  • 251. Data: 2012-05-21 18:01:32
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezary,

    Monday, May 21, 2012, 5:49:45 PM, you wrote:

    > Dzięki, poszukam sobie.
    > Ale czy te druty są w miarę cienkie?

    Najcieńszy dostępny (0.1) z izolacją ma 0.335mm. Ale poniże 0.2
    (ok. 0.42 z izolacją) nie polecam.

    http://www.feryster.pl/polski/pdf/TEX-BS_FS_Eng_upda
    ted.pdf

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 252. Data: 2012-05-21 18:33:06
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Chassis czyli masa jest polaczona z ziemia przez powietrze. Powierzchnia
    > masy musi byc odpowiednio duza.

    Masa z reguły jest połączona z ziemią.
    W przypadku telewizora przez pojemność... dlatego ekran "iskrzy"

    > O elektrony chodzi. Wyszlo ze w tym dzwonku przelaza przez szklo.

    Położenie folii na ekranie powoduje powstanie kondensatora. Nic nie
    przełazi, bo naładowany kineskop postoi kilka godzin pod tym napięciem, a
    jak zdjąć elektronikę (bleeder) to i zdecydowanie dłużej.
    Ten dzwonek zdecydowanie lepiej będzie działał, gdy podepniemy się pod
    napięcie anodowe.

    --
    Desoft

  • 253. Data: 2012-05-21 19:22:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message

    > Zasadniczy. Ten nadmiar jest rozny w roznych materialach
    > (electronegativity).
    > Elektronika wykorzystuje te roznice.

    Niech zgadnę, wykorzystuje w budowie półprzewodników typu n? :-)
    Natomiast electropositivity wykorzystuje się w elektronice przy
    produkcji półprzewodników typu p :-))))

    Zastnawiam się też jak wykorzystuje się ten gradient pola elektrycznego
    130V/m - czy jak bateryjkę alkaliczną która na podłodze ma 1.5V
    podniosę na wysokośc stołu kuchennego to będę miał bateryjkę 131.5V?

> [...]
    > electronics applications that circuits in portable electronic devices such
    > as cell phones and media players as well as circuits in vehicles such as
    > ships, aircraft, and spacecraft may be spoken of as having a "ground"
    > connection without any actual connection to the Earth. This is usually a
    > large conductor attached to one side of the power supply (such as the
    > "ground plane" on a printed circuit board) which serves as the common
    > return
    > path for current from many different components in the circuit." From:

    A ten dalej swoje... Szczepan, czy możesz mi wytłumaczyć jaką
    Twoim zdaniem FUNKCJĘ pełni to uziemienie w samochodzie?

  • 254. Data: 2012-05-21 19:24:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > Polecam gumowane rękawice - poprawiają chwyt, utrudniają skaleczenie
    > się pieprzonym, aluminiowym kablem i mają izolację do 1000V ;)

    Sorry, ale to niedobry pomysł...
    Ta izolacja 1000V to jak byś miał rękawicą dotykać drutu a nie
    próbować rękawicę przebić tym drutem - wtedy izolacja nie
    wytrzyma 1000V - wręcz przeciwnie - daje Ci fałszywe przekonanie
    bezpieczeństwa i daje Ci niepotrzebną pewność siebie - ja wolę bez
    i wiem że kabli pod napięciem mam się nie dotykać bez izolacji.

  • 255. Data: 2012-05-21 20:05:59
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Pszemol wrote:

    > On pisze o potencjale elektrycznym, czyli "napięciu względem
    > nieskończoności".

    To jest jakieś pomieszanie. Potencjał jest względny, a napięcie to różnica
    potencjałów.

  • 256. Data: 2012-05-21 20:08:52
    Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org>

    Użytkownik "Delfino Delphis" napisał w wiadomości grup

    >To jest jakieś pomieszanie. Potencjał jest względny, a napięcie to różnica
    >potencjałów.

    Jak uziemisz jeden potencjal, to pojecia sa tozsame :P ;)

    BTW, "uziemienie" ostatnio na psf robi prawdziwa furore :)))

    --
    (STS)
    Kot składa się z futra, kota właściwego i podzespołu mruczącego.

  • 257. Data: 2012-05-21 20:29:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 18:03, Szczepan Bialek wrote:
    > Ale to odniesienie musi byc uziemieniem zwyklym lub sztucznym.
    Butelkę lejdejską naładujesz z nieuziemionej baterii.

    Michoo

  • 258. Data: 2012-05-22 00:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 12:22:32 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Zastnawiam się też jak wykorzystuje się ten gradient pola elektrycznego
    > 130V/m - czy jak bateryjkę alkaliczną która na podłodze ma 1.5V
    > podniosę na wysokośc stołu kuchennego to będę miał bateryjkę 131.5V?

    Nie, napiecie nie.

    W sumie to niewiele z tego gradientu wynika - i m.in. dlatego malo kto o
    nim wie czy pamieta.

    Hm ... strach piorunochron podlaczac lub antene ?

    J.

  • 259. Data: 2012-05-22 02:24:28
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-22 00:35, J.F. pisze:

    > Nie, napiecie nie.
    >
    > W sumie to niewiele z tego gradientu wynika - i m.in. dlatego malo kto o
    > nim wie czy pamieta.
    >
    > Hm ... strach piorunochron podlaczac lub antene ?

    To tylko rozkład potencjału. Na tych 2 metrach nie ma
    zasobu ładunku, który by mógł spłynąć po Tobie;)
    Maszt czy człowiek, będący nie najgorszym przewodnikiem
    zmieni powierzchnię wyznaczającą powierzchnię 'zero',
    to zmieni rozkład pola wokoło i.. tyle;)

    Może nawet obrazek:
    http://w44.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8nL9YRkSpWG

    Przez powietrze prąd nie płynie (a do wyładowania
    jak podczas burzy jeszcze daleko) więc na zaburzeniu
    pola w niezbyt dużym otoczeniu nas sprawa się kończy.

    Na cześć wiadomej osoby, ziemi i słupowi dałem potencjał 207;)

    pzdr
    bartekltg

  • 260. Data: 2012-05-22 09:36:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał
    >>> 130V/m

> [...]
    >zmieni powierzchnię wyznaczającą powierzchnię 'zero',
    >to zmieni rozkład pola wokoło i.. tyle;)

    Ale ja o takiej sytuacji - ubieram gumiaki, wnosze na dach tone
    blachy, pokrywam, schodze, przystawiam do sciany drabine, zaczynam
    rozwijac drut piorunochronu powiedzmy od ziemii zaczynajac .... i czy
    moge na na szczycie drabiny trzymajac jedna reka uziemiony drut, druga
    dotknac nowej blachy na dachu ?

    J.