-
1. Data: 2011-08-06 16:23:08
Temat: panda 4x4 - jak dziala naped na kola?
Od: Bucz <a...@a...pl>
czy w pandzie 4x4 mamy tylko 2 mechanizmy roznicowe (przod i tyl) i jak
np. po lewej stronie pojazdu utrace calkowicie przyczepnosc to i tak nie
wyjade z "blota" czy sa tam jakies "wspomagacze" ktore zapewnia krecenie
sie kol po prawej stronie?
--
Bucz
"Walk softly and carry a big gun"
-
2. Data: 2011-08-06 19:18:10
Temat: Re: panda 4x4 - jak dziala naped na kola?
Od: N1 <s...@v...pl>
W dniu 2011-08-06 16:23, Bucz pisze:
> czy w pandzie 4x4 mamy tylko 2 mechanizmy roznicowe (przod i tyl) i jak
> np. po lewej stronie pojazdu utrace calkowicie przyczepnosc to i tak nie
> wyjade z "blota" czy sa tam jakies "wspomagacze" ktore zapewnia krecenie
> sie kol po prawej stronie?
>
skoro ma napęd na 2 osie, to ma 2 mechanizmy różnicowe, nie ma
"wspomagaczy", difoltowo napęd przenoszony jest na przednią oś, tylna
wchodzi do akcji jesli nastąpi różnica prędkości tylych kól w stosunku
do przednich - sprzęgło typu "wusko" w tylnym moście
-
3. Data: 2011-08-06 22:21:42
Temat: Re: panda 4x4 - jak dziala naped na kola?
Od: Bucz <a...@a...pl>
N1 pisze:
> W dniu 2011-08-06 16:23, Bucz pisze:
>> czy w pandzie 4x4 mamy tylko 2 mechanizmy roznicowe (przod i tyl) i jak
>> np. po lewej stronie pojazdu utrace calkowicie przyczepnosc to i tak nie
>> wyjade z "blota" czy sa tam jakies "wspomagacze" ktore zapewnia krecenie
>> sie kol po prawej stronie?
>>
> skoro ma napęd na 2 osie, to ma 2 mechanizmy różnicowe, nie ma
> "wspomagaczy", difoltowo napęd przenoszony jest na przednią oś, tylna
> wchodzi do akcji jesli nastąpi różnica prędkości tylych kól w stosunku
> do przednich - sprzęgło typu "wusko" w tylnym moście
czyli jedna strona auta bedzie miala 100% poslizgu to auto bedzie stalo
w miejscu ?
--
Bucz
"Walk softly and carry a big gun"
-
4. Data: 2011-08-07 12:22:59
Temat: Re: panda 4x4 - jak dziala naped na kola?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 06 Aug 2011 22:21:42 +0200, Bucz napisał(a):
>> skoro ma napęd na 2 osie, to ma 2 mechanizmy różnicowe, nie ma
>> "wspomagaczy", difoltowo napęd przenoszony jest na przednią oś, tylna
>> wchodzi do akcji jesli nastąpi różnica prędkości tylych kól w stosunku
>> do przednich - sprzęgło typu "wusko" w tylnym moście
>
> czyli jedna strona auta bedzie miala 100% poslizgu to auto bedzie stalo
> w miejscu ?
Trzeba by sprawdzic - bo jak mamy w tyle jedno "wisko" to czemu nie dwa..
J.