  • 21. Data: 2015-03-23 14:49:07
    Temat: Re: Dziwny problem z termoparą K i max31950K
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Mar 2015 09:08:53 +0100, "J.F."

    >K 46uV/°C, a.co?

    No to ile pokaze woltomierz ?

    J.

  • 22. Data: 2015-03-23 15:40:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 11:54, Marek pisze:

    > To w takim razie jak w takim przypadku działa kompensacja "zimnego
    > końca" skoro ten koniec jest w tej samej temp...

    Temperatura jest mierzona względem zimnego końca. Jeśli ta temperatura
    względna wynosi 0, a temperatura zimnego końca wynosi 22 C, to
    temperatura "bezwzględna" wynosi 22 C.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2015-03-23 15:52:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Mar 2015 09:08:53 +0100, "J.F."

    >To w takim razie jak w takim przypadku działa kompensacja "zimnego
    >końca" skoro ten koniec jest w tej samej temp...

    Uklad mierzy temperature tego zimnego konca (tzn zazwyczaj wlasna
    temperature i zaklada ze zimny koniec ma te sama temperature) i o
    tylez uV lub st C koryguje wynik.
    Oczywiscie mierzyc musi innym czujnikiem niz termopara - zazwyczaj
    dzis korzysta ze zmiennych parametrow krzemu.

    J.

  • 24. Data: 2015-03-23 16:06:54
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 23-03-15 o 11:29, Marek pisze:

    > K 46uV/°C, a.co?

    Marku,
    Bez obrazy, ale nie masz podstawowej wiedzy, a bierzesz się za
    przerabianie czegoś czego nie rozumiesz.
    Weź się za książki (wersja staropierdzielska) albo za google (wersja up
    to date) i się naucz.
    Pomiary temperatury jeśli mają pokazywać temperaturę , a nie "coś" nie
    są prosta rzeczą.
    Jeśli nie rozumiesz podstaw rozmowa jest bezcelowa.

  • 25. Data: 2015-03-23 16:23:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    Spoko, daje radę.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2015-03-23 16:30:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Mar 2015 15:40:21 +0100, Mario <m...@...pl> wrote:
    > Temperatura jest mierzona względem zimnego końca. Jeśli ta
    temperatura
    > względna wynosi 0, a temperatura zimnego końca wynosi 22 C, to
    > temperatura "bezwzględna" wynosi 22 C.

    Tak przypuszczałem ale to dziwne zachowanie maxa przy niskich temp.
    kompletnie mnie wprowadziło na mamowce. Wynika z tego, że być może
    trim fault jaki był w serii 31855 być może też dotyczyć tej seri
    31850 co posiadam bo one tylko różnią się interfejsem a blok
    kompensacji mają ten sam. Złożyłem zapytanie do maxima.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-03-23 17:58:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >31850 co posiadam bo one tylko różnią się interfejsem a blok
    >kompensacji mają ten sam. Złożyłem zapytanie do maxima.

    O ile rozumiem ten uklad nie ma zadnych korekcji liniowosci termopary,
    wiec takie "skokowe" niedzialanie byloby cokolwiek dziwne.
    Bledow moze byc sporo, ale wszystkie one powinny dosc liniowe byc i na
    szerszym zakresie.

    J.

  • 28. Data: 2015-03-23 18:43:25
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 00:52, Marek pisze:

    > No i działa, jest różnica tylko o 1° względem oryginalnego układu.
    > Jest tylko problem przy niskich temp. ale jest już sugestia kolegi
    > przedpiścy , że może to być problem z maxem.

    No to pochwal się czemu zaczeła działać :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2015-03-23 19:10:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Mar 2015 18:43:25 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > No to pochwal się czemu zaczeła działać :)

    Działa powyżej 50°C, poniżej pokazuje głupoty. Maxim odpisał, żeby
    dodać kondensatory filtrujące na t- t+ powinno to pomóc.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2015-03-23 21:25:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 19:10, Marek pisze:

    > Działa powyżej 50°C, poniżej pokazuje głupoty.
    Aaa czyli nadal nie działa :( bo sam napisałeś
    "jest różnica tylko o 1° względem oryginalnego układu."
    i z tego by wynikało że ci już poniżej 50 działa.

    Maxim odpisał, żeby dodać
    > kondensatory filtrujące na t- t+ powinno to pomóc.
    Kondesatory prawie zawsze pomagają ale na mojego czuja ty nadal
    masz problem z mikroogniwami które ci się tworzą i na niższych
    zakresach całkowicie zniekształcają pomiar.

    --
    Pozdr

    Janusz_K