  • Data: 2010-09-14 09:01:44
    Temat: Re: E52 - obawy nowego posiadacza
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    Rabbit McCroolick pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Dla mnie może nie jest bardziej precyzyjna ale po stokroć wygodniejsza, pod
    > warunkiem, że używa się Swype. Nie da tego żaden T9 a nokiowski słownik
    > wcale nie jest taki user - friendly jak np. śp. siemensowski

    tak - siemens to byla swietna marka

> [...]
    > wybieranie numerów. Tego nie zrobisz za pomocą klawiatury, gdzie możesz co
    > najwyżej przypisać do klawisza jeden numer. Ja i tak, nie zawsze byłem
    > pewien, czy dobry numer wybieram w ten spsób. Na dotykowcu możesz każdy
    > numer ukryć pod "mordką" konkretnego użytkownika. Nie mówiąc już, że przy
    > zdefiniowanych klawiszach w klasycznej komórce nie raz zdarzyło się, że
    > przyciśnięty przypadkiem klawisz budził w środku nocy niewinną ofiarę... w
    > dotykowcu o taki numer o trudniej (ot wystarczy, że widget/skróty z
    > kontaktami masz na jakiejś innej niż główna stronie menu).

    a ile takich twarzy zmiescisz na ekranie? - powstanie dokladnie ten sam
    efekt, o ktorym pisalem - musisz sie skupic by zadzwonic do konkretnej
    osoby patrzac w ekranik i tapujac konkretny.

    Mi wystarczy te 8 przypisanych do klawiszy numerow, z ktorych
    najczesciej korzystam. 8 to liczba jest do zapamietania i dalej mozna
    bez problemu zadzwonic nie patrzac na klawiature/ekran.
    Dodatkowo Nokia (bo akurat do niej do porownanie) ma bardzo fajny sposob
    wybierania kontaktu via wymowe osoby (nie trzeba przypisywac wymowy do
    osoby by ja wybrac - jak czesto to mialo miejsce w s.p. siemensach,
    ktore bardzo lubilem). Korzystam z tego dobrodziejstwa czesto via system
    glosnomowiacy w aucie.

    Ostatnio meczylem dotykowca (byl to LG, choc marka nie ma znaczenia) -
    probowalem na szybko napisac wiadomosc na wyswietlonej klawiaturze
    numerycznej na ekranie - to bylo przejscie przez meke (nie sadzilem, ze
    mam tak grube paluchy w mojej niezbyt duzej jak na faceta rece).
    Potem to samo na klawiaturze tradycyjnej (wysuwana pozioma lub
    zintegrowana jak w e71) - niebo a ziemia (moze zrobilem jedna pomylke i
    to wynikajaca raczej z nieprzyzwyczajenia do rozkladu klawiszy w
    konkretnym modelu).

    Gdyby dotykowce mialy rozpracowany system grafiti - jak to mial np.
    PalmOs (ktorego notabene uzywam do dzisiaj jako notatnika), to pewnie
    byloby juz duzo lepiej. Dlatego dalej pozostane jednak przy zdaniu, ze w
    telefonie (zwlaszcza biznesowym) klawiatura tradycyjna sprawdza sie
    najlepiej.

    --
    pozdr
    Adam (AL)