  • 1. Data: 2009-12-10 09:57:27
    Temat: E-520, problem z AF ciąg dalszy...
    Od: smogg <s...@N...pl>

    Witam ponownie.
    Pisałem parę tygodni wcześniej o problemie z AF w E-520. Aparat został
    wysłany do serwisu - bardzo miły kontakt, konkretnie i szybko! Prosiłem
    o szybką naprawę i tak było (nie do końca, ale o tym zaraz) - wysłałem w
    poniedziałek, we wtorek paczka była w serwisie, a w czwartek została
    wysłana do mnie z powrotem! Dotarła w poniedziałek do moich rąk, ale...
    problem z AF nie został rozwiązany do końca + jeszcze coś zepsute.
    Do rzeczy... teraz (po parunastu zdjęciach) nie widzę za bardzo BF lub
    FF, ale za to mydło, mydło i mydło! Ostrzy dobre na Live View (wcześniej
    byle jak zrobione zdjęcie było mydło i FF) - co jest dziwne, bez LV
    mydło, z LV ostro, ale nie chce z LV robić zdjęć :/
    Druga sprawa to teraz gdy patrzę przez wizjer to nawet jak aparat
    potwierdzi ostrość to w wizjerze jest strasznie mydlany obraz, wcześniej
    było OK, tzn. w wizjerze było ostro, ale zdjęcia mydlane, a teraz i tu i
    tu mydło. Ehh... tego się obawiałem.

    Oto zdjęcia.
    Czasy są tak krótki, że nie ma tutaj możliwości poruszenia.
    Zdjęcia robione przez wizjer z centralnym AF.

    Zdjęcia LV z centralnym, różne systemy ostrzenia - detekcją kontrastu,
    autofokusem hybrydowym i detekcją fazową - zawsze ostro.

    http://img69.imageshack.us/i/70160030.jpg/

    http://img39.imageshack.us/i/92715152.jpg/

    http://img69.imageshack.us/i/56450109.jpg/

    http://img64.imageshack.us/i/41258095.jpg/

    Przepraszam, za taką nieelegancką obróbkę, ale nie chciało mi się
    bardziej kleić tego Oczywiście zdjęcia nieruszane, jpegi wyplute prosto
    z E-520.

    Święta się zbliżają (więc pewnie już tak szybko nie naprawią - nie chcę
    ryzykować i być bez aparatu później z 2-3 tygodnie), za tydzień mam
    zamiar wybrać się na parę dni na wycieczkę po okolicy, więc na razie nie
    będę odsyłał aparatu ponownie, jako, że na LV jest super ostro, a chcę
    mieć aparat ze sobą teraz.

    Co ciekawe, pytałem ich czy mogą dać mi aparat zastępczy (parę razy
    pytałem), powiedzieli, że lustrzanek nie dają, jedynie mogę dostać
    kompakt jako zastępczy aparat.

    Co o tym wszystkim myślicie?

    BTW zresetowali licznik zdjęć.

    pozdro
    smogg

  • 2. Data: 2009-12-10 10:20:59
    Temat: Re: E-520, problem z AF ciąg dalszy...
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Cos mi nie gra. Najpierw piszesz że "nie widzę za bardzo BF lub FF"
    Jak masz nieostro na detekcji fazowej a ostro przez LV przy detekcji
    kontrastu nie musi byc FF lub BF.

  • 3. Data: 2009-12-10 10:29:49
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "Agent" naskrobał/a:

    > Cos mi nie gra. Najpierw piszesz że "nie widzę za bardzo BF lub FF"
    > Jak masz nieostro na detekcji fazowej a ostro przez LV przy detekcji
    > kontrastu nie musi byc FF lub BF.

    Chyba za bardzo na skróty napisałem. Wcześniej zanim wysłałem do serwisu
    miałem problem z FF, nie ostrzyło odpowiednio ani na LV ani z wizjerem.
    Teraz ani FF/BF nie zauważyłem, nie ostrzy teraz wcale z wizjerem, a z
    LV jest ok.

    pozdro
    smogg

  • 4. Data: 2009-12-10 10:33:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Co ciekawe, pytałem ich czy mogą dać mi aparat zastępczy (parę razy
    > pytałem), powiedzieli, że lustrzanek nie dają, jedynie mogę dostać
> [...]

    ja o tym wszystkim mysle , ze nie jestes osoba jedyna , posiadajaca
    sprzet tak pracujacy.
    niestety w malych formach tak bywa czesciej.

    nie znam tego modelu wiec nie wypowidam sie autoryttywnie ale to moze
    lezec po stronie tego konkretnego obiektywu.
    mote byc ze z innym egzemplarzem takiego samego modelu byloby lepiej -
    ale nie musi.

    sam mialem podobna historie nie do usuniecia - taki urok tanich
    konstrukcji.

    co robic :
    1. pogodzic sie
    2. eksperymnowac dalej , jesli masz czas ( moim zdaniem z marnym
    wynikiem)
    3. odsprzedac komus mniej wymagajacemu , kto bedzie zadowolony z
    takiego wyniku.

    qrcze ucieklo mi a jaki to obiektyw ?

  • 5. Data: 2009-12-10 10:58:24
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "XX YY" naskrobał/a:

    > qrcze ucieklo mi a jaki to obiektyw ?

    O czym Ty piszesz? Uważasz, że sprzęt za 2k zł nie może robić ostrych
    zdjęć? Wcześniej miałem E-500 i zdjęcia były ostre.
    Tutaj są dwa obiektywy 14-42mm i 40-150mm.
    Testowałem te obiektywy z puszką E-500 i było ostro, tutaj jest coś nie
    tak z body.

    pozdro
    smogg

  • 6. Data: 2009-12-10 11:02:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Dez., 11:58, smogg <s...@N...pl> wrote:
> [...]
    > Tutaj są dwa obiektywy 14-42mm i 40-150mm.
    > Testowałem te obiektywy z puszką E-500 i było ostro, tutaj jest coś nie

    badz realista sprzet za 2000 zl to najnizsza polka w klasie lustrzanek

    to moze byc cos z korpusem
    to moze byc cos z obiektywem
    a dokladniej kazdy obiektyw wymaga dostrojenia.
    czesto tak sie sklada ze sa dostrojone , czesto tak sie sklada ze nie
    sa dostrojone.

    niewykluczone ze akurat masz niedostrojana pare - wskazuje na to ze
    ostrzy na LV i det kontrastu a nie ostrzy na detekcje fazy.

    jesli masz czas to eksperymentuj dalej.

  • 7. Data: 2009-12-10 11:18:16
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "XX YY" naskrobał/a:

    > badz realista sprzet za 2000 zl to najnizsza polka w klasie lustrzanek

    Wiem o tym, ale to nie znaczy, że zdjęcia mają być gorsze niż moją
    komórką za 4 letnią za 200zł...

> [...]
    > a dokladniej kazdy obiektyw wymaga dostrojenia.
    > czesto tak sie sklada ze sa dostrojone , czesto tak sie sklada ze nie

    Napisałem wcześniej, że obiektywy na innym korpusie ostrzą dobrze.

    > niewykluczone ze akurat masz niedostrojana pare - wskazuje na to ze
    > ostrzy na LV i det kontrastu a nie ostrzy na detekcje fazy.

    Coś jest z fokusem nie tak, Olympus mnie trochę wkurzył, bo jak można
    oddać niby naprawiony sprzęt, ok usunęli FF, ale dalej nie ostrzy jak
    trzeba...

    > jesli masz czas to eksperymentuj dalej.

    Co mi to da?

    pozdro
    smogg

  • 8. Data: 2009-12-10 11:19:09
    Od: ".." <u...@p...onet.pl>

    > Co mi to da?
    >
    > pozdro
    > smogg

    nic to nie da, zadzwon do serwisu i reklamuj zle wykonana naprawe

  • 9. Data: 2009-12-10 11:28:48
    Od: ".." <u...@p...onet.pl>

    > Co mi to da?
    >
    > pozdro
    > smogg

    aha i zaproponuj serwisowi, ze wyslesz razem z obiektywami ktore wraz z body
    stanowia zle funkcjonujaca calosc, moze dzieki temu poradza sobie szybko z
    tym konkretnym przykladem

  • 10. Data: 2009-12-10 11:29:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    FF, ale dalej nie ostrzy jak
    > trzeba...

    > Co mi to da?
    >
    > pozdro
    > smogg

    mysle ze nic.

    nie wiem czy potrafia i beda chcieli to nasi fachowcy usunac ?

    dostrojenie obiektywu to kwestia przestawienia pierscienia silnika -
    niby proste .
    ale czy to skumaja , ze trza zrobic.

    ja wysylalem do berlina do dostrojenia zeby nie dac naszym papruchom i
    pomoglo jak umarlemu kadzidlo.

    przyczyna moze lezec w korpusie.
    pisalem o tym 100 razy tutaj , nie chce powtarzac.

    ten sam obiektyw z danym korpusem moze ostrzyc dobrze z innym zle
    i pytanie czy dostrajac korpus czy obiektyw.

    to moze byc tylko kwestia doregulowania lustra w korpusie , ale
    problemem jest , zeby to ktos zrobil dobrze.

    W niektorych modelach ( ale nie wiem czy w olku to mozliwe ) ludzie
    dostrajali sobie sami.

    widziualem tylko ostatni link.

    obiektyw wyglada na dobrze skorygowany , rzeczywiscie na AF det fazy
    jest fatalnie.

    sfotografuj jakas tablice z napisami , np pudelko , umiesc skosnie
    poza sensorem af jakis metr tak zeby go widac na zdjeciu zrob pare
    fot i zobacz na podzialce gdzie przypada ostrosc. jak duzy blad.

    na podstawie tego bedziesz sie mogl zorinetowac czy zawsze jest tego
    samego typu czy nie.
    zrob moze z lampa zeby nie poruszyc.