gazu. Szczególnie
odczuwalne jest to przy wolnej jeździe na polnych drogach, czyli o złej
nawierzchni, gdy co chwilę trzeba zdejmować nogę z gazu.
-
28. Data: 2014-09-17 12:11:37
Temat: Re: EGR
Od: Przemeq <p...@o...eu>
Panowie ja zaślepiam.
Ten dieselek nie ma fap ani dwumasy jest najsłabszym dci 65 KM.
Teraz ma 10 lat jest u mnie od nowości 5 lat temu wywaliłem 400 pln na
drugi egr, teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka któremu idzie
11 rok
Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza
czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i
innych zanieczyszczeń.
Przemeq
http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1381
312510__egr-schemat_aditech.jpg
-
29. Data: 2014-09-17 16:56:05
Temat: Re: EGR
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lvb9sv$nob$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:lv939t$ha6$...@n...news.atman.pl...
>>> W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
>>>> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
>>>>
>>>>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
>>>>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>>>>
>>>> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
>>>> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
>>>
>>> 2010 i nic nie jest wycięte :)
>>
>> Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
>> obowiązkowo Euro 5.
>
> Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.
Wcześniej tj. kiedy?
Bo moja wersja sprzed liftu nie miała.
-
30. Data: 2014-09-17 22:48:05
Temat: Re: EGR
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>
>
>> Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,
>
> Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.
To może być trudne