  • 1. Data: 2011-08-06 19:38:53
    Temat: ECU - procedura CHECK
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
    sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
    Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)
    Pacjent Peugeot 106 MkII 1.0i z komputerem BOSCH (model Ma3.1 - ale
    glowy za to nie dam)
    Sprawdzilem juz wszystko co sie dalo domowymi sposobami sprawdzic:
    cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
    uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do
    glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
    iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
    sprawdzalem.
    --
    venioo
    GG:198909

  • 2. Data: 2011-08-06 20:14:12
    Temat: Re: ECU - procedura CHECK
    Od: to <t...@x...abc>

    begin venioo

> [...]
    > glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
    > iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie

    A nie przyszło Wam tak brawurowe rozwiązanie jak odczytanie błędów? Bo to
    może być cokolwiek, co dane ecu uznało za "poważne".

  • 3. Data: 2011-08-06 22:38:43
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-06 19:38, venioo pisze:
    > Czy ktos biegly w elektronice samochodowej moze mi powiedziec co ECU
    > sprawdza przed odpaleniem wozu zanim zaswieci kontrolke "CHECK ENGINE" ???
    > Bo to tak a propos awaryjnych francuzow... ;)

    po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?

> [...]
    > cewke, przekaznik podwojny, ECU i immo (to znajomy elektronik),
    > uderzeniowke, oczywiscie bezpieczniki - nic mi nie przychodzi wiecej do

    ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D

    > Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
    > iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
    > sprawdzalem.

    tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

  • 4. Data: 2011-08-06 22:44:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-06 22:38, Olo wrote:
    > tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

    Wbrew pozorom nie zdziwiłbym się. Wystarczy że czujnik ciśnienia paliwa
    zgłasza 0 i ECU nie będzie pstrykał iskrą ani też pluł wtryskami bo po
    co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
    listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od
    razu do wykluczenia.

  • 5. Data: 2011-08-06 23:24:40
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    > co. Czy tak jest nie wiem - ale u mnie w dieslu przy złym cisnieniu
    > listwy ECU nie odpala wtrysków i już. Nie jest to więc scenariusz tak od

    ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
    jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.

  • 6. Data: 2011-08-06 23:49:37
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]
    > glowy w tej prostej konstrukcji. Nie odpala, swieci CHECK i nie ma
    > iskry. Sprawdza pompe paliwa? Bo to chyba jedyny element ktorego nie
    Może to Ci pomoże:

    http://citroen.tramontana.co.hu/fuel-exhaust/testing
    -the-efi-ems-components
    Inne autko, ale ta sama szwabska elektronika ;).

    Może nie ma sygnału z czujnika położenia wału korbowego?
    Bo tego nie jest w stanie zasymulować, podstawiając wartości zastępcze.

    Powodzenia

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 7. Data: 2011-08-07 03:41:47
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-06 22:38, Olo pisze:

    > po prostu podłącz pod kompa i zczytaj błędy, to takie trudne?

    No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

    > ciekawe jak sprawdzałeś ECU :) uderzeniówke? :D

    ECU? EEPROM podlaczony bezposrednio pod kompa nie wykazuje bledow, wiec
    dziala. Uderzeniowke? Spialem na krotko, zgodnie ze schematem.

    > tak to na pewno pompa paliwa jak nie ma ISKRY ;)

    Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
    dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
    caly samochod na czesci pierwsze.

  • 8. Data: 2011-08-07 11:26:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 23:24:40 +0200, Olo napisał(a):

    > ktoś to potwierdzi co napisałeś? Bo ja się z czymś takim nie spotkałem
    > jeszcze (ale ja mało wiem), poza tym pacjent to benzyna , nie diesel.

    Wsluchaj sie kiedys w auto - wlaczenie "zaplonu" .. i slychac bzyk pompy
    benzyny z tylu. Po sekundzie wylacza.

    Ale z ciekawosci mozesz zdjac jakis waz od pompy - w kadecie to chyba byla
    sekunda odmierzana, a nie do uzyskania cisnienia. W nowszych samochodach
    mozse byc juz lepiej.

    J.

  • 9. Data: 2011-08-07 12:20:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 03:41:47 +0200, venioo napisał(a):

    > No wlasnie jak sie okazuje w modelu przejsciowym proste nie jest.

    W jakim sensie ?

    > Jakbym wiedzial, ze to na pewno pompa, to bym tu nie pytal. Co sie
    > dalo sprawdzic to sprawdzilem i jest OK, dlatego pytam, zanim rozbiore
    > caly samochod na czesci pierwsze.

    od d* strony sie zabierasz. Z tym autem to albo:
    -zawiezc do aso, naprawic, sprzedac, i "nigdy wiecej francuzow", albo
    -poszukac taniego komputera

    Po to jest komputer zeby z niego korzystac. Za duzo roboty zeby wszystko
    samemu sprawdzac.

    A ECU - sprawdza wszytko co moze. Z ciekawosci poszukaj gdzies spisu bledow
    - to sie zorientujesz co .

    J.

  • 10. Data: 2011-08-07 12:38:37
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-07 11:26, J.F. pisze:

    > Wsluchaj sie kiedys w auto - wlaczenie "zaplonu" .. i slychac bzyk pompy
    > benzyny z tylu. Po sekundzie wylacza.

    bzyk pompy to podanie do układu paliwowego ciśnienia, nie ma to nic
    wspólnego z iskrą...