  • 1. Data: 2024-07-14 18:43:17
    Temat: Dzwonek gong z transformatorem
    Od: K <...@w...pl>

    Witam,
    Szukam dzwonka z wbudowanym transformatorem typu ding-dong, ktory na
    guzik daje 12-24V AC. W tej chwili mam jakiegos Byrona, ktory daje 8V AC
    ale video dzwonek Google Nest zaczal miec problem zeby sie z tego
    naladowac. Zmierzylem multimetrem i wychodzi 6-7V (plywa). Moze i plywa
    do 8V (nie czekalem tak dlugo), bo dzwonek sie bardzo powoli laduje ale
    zapewne tez mocno spada przy nacisnieciu guzika. Sam dzwonek podlaczony
    do ladowarki od telefonu laduje sie bez problemu. Myslem ze to wina
    kabla (ethernet kat. 5e) ale 12V ze zwyklego zasilacza normalnie
    przechodzi po wszystkich parach. Jest jakis sensowny dystrybutor
    dzwonkow Grothe w Polsce?

  • 2. Data: 2024-07-14 18:49:01
    Temat: Re: Dzwonek gong z transformatorem
    Od: K <...@w...pl>

    On 14/07/2024 17:43, K wrote:
> [...]
    > kabla (ethernet kat. 5e) ale 12V ze zwyklego zasilacza normalnie
    > przechodzi po wszystkich parach. Jest jakis sensowny dystrybutor

    Moj blad, sprawdzilem na obudowei i na wyjsciu ten Byron powinien dawac
    12VAC wiec cos jest nie tak.

  • 3. Data: 2024-07-14 19:04:03
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.07.2024 18:49, K wrote:

    > Moj blad, sprawdzilem na obudowei i na wyjsciu ten Byron powinien dawac
    > 12VAC wiec cos jest nie tak.

    Ale jak to mierzysz? Na rozwartym guziku i bez podłączonego tego Google?
    Jaki to jest dzwonek - taki z elektromagnesem czy jakiś elektroniczny?

    No i jak ma niby działać ten Google? Ładować się pasożytniczo z
    przycisku, a jak się go uruchomi to po za swoim działaniem przez sieć ma
    zwierać ten guzik i uruchomić istniejący dzwonek?
    To przy elektronicznym może nie zadziałać - prąd będzie zbyt mały do
    ładowania, a większy uruchomi go.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2024-07-14 19:34:43
    Od: K <...@w...pl>

    On 14/07/2024 18:04, Mirek wrote:

    > Ale jak to mierzysz? Na rozwartym guziku i bez podłączonego tego Google?
    > Jaki to jest dzwonek - taki z elektromagnesem czy jakiś elektroniczny?

    Z odpietym, na zwartym nie mierzylem. Zwykly transformator i dwie
    blaszki z boku w ktore uderza bolec

> [...]
    > zwierać ten guzik i uruchomić istniejący dzwonek?
    > To przy elektronicznym może nie zadziałać - prąd będzie zbyt mały do

    Tak to wlasnie dziala caly czas. Naciskam guzik w dzwonku, nawet gdy
    jest rozladowany i nie pokazuje obrazu w aplikacji i dzwonek w domu
    dzwoni. Tu jest tabelka:
    https://support.google.com/googlenest/answer/9247132
    ?hl=en-GB

    calosc dzialala w ten sposob ponad rok. Bardzo chcialbym uniknac
    montowania transformatora na scianie obok dzwonka.

  • 5. Data: 2024-07-14 19:38:32
    Od: K <...@w...pl>

    On 14/07/2024 18:34, K wrote:

> [...]
    >
    > calosc dzialala w ten sposob ponad rok. Bardzo chcialbym uniknac
    > montowania transformatora na scianie obok dzwonka.

    Ten bylby super gdyby robil ding-dong, a nie "brrrrrr":

    https://doorbellworld.com/collections/wired-doorbell
    -chimes/products/grothe-grot-alarm-bell-chime-unit-l
    tw-1171a-24v-ac-compatible-with-nest-video-doorbells

  • 6. Data: 2024-07-14 20:09:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v7127j$7ltq$2@dont-email.me>
    user K pisze tak:

    > calosc dzialala w ten sposob ponad rok. Bardzo chcialbym uniknac
    > montowania transformatora na scianie obok dzwonka.

    to wymień trafo albo wstaw do dzwonka zasilacz impulsowy.

    Chyba pierwotne uzwojenie dostało zwarcia?
    Tam nie ma co się zepsuć.

    --
    Piter

    mp3DirectCut - genialny edytor mp3 i aac
    https://mpesch3.de

  • 7. Data: 2024-07-14 20:25:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.07.2024 19:34, K wrote:

    > Z odpietym, na zwartym nie mierzylem. Zwykly transformator i dwie
    > blaszki z boku w ktore uderza bolec

    Chwila - to co napędza ten bolec to jest cewka (elektromagnes) a nie
    transformator. Transformator powinien być osobno - przynajmniej ja takie
    gongi pamiętam.
    Nie wiem czy transformator jest w obudowie tego gongu czy osobno -
    najwyraźniej jest to typowy transformator dzwonkowy, który daje 8V~
    Sprawdź gdzie masz ten transformator.
    Prawdopodobnie można wymienić ten transformator albo nawet tylko
    przepiąć na 18V jeśli ma odczepy. Gong można podłączyć przez żarówkę 12V
    5W i powinien działać prawidłowo.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2024-07-14 23:39:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.07.2024 o 18:43, K pisze:
> [...]
    > guzik daje 12-24V AC. W tej chwili mam jakiegos Byrona, ktory daje 8V AC
    > ale video dzwonek Google Nest zaczal miec problem zeby sie z tego

    Może dzwonek Google potrzebuje DC a nie AC? :) W/g mnie masz
    nieodpowiedni zasilacz albo dodaj do niego prostownik.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2024-07-15 12:02:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jul 2024 18:38:32 +0100, K wrote:
> [...]

    transformator, czy elektromagnes ?

    ?hl=en-GB

    Dali by jakies schematy ... choc może nie trzeba, jesli to trywialnie
    proste jest :-)

    > Ten bylby super gdyby robil ding-dong, a nie "brrrrrr":
    > https://doorbellworld.com/collections/wired-doorbell
    -chimes/products/grothe-grot-alarm-bell-chime-unit-l
    tw-1171a-24v-ac-compatible-with-nest-video-doorbells

    Tylko czy on zawiera transformator, czy wymaga 24V zasilania, a
    transformator jest twoim problemem ?

    J.

  • 10. Data: 2024-07-16 22:59:22
    Od: K <...@w...pl>

    On 15/07/2024 11:02, J.F wrote:

> [...]
    tw-1171a-24v-ac-compatible-with-nest-video-doorbells

    > Tylko czy on zawiera transformator, czy wymaga 24V zasilania, a

    Generalnie to na obudowie i w opisie bylo napisane 8-12VAC, ale w srodku
    jest napisane 8V. Dzwonek wymaga 8-24V AC.

    Dzwonek jest elektro mechaniczny zatem i wyglada w srodku tak:
    https://ibb.co/QjGyXvq
    Jakbym to mial przerabiac nie wiem, zaden transformator mi sie do tej
    obdowy nie zmiesci. Nawet jesli to jak dam 16V AC to nie wiem czy ten
    mechanizm da sobie z takim napieciem rade.

    Chcialbym jednak unikanac takiej rzezby:
    https://www.instructables.com/Making-a-Door-Bell-Chi
    me-With-Integrated-Transform/