  • 311. Data: 2012-05-23 18:51:54
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jpikgc$251$1@mx1.internetia.pl...
    > Tu jest uściślone o co chodzi:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_%28electricity%2
    9#Circuit_ground_versus_earth

    " In contrast to a protective earth connection, a functional earth
    connection may carry a current during the normal operation of a device.
    Functional earth connections may be required by devices such as surge
    suppression and electromagnetic-compatibility filters, some types of
    antennas and various measurement instruments. Generally the protective earth
    is also used as a functional earth, though this requires care in some
    situations."

    Dzisiejsi elektronicy a zwlaszcza radioamatorzy mysla ze maja tylko the
    protective earth.
    Nie chca przyjac do wiadomosci ze: " Functional earth connections may be
    required by devices such as ...."

    Kazdy radioamator ma: " Generally the protective earth is also used as a
    functional earth".

    Kazda antena musi miec funkcionalne uziemienie. Tak napisal Marconi i nikt
    tego nie zmieni. Marconi tak jak i Faradaj do szkol nie chodzili.
    Publikowali to co zmierzyli.
    Tu wiarygodne jest tylko to co zmierzy Cezary.
    S*

  • 312. Data: 2012-05-23 18:57:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.05.2012 18:39, Szczepan Bialek pisze:

    > Dwa druty z pradem odpychaja/przyciagaja sie zaleznie od kata miedzy nimi.
    > Odkryl to Ampere.
    > Szkolny elektromagnetyzm nawet nie wspomina o tym.
    > S*

    Zależy w jakiej szkole. W technikum wspomina, pamiętam 2 przypadki:
    Definicja ampera - 2 równoległe nieskończone przewody w odległości 1m,
    przy przepływie 1 A przyciągają się (albo odpychają) z siłą 1N/m
    długości. Druga regółka na zapamiętanie czy się będą przyciągać, czy
    odpychać, pole magnetyczne stara sie wyprostować zgięty drut.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 313. Data: 2012-05-23 19:08:25
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4fbbccd3$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    elated

    > Nie jest.

    Jest "modulowane". Co drugi pasek jest pod innym napieciem.

    Cezary is right: " Faktycznie, ta kulka dotyka się do tych elektrod. Czyli
    zasada działanie
    > dokładnie taka jak tego dzwonka."
    S*

  • 314. Data: 2012-05-23 19:10:42
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

    On 05/23/2012 06:57 PM, Cezary Grądys wrote:

    > Zależy w jakiej szkole. W technikum wspomina...

    W moim LO też było, całkiem obszernie nawet. Widać Szczepan do wujowych
    szkół chodził.

    Pozdr
    Portal

  • 315. Data: 2012-05-23 19:15:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szczepan,

    [...]

    > Wyszlo ze elektrony przelaza przez szklo ekranu. Zgadza Ci sie to z
    > podrecznikowymi wzorami?

    Mi tak.

    [...]

    > Dwa druty z pradem odpychaja/przyciagaja sie zaleznie od kata miedzy nimi.
    > Odkryl to Ampere.
    > Szkolny elektromagnetyzm nawet nie wspomina o tym.

    Znaczy znikasz maszyny elektryczne?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 316. Data: 2012-05-23 19:57:22
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

> [...]
    > Druga regółka na zapamiętanie czy się będą przyciągać, czy odpychać, pole
    > magnetyczne stara sie wyprostować zgięty drut.

    Ja mam na mysli "longitudinal force" i elektrodynamiki inne niz ta szkolna
    EM napisana przez inz. Heaviside.

    Fizycy przez grzecznosc nawet nie wspominaja o EM:
    http://www.df.lth.se/~snorkelf/Longitudinal/node4.ht
    ml
    S*

  • 317. Data: 2012-05-23 20:09:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Szczepan,
    [...]
    >Mi tak.

    Mnie niezbyt. Stad temat.

    Ale ja to zly telewizor mam i u mnie zgadza sie dobrze :-P

    J.

  • 318. Data: 2012-05-23 20:16:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.05.2012 18:51, Szczepan Bialek wrote:
> [...]
    >
    > " In contrast to a protective earth connection, a functional earth
    > connection may carry a current during the normal operation of a device.
    Podaję Ci rozdział "Circuit ground versus earth" a ty cytujesz "Earthing
    system". Ty jednak jesteś po prostu głupi :(

    > Dzisiejsi elektronicy a zwlaszcza radioamatorzy mysla ze maja tylko the
    > protective earth.
    Nic nie mają wcale. Ja np, jak wielu kierowców, swoje CB zasilałem
    często z akumulatora.

    > Nie chca przyjac do wiadomosci ze: " Functional earth connections may be
    > required by devices such as ...."
    Coś za dużo uciąłeś:

    surge suppression and electromagnetic-compatibility filters, some types
    of antennas and various measurement instruments.

    z opisu tego, jakie urządzenia wymagają uziemienia jasno wynika dlaczego.

    > Kazdy radioamator ma: " Generally the protective earth is also used as a
    > functional earth".
    Bullshit. Znowu cytujesz zdania których sensu nie rozumiesz.

    > Kazda antena musi miec funkcionalne uziemienie.
    To jak wg ciebie działają telefony komórkowe, CB, przenośne
    radioodtwarzacze, wifi, gps, telewizja satelitarna... ?

    Antena musi mieć "MASĘ".

    > Tak napisal Marconi i nikt
    > tego nie zmieni.
    Rozmawiamy o fizyce a nie o Twojej religii.

    Michoo

  • 319. Data: 2012-05-23 20:19:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-23 19:57, Szczepan Bialek pisze:

> [...]
    > EM napisana przez inz. Heaviside.
    >
    > Fizycy przez grzecznosc nawet nie wspominaja o EM:

    Prośba była wyraźna. Prosiliśmy o eksperyment, nie 'interpretacje'.
    Elektrodynamika przewiduje poprawnie siły działające na drut. Tyle.

    A te pierdółki z silą podłużną... weź sobie Prawo Biota-Savarta,
    połącz to ze wzorkiem na siłę elektrodynamiczną (dF = I dl (x) B ).
    Nie wyjdzie podobnie? To samo?

    pzdr
    bartekltg

  • 320. Data: 2012-05-23 22:50:44
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.05.2012 18:51, Szczepan Bialek pisze:

    > Kazda antena musi miec funkcionalne uziemienie. Tak napisal Marconi i nikt
    > tego nie zmieni. Marconi tak jak i Faradaj do szkol nie chodzili.
    > Publikowali to co zmierzyli.

    A zwykły dipol? Zasilany symetrycznie, nawet nie można wskazać który
    koniec jest uziemieniem.
    Myślę, że konieczność porządnego uziemienia dawniej wynikała z prostego
    powodu - używane długości fal były duże, więc uziemienie jednego z
    zacisków wyjściowych nadajnika, czy wejściowych odbiornika pozwalało
    zrobić antenę o wymiarach 2 razy mniejszych. Na początku były powszechne
    odbiorniki detektorowe, wiec też moc płynąca z anteny miała decydujące
    znaczenie dla odbioru.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl