-
11. Data: 2014-09-16 11:46:30
Temat: Re: EGR
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
> ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,
Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.
Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P
--
Pozdor
Myjk
-
12. Data: 2014-09-16 11:57:16
Temat: Re: EGR
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
> Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
>
>> ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,
>
> Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
> zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.
>
> Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
> km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
> niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
> przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
> (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P
Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
13. Data: 2014-09-16 12:07:08
Temat: Re: EGR
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
> Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
> miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.
Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.
--
Pozdor
Myjk
-
14. Data: 2014-09-16 12:17:59
Temat: Re: EGR
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:lv91hs$fda$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
>> Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
>>
>>> ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,
>>
>> Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
>> zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.
>>
>> Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
>> km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął
>> się
>> niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
>> przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
>> (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P
>
> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>
> Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie
> oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.
>
zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
15. Data: 2014-09-16 12:24:48
Temat: Re: EGR
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Tue, 16 Sep 2014 09:17:39 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:
>
>> Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
>> odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
>> powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.
>
> Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście,
> gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a
> więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się
> zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.
Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
16. Data: 2014-09-16 12:27:09
Temat: Re: EGR
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
> Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris
>
>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>
> Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
> Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
2010 i nic nie jest wycięte :)
>> Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
>> miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.
>
> Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.
A tego nie wiem bo nie miałem z filtrem :)
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
17. Data: 2014-09-16 12:27:40
Temat: Re: EGR
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:
>
> Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:lv91hs$fda$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
>>> Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
>>>
>>>> ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,
>>>
>>> Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
>>> zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.
>>>
>>> Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140
>>> tys.
>>> km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio
>>> zaciął się
>>> niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu
>>> EGR i
>>> przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
>>> (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P
>>
>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>>
>> Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
>> miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.
>>
>
> zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste
Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
18. Data: 2014-09-16 13:08:11
Temat: Re: EGR
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello P.B.,
Tuesday, September 16, 2014, 12:24:48 PM, you wrote:
>>> Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
>>> odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
>>> powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.
>> Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście,
>> gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a
>> więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się
>> zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.
> Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
> przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
> będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
> będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.
Zbyt mocno zdławiony silnik pracuje niestabilnie w efekcie - mniej
sprawnie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
19. Data: 2014-09-16 13:15:17
Temat: Re: EGR
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:lv93as$ha6$2@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:
>>
>> Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
>> news:lv91hs$fda$1@node2.news.atman.pl...
>>> W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
>>>> Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris
>>>>
>>>>> ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,
>>>>
>>>> Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
>>>> zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.
>>>>
>>>> Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140
>>>> tys.
>>>> km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio
>>>> zaciął się
>>>> niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu
>>>> EGR i
>>>> przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką
>>>> stopę
>>>> (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P
>>>
>>> Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
>>> normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.
>>>
>>> Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
>>> miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.
>>>
>>
>> zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste
>
> Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)
>
to gnojowka jest do traktora albo ciezarowki a nie do samochodu osobowego;)
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
20. Data: 2014-09-16 15:47:14
Temat: Re: EGR
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
> On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
>> W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:
>>
>>> IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko
>>> taki, że
>>> czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
>>> obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
>>> wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
>>> zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie
>>> ruszał.
>>
>> Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
>> mowa o dieslu
>
> Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
> względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)
>
> Shrek.
Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.