-
11. Data: 2011-08-07 12:42:59
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-07 03:41, venioo pisze:
> No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.
ponieważ co? złącze diagnostyczne masz, komp + kabelek i jedziesz.
>
>> ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D
>>
>
> ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
> dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.
aha, a zdajesz sobie sprawę że ECU to nie tylko EEPROM? Zczytałeś z
programatora układ i stwierdziłeś, że wszystko OK? :) Od dupy strony. Co
to jest uderzeniówka, bo dalej nie wiem? Czujnik spalania stukowego?
>
>>
>>> Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
>>> iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
>>> sprawdzalem.
>>
>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>
> Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie dalo
> sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore caly
> samochod na czesci pierwsze.
dlatego na końcu uśmieszek. Jaki ma związek awaria pompy paliwa w Twoim
aucie z iskrą na swiecy?
-
12. Data: 2011-08-07 14:51:17
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-08-06 23:24, Olo wrote:
>> Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
>> zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
>> co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
>> listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
>> razu do wykluczenia.
> ktoś to potwierdzi co napisałeś?
Komputer w LagunieII. Brak cisnienia w listwie = brak sterowania
wtryskami. Czeka około 5 sekund na uzyskanie cisnienia i przerywa
rozruch (bo rozruch jest na przycisk).
> poza tym pacjent to benzyna
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykryć brak cisnienia benzyny.
-
13. Data: 2011-08-07 16:26:19
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-07 12:42, Olo pisze:
> W dniu 2011-08-07 03:41, venioo pisze:
>
>> No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.
>
> ponieważ co? złącze diagnostyczne masz, komp + kabelek i jedziesz.
>
>>
>>> ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D
>>>
>>
>> ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
>> dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.
>
> aha, a zdajesz sobie sprawę że ECU to nie tylko EEPROM?
zdaje sobie. niestety nie mam w okolicy nikogo, z kim moglbym podmienic
ECU.
> Zczytałeś z
> programatora układ i stwierdziłeś, że wszystko OK? :) Od dupy strony. Co
> to jest uderzeniówka, bo dalej nie wiem? Czujnik spalania stukowego?
>
Uderzeniowka - wylacznik odcinajacy prad w aucie w momencie uderzenia
(np. wypadku)
>>
>>>
>>>> Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
>>>> iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
>>>> sprawdzalem.
>>>
>>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>>
>> Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie dalo
>> sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore caly
>> samochod na czesci pierwsze.
>
> dlatego na końcu uśmieszek. Jaki ma związek awaria pompy paliwa w Twoim
> aucie z iskrą na swiecy?
Jezeli komputer nie przeprowadzi do konca diagnostyki bo cos jest
uwalone to nie pozwoli odpalic samochodu przez "niedanie" pradu na
swiece. Tak na wszelki wypadek, zeby jeszcze wiekszego bigosu nie
narobic po odpaleniu auta z zepsutym komponentem. Nie wiem tylko czy to
ma zastosowanie akurat w peżocie.
Zadalem pytanie tutaj, bo _podobno_ w tym modelu komputer nie sprawdza
stanu pompy paliwa, wiec check nie powinien od tego sie swiecic.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
14. Data: 2011-08-07 16:30:15
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-07 12:20, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 07 Aug 2011 03:41:47 +0200, venioo napisał(a):
>> W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:
>>> W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
>>>> Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
>>>> sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE"
>>>> ???
>>>> Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
>>>
>>> po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?
>>>
>> No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.
>
> W jakim sensie ?
>
W takim, ze nikt w okolicy nie ma do pozyczenia odpowiedniego
interfejsu, a samochodu na lawecie nie bede wozil 85km do poznania, zeby
pod interfejs podpiac. Placic 500pln za lexie tez mi sie nie usmiecha,
zeby jeden samochod se zdiagnozowac. Pug jest 1997 i ma slacze
diagnostyczne 30-pin, a nie OBD, kupilem przejsciowke, ale sie okazuje,
ze kabel mam zly. We wtorek bede mial ELM327 i wtedy sprobuje ponownie.
>>> tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)
>>
>> Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
>> dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
>> caly samochod na czesci pierwsze.
>
> od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
> -zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo
odpada, żona by się zapłakała
> -poszukac taniego komputera
a jesli to nie komputer? tylko np. kabelek w wiazce? nie chce w ciemno
podmieniac polowy auta, bo tak to kazdy domorosly mechanik potrafi.
>
> Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
> samemu sprawdzac.
Duzo, ale ile mozna sie o samochodzie dowiedziec :)
>
> A ECU - sprawdza wszytko co moze. Z ciekawosci poszukaj gdzies spisu bledow
> - to sie zorientujesz co .
>
No wlasnie ten monowtrysk BOSCHa ma podobno bardzo uproszczone
procedury, bo to proste autko jest ogólnie. Dlatego zapytalem tutaj, w
nadziei, ze ktos mial z tym do czynienia.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
15. Data: 2011-08-07 16:38:45
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 16:30:15 +0200, venioo napisał(a):
> W dniu 2011-08-07 12:20, J.F. pisze:
>> od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
>> -zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo
>
> odpada, żona by się zapłakała
>
>> -poszukac taniego komputera
>
> a jesli to nie komputer? tylko np. kabelek w wiazce? nie chce w ciemno
> podmieniac polowy auta, bo tak to kazdy domorosly mechanik potrafi.
Komputer w sensie "diagnostyka po przystepnej cenie".
Jak jej nie ma, to patrz punkt 1 i wytlumaczyc zonie ze teraz bedzie miala
nowe, ladne, czerwone autko. Ale niemieckie :-)
>> Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
>> samemu sprawdzac.
> Duzo, ale ile mozna sie o samochodzie dowiedziec :)
I co sie dowiedziales ? Nadal nie pali :-P
J.
-
16. Data: 2011-08-07 16:42:47
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 16:26:19 +0200, venioo napisał(a):
>>> ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
>>> dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.
>>
>> aha, a zdajesz sobie sprawę że ECU to nie tylko EEPROM?
>
> zdaje sobie. niestety nie mam w okolicy nikogo, z kim moglbym podmienic
> ECU.
A zlacze takie masz ?
Mozna sprobowac zrobic taki symulator samochodu, podpiac komputer i
zobaczyc czy nadal bledami sypie.
Poki nie ma CAN to jest to w miare proste.
> Jezeli komputer nie przeprowadzi do konca diagnostyki bo cos jest
> uwalone to nie pozwoli odpalic samochodu przez "niedanie" pradu na
> swiece. Tak na wszelki wypadek, zeby jeszcze wiekszego bigosu nie
> narobic po odpaleniu auta z zepsutym komponentem. Nie wiem tylko czy to
> ma zastosowanie akurat w peżocie.
Imo to raczej jest odwrotnie - z reguly te komputery wyswietlaja ale jada
dalej. Ale moze francuzi zamowili inaczej :-)
> Zadalem pytanie tutaj, bo _podobno_ w tym modelu komputer nie sprawdza
> stanu pompy paliwa, wiec check nie powinien od tego sie swiecic.
Jedna rurke sciagnac i bedziesz wiedzial.
J.
-
17. Data: 2011-08-07 19:41:36
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-07 14:51, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-08-06 23:24, Olo wrote:
>>> Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
>>> zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
>>> co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
>>> listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
>>> razu do wykluczenia.
>
>> ktoś to potwierdzi co napisałeś?
>
> Komputer w LagunieII. Brak cisnienia w listwie = brak sterowania
> wtryskami. Czeka około 5 sekund na uzyskanie cisnienia i przerywa
> rozruch (bo rozruch jest na przycisk).
Trochę mylisz pojęcia. Ok - przerywa rozruch, czyli w ogóle nie kręci
rozrusznikiem, a nie to, że blokuje iskrę w instalacji WN
-
18. Data: 2011-08-07 20:33:49
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-08-07 19:41, Olo wrote:
>> Komputer w LagunieII. Brak cisnienia w listwie = brak sterowania
>> wtryskami. Czeka około 5 sekund na uzyskanie cisnienia i przerywa
>> rozruch (bo rozruch jest na przycisk).
> Trochę mylisz pojęcia. Ok - przerywa rozruch, czyli w ogóle nie kręci
> rozrusznikiem, a nie to, że blokuje iskrę w instalacji WN
Nie. Wciskasz przycisk. Rozrusznik rusza. Komputer kręci rozrusznikiem
aż ciśnienie na listwie osiągnie wlasciwe paramtery i dopiero uruchamia
wtryski. Kręci dalej aż wykryje zapłon.
Gdy popsuje się:
a) pompa paliwa
b) pompa wysokiego cisnienia
c) czujnik ciśnienia listwy
d) czujnik polożenia wału
e) i pewnie kilka innych rzeczy
... to komputer przerwie próbę odpalenia silnika po ok 5 sekundach a na
wtryskiwaczach nie będzie śladu sterowania (sprawdziłem osobiście).
Kompletnie nic, bedą martwe. Bo nie ma sensu pracować na sucho "jak nie
ma paliwa". Analogicznie, po co strzelać iskrą jak nie ma paliwa?
To co piszę jest oczywiście w dieslu, ale *nic* nie stoi na przeszkodzie
aby dokładnie te same procedury stosować dla benzynowców. Dlatego
wyśmiewanie pomysłu o braku iskry przy uszkodzonej pompie paliwa należy
robić ostrożnie. To nie jest niemożliwe w nowoczesnych ECU. Prawde
mówiąc gdybym sam pisał firmware do komputera zadbalbym o to aby nie
uruchamiać wtrysków i iskry jesli nie ma paliwa.
-
19. Data: 2011-08-07 21:26:25
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-07 20:33, Sebastian Biały pisze:
> To co piszę jest oczywiście w dieslu, ale *nic* nie stoi na przeszkodzie
> aby dokładnie te same procedury stosować dla benzynowców. Dlatego
> wyśmiewanie pomysłu o braku iskry przy uszkodzonej pompie paliwa należy
> robić ostrożnie. To nie jest niemożliwe w nowoczesnych ECU. Prawde
> mówiąc gdybym sam pisał firmware do komputera zadbalbym o to aby nie
> uruchamiać wtrysków i iskry jesli nie ma paliwa.
ok dzięki za rozjaśnienie :)
-
20. Data: 2011-08-12 20:48:59
Temat: Re: ECU - procedura CHECK
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
> ze kabel mam zly. We wtorek bede mial ELM327 i wtedy sprobuje ponownie.
>
elm raczej nie zadziała