  • 1. Data: 2012-09-25 18:18:50
    Temat: E-agfa. Czy obracać zdjęcia?
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Witam!

    Mam pytanko czy trzeba obracać zdjęcia na poziome czy w labach jest to
    robione automatycznie?
    Część zdjęć mam poobracanych pionowo. Na wysłanych miniaturkach są
    ucięte tak do rozmiarów poziomych.

    Czy podczas wywoływania zdjęć jest automatycznie wykrywane, że dłuższy
    bok to ten 15 cm, a krótszy 10 cm (przy zdjęciach 10x15)?

    Chodzi mi o e-AGFA: http://www.e-agfa.pl, ale pewnie w innych jest
    podobnie. Na stronie nie mogę znaleźć informacji na ten temat...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Piotr

  • 2. Data: 2012-09-26 02:01:23
    Temat: Re: E-agfa. Czy obracać zdjęcia?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr" <b...@b...pl> wrote:

    > Mam pytanko czy trzeba obracać zdjęcia na poziome czy w labach jest to
    > robione automatycznie?

    Ja się jeszcze nie spotkałem z takim problemem, ale HGW?

    > Część zdjęć mam poobracanych pionowo. Na wysłanych miniaturkach są
    > ucięte tak do rozmiarów poziomych.

    Łał!

    Z tym że często są dwa tryby, nie pamiętam jak się zwą, bo zawsze
    używam tylko jednego - format papieru, bez korekty i oczywiście nie
    muszę obracać.

    Poza tym jako perfekcjonista dostrzegłem, że lab zawsze o jakiś
    ułamek milimetra (ćwierć?) nie naświetla materiału symetrycznie. Dlatego
    wolę poobracać do poziomu, żeby samemu zdecydować do którego boku wolę
    równać, a z którego te ćwierć milimetra mogą mi obciąć.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]